NA TESTU

FOTO Ovo je najprodavaniji auto u Hrvatskoj. Zaslužuje li u ovom izdanju tu titulu?

Zagreb: Test automobila Škoda Octavia sport line
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/19
07.01.2025.
u 07:00

Isprobali smo dizajnerski dotjeran i tehnološki obogaćen Škodin najvažniji model. Ima li Octavia još uvijek one karakteristike s kojima je izbila na vrh liste najprodavanijih modela te koje je nove ‘trikove’ u međuvremenu usvojila

Najprodavaniji novi automobil u Hrvatskoj je Škoda Octavia. Škodinu ikonu, najpoznatiji model te češke marke, tim smo povodom podvrgnuli velikom testu, kako bismo provjerili ima li Octavia još uvijek one adute s kojima je izbila na vrh liste najprodavanijih modela te koje je nove ‘trikove’ u međuvremenu usvojila. Naša je odabranica ovoga puta bila Octavia 2,0 TDI SportLine DSG. Redizajnirana Octavia četvrte generacije, podsjetimo, na naše je tržište stigla u lipnju. Osvježenje modela iskorišteno je za vizualno zatezanje bora i obogaćivanje novim tehnologijama. Prvo što će većina uočiti su modernija LED matrix svjetla i sprijeda i straga, a novi su i branici, kao i prednja maska. Sve to Octaviju na cesti čini još prepoznatljivijom i atraktivnijom, sveukupni dojam je dinamičniji.

Također, u novu su Octaviju ugrađeni održivi materijali i još funkcionalnija oprema. Naime, Octavia je – kao i ostatak Škodine game – i dosad bila prilično funkcionalna pa svako daljnje poboljšanje na tom polju samo dodatno podiže ljestvicu. Nastavno na činjenicu da je Octavia pripadnica tzv golf klase, a od ostalih je modela iz te klase dulja i prostranija, te ima veći prtljažnik, dovoljno je pogledati Simply Clever elemente. Ti detalji karakteristični su za svaki Škodin model. Kišobran u vozačevim vratima i strugač leda te mjerač dubine utora na gumama u poklopcu spremnika goriva već su poznati, ali sada su izrađeni od recikliranih materijala. Nova Octavia ima i praktičan džep za mobitel u naslonu prednjih sjedala, opcijski drzač tableta na poleđini prednjih sjedala sada je raspoloživ i za sportska sjedala. Prvi put putnici na stražnjim sjedalima imaju gdje odlagati torbe, šalice, boce jer im je na raspolaganju novi centralni pretinac. Sjedala u isprobanoj Octaviji među boljima su koje smo u zadnje vrijeme testirali – odlično podupiru tijelo, duboka su i široka taman koliko treba, savršeno udobna i tijekom dužeg putovanja. Nakon 1000 kimometara ‘odrađena’ u 24 sata, iz automobila smo izašli lagano kao da smo se odvezli do centra grada na kavu. Žalili se nisu ni putnici na stražnjim sjedalima: iza visokog vozača dovoljno je mjesta da koljena ne diraju naslon prednjeg sjedala. Spomenuli smo već prostran prtljažnik. Četiri odrasle osobe spakirane za višednevni boravak izvan mjesta stanovanja nisu ga uspjele napuniti.

Zagreb: Test automobila Škoda Octavia sport line
1/19

S nedavnim je redizajnom Octavia u interijeru serijski dobila nove 10-inčne digitalne instrumente, intuitivniji infotainment s dodirnim ekranom od 13 inča (opcija), nove presvlake i dizajnerske detalje. Ovo je prvi put da Octavia dolazi s 13-inčnim središnjim zaslonom, a pri poboljšanjima infotainmenta vodili su se željama korisnika pa je pristup nekim funkcijama sada brži i logičniji. Ipak, i dalje se primjerice za podešavanje klimatizacije mora gledati u zaslon, što bi s idućom generacijom trebalo biti promijenjeno. Sada je, pak, dorađeno postolje za punjenje pametnih telefona, Phone Box, te ima snažnije bežično punjenje s izlaznom snagom od 15 W i ventilacijom. I USB-C priključci sada nude tri puta veću snagu punjenja nego prije.

U motornoj gami nove Octavije su blagi hibridi, te benzinci i dizelaši, svi 4-cilindrični, a pod prednjim poklopcem isprobanog primjerka nalazi se dvolitreni dizelaš od 150 konjskih snaga, uparen s preciznim i nenametljivim 7-stupanjskim DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Uglađen motor u kombinaciji sa solidnom zvučnom izolacijom rezultira tihom i mirnom vožnjom koju tek pri višim brzinama na autocesti remeti šum vjetra. Deklarirana je prosječna potrošnja 4,7 l/100 km, nama je Octavia na testu trošila 0,6 l više. U vožnji, Octavia je i dalje vrhunski vozački automobil, odlična kombinacija utegnutosti i udobnosti, automobil na kojeg se lako priviknuti i kojeg smo više puta poželjeli zadržati u privatnoj garaži. Lako je upravljiva, brzog odziva. Ovjes pruža savršenu ravnotežu između udobnosti i sportske utegnutosti. Sportski štih na testnom je modelu naglašen i poželjnom SportLine opremom. Octavia u novom izdanju cjenovno kreće od 24.443 eura, za izvedbu Octavia Essence 1,5 TSI (115 KS). S opremom Selection, za koju vlada najveći interes, cijena joj je od 27.225 eura. Nova Octavia sa SportLine opremom košta od 32.533 eura - za 1,5 TSI inačicu od 150 KS – odnosno 37.499 eura u isprobanoj dizelskoj varijanti s DSG-om.

Ključne riječi

Komentara 6

JU
jurayy
08:03 07.01.2025.

odma naručio 3 kom....

LO
loraxy
07:24 07.01.2025.

Škoda = šteta

Avatar VargaiBoric
VargaiBoric
07:13 07.01.2025.

Bezlična njemačka kanturina.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije