Zakoračili smo u proljeće, pa valja povesti računa o tragovima koje je zima ostavila na automobilima. Prije svega, potrebno je detaljno oprati automobil. Tu se javlja vječna dilema – jesu li bolje samoposlužne ili automatske praonice? Odgovor je jednostavan – ručne!
No, to sa sobom povlači i veći trošak te iziskuje više vremena.Bolje praonice imaju i opciju pranja podvozja. Pranje podvozja prednost je automatskih praonica u odnosu na samoposlužne. Svakako se koristi pretpranje kada se uz pomoć viskotlačnog perača uklanjanju tvrdokorne naslage prljavštine, dok kasnija upotreba četki služi za finije zadatke. Upotreba samoposlužnih praonica najbrža je i najjeftinija opcija. Sukladno tome, možemo reći i da je to najlošija opcija. Svakako, treba imati na umu da svaka od ovih kategorija ima i dodatnih stvari za razmatranje. Cijene su vrlo šarolike, a većinom cijena pokazuje i razinu kvalitete koju praonice mogu ponuditi pa tako samoposlužna praonica može biti bolja opcija i od brojnih automatskih praonica, a mnogo puta razlog tome su nedovoljno motivirani djelatnici praonice.
Nakon pranja vozila preporuka je prionuti vizualnoj kontroli. Najprije je potrebno pregledati sve limene dijelove kako biste vidjeli je li došlo do mehaničkog oštećenja od kamenčića ili nekog drugog predmeta te se pobrinuti za sanaciju oštećenog područja. Pored onoga što možete učiniti sami te pregled napraviti i na parkiralištu, preporuka je automobil podignuti na dizalicu te napraviti kontrolu i donjeg dijela vozila gdje su nakupine leda mogle napraviti oštećenja. Također, tijekom zimskih mjeseci, kada su prometnice prekrivene snijegom i ledom, možemo naletjeti na brojne predmete koji mogu uzrokovati prilične probleme. Naiđete li pri pregledu vozila na oštećenja metalnih dijelova, potražite pouzdanog limara koji će oštećenje sanirati te se pobrinuti da se trošak ne povećava.
Osim metalnih dijelova, pregledajte i plastične elemente, a svakako je pažnju potrebno posvetiti i staklenim površinama. Zbog posipavanja cesta pijeskom, velika je vjerojatnost oštećenja vjetrobranskog stakla, ali i staklenih dijelova svjetala. Reagiramo li na vrijeme, oštećenje se može popraviti. Ignoriramo li ga, morat ćemo mijenjati staklo, što je veći trošak. Saniranje štete odmah nakon nastanka štedi novac, ali i pomaže održavanju veće vrijednosti vozila.
>> Vi na plažu, auto u servis? Provjerili smo kakve su cijene na obali!
>> Na kontrolu kočnica svakih 10.000 kilometara
ja stari bacim u smeće i uzmem novi