ISPROBALI SMO

BMW i3: Atraktivan, ekološki i zabavan u vožnji

Foto: BMW
bmw i3
Foto: BMW
bmw i3
Foto: BMW
bmw i3
Foto: BMW
bmw i3
Foto: BMW
bmw i3
Foto: BMW
bmw i3
Foto: BMW
bmw i3
16.11.2013.
u 10:00
i3 nije sportski automobil, ali vrlo je stabilan i može se voziti dinamično i na zavojitoj cesti
Pogledaj originalni članak

BMW i3, prvi bavarski, ali i prvi pravi europski automobil na struju vrhunski je izrađen, atraktivan, prepun gadgeta, brz i zabavan u vožnji te prije svega auto s toliko važnim “cool faktorom”. Prije svega to je moderan automobil za velike gradove, savršen za Amsterdam u kojem smo ga isprobali, a u čijem širem području postoji oko 700 brzih punionica električnih auta gdje se za pola sata može napuniti do 80 posto baterije. Na kućnu utičnicu puni se 8 sati.

Sjedi se kao u SUV-u

Na testnoj vožnji bez imalo štednje napravili smo 120 km (deklarirani doseg je 130-160 km, u eco modu 190 km). To je prema mišljenju Bavaraca dovoljno jer današnji auti dnevno u prosjeku naprave 60 km.

U i3 se sjedi iznenađujuće visoko, skoro kao u SUV-u. Zbog toga i velikih staklenih površina preglednost je odlična. Zbog nepostojanja B stupa i uska stražnja vrata koja se otvaraju naopako dovoljna su za lagan ukrcaj dječje sjedalice ili odrasle osobe. Sa četiri metra dužine i3 u kabinu prima četvero odraslih putnika, koji uživaju vrlo dobar komfor, dok prtljažnik prima solidnih 260 l. BMW i3 vozi na 19-colnim kotačima, ali vrlo uskim, svega 155 mm. Zbog toga izgledaju pomalo smiješno, ali imaju manji otpor kotrljanja i veću efikasnost.

Vrhunska izolacija

Dakako, i3 nije sportski automobil, ali vrlo je stabilan i može se voziti dinamično i na zavojitoj cesti. Ipak je to pravi BMW. Pogotovo to vrijedi za ubrzanje koje je strelovito. Nije ni čudo kada je 250 Nm okretnog momenta dostupno gotovo od samog starta, a elektromotor razvija 170 KS. Prenosi ih na stražnje kotače preko jednostupanjskog automatskog mjenjača. Papučica gasa prilikom otpuštanja djeluje kao regenerator energije kočenja pa ako se gas otpusti naglo, i3 jako naglo uspori. Kad se naviknete, kočnicu rijetko treba koristiti.

Izolacija je vrhunska pa smo uživali u Harman/Kardon audio sustavu. Na instrumentnoj ploči dominiraju dva ekrana na kojima se može pratiti trenutna brzina, i stanje napunjenosti baterije te potrošnja odnosno punjenje baterije prilikom kočenja, a sustav je i na daljinu poveziv mobitelom. Primjerice, kad auto priključite na punionicu, dok pijete kavu na mobitelu možete pratiti napunjenost baterije. U Njemačkoj i3 košta 34.950 eura. Za sada se u Hrvatskoj ne može kupiti, a kad stigne uspjeh će mu ovisiti o eventualnim državnim potporama i izgradnji infrastrukture.

POPULARNA INFLUENCERICA

Ella Dvornik o bivšem suprugu: 'Svoj razvod ne doživljavam kao loš san, sigurna sam da ćemo biti prijatelji i svemu se smijati'

- Razvod još traje, ali ne doživljavam ga kao loš san. To je samo jedna faza u životu iz koje učim i idem dalje. Ne smatram to ni greškom. Da moram sve ponoviti, ponovila bih, to su sve bile lekcije i blagoslovi. I mi smo danas ljudi koji jesmo zbog toga. Zahvalna sam na cijelom iskustvu, imamo dvije divne kćerkice i puno lijepih uspomena, a sigurna sam da ćemo u budućnosti biti odlični prijatelji i da ćemo se smijati svemu što se dogodilo - priznala je Ella Dvornik u razgovoru za Večernji list.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar messerschmidt
messerschmidt
08:10 18.11.2013.

Daš 35000 eura za auto sa kojim ne možeš niti do Zadra.