KORISNI SAVJETI

Oštetio vam se vjetrobran? Brza reakcija može spasiti i staklo i novac

Foto: Goran Kovačić/Pixsell
Oštetio vam se vjetrobran? Brza reakcija može spasiti i staklo i novac
23.04.2017.
u 09:00
Udarac kamenčića o staklo može biti bezazlen, ali često se prvotna sitna ili nevidljiva krhotina proširi do te mjere da ju je nemoguće popraviti već treba mijenjati cijelo staklo
Pogledaj originalni članak

Bez obzira na to smatrali se redovitim ili tek povremenim vozačem, slobodno možete računati s tim da ćete se prije ili poslije u svojoj karijeri za upravljačem naći u situaciji da morate pokušati popraviti ili čak i zamijeniti vjetrobran. Kao što to većina vozača već dobro zna, veći ili manji kamenčić s ceste, nakon što ga zahvate i podignu kotači vozila ispred vašega, često završi upravo ondje gdje će napraviti štetu, na prednjem staklu vašeg automobila. Ovisno o tome kojom je brzinom doletio i pod kojim kutem, te ovisno o koliko se velikom kamenu radi, zbrajat će se i šteta na vjetrobranu.

Nužna zamjena stakla

Ponekad je uopće ne bude, a ponekad bude tolika da na kraju ne dolazi u obzir ništa drugo osim zamjene vjetrobranskog stakla.

Vjetrobransko staklo, naime, ima svoje specifičnosti te se razlikuje od svih ostalih staklenih površina na automobilu. Laminirano je, što znači da spada u skupinu stakala koja se sastoje od dva sloja stakla koja su međusobno povezana posebnom plastičnom sigurnosnom folijom. Upravo zbog nje se, za razliku od ostalih stakala na vozilu koja spadaju u skupinu kaljenih stakala, ono ni u slučaju da primi posebno jak udarac izvana neće raspasti u milijun malih krhotina, nego će ostati učvršćeno na svom mjestu. No, to ne znači da je vjetrobransko staklo otporno na krhotine.

Upravo suprotno, čak i ako vam se nakon zlokobnog zvuka udarca kamenčića o staklo učini da ste dobro prošli – jer pri vizualnom pregledu niste primijetili nikakvo oštećenje – može se dogoditi da je do oštećenja ipak došlo. Inicijalni udar, naime, ponekad ostavlja sitne, nevidljive ili jedva vidljive tragove koji se tek poslije počnu širiti po staklu, što s vremenom postaje sve opasnije.

Dogodi li vam se, dakle, spomenuti udar o staklo, važno je da ga detaljno pregledate i detektirate oštećenje. Što je ono manje, veća je vjerojatnost da ćete ga lakše i bezbolnije sanirati, ali pritom treba reagirati što je moguće brže. Sasvim mala oštećenja moguće je sanirati već i u kućnoj radinosti, posebno ako vozač već ima iskustva s takvim ili sličnim malim popravcima.

Priručni set za oko 100 kuna

U nekim specijaliziranim prodavaonicama i određenim supermarketima moguće je, naime, već za stotinjak kuna pronaći proizvode za priručno krpanje stakla, koje se temelji na ispunu sličnom onome koji, uostalom, koriste i profesionalne radionice za popravak stakala.

Ako je pukotina ipak malo veća – morat ćete u neku od specijaliziranih radionica. Tamo će znati procijeniti može li se ta pukotina uopće popravljati. Za nekoliko stotina kuna stručnjaci će u kratkom vremenu profesionalno obaviti posao, za što se obično dobiva i jamstvo. U najgorem slučaju, morat ćete promijeniti čitav vjetrobran, a iznosi se tada – ovisno o konkretnom modelu – broje u tisućama kuna.

>> Evo zašto tvornički ugrađene metlice brisača traju duže od zamjenskih

>> Prtljažnika nikad dovoljno - istražili smo koji auti imaju najveće

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.