Black Rock City, grad koji svake godine ispočetka nastaje, niknuo je i ovog ljeta usred Nevade i ostao do 2. rujna. Na desetak dana taj pustinjski grad ugošćuje desetke tisuća ljudi, sudionika Burning Mana. Radi se o osebujnom, inspirativnom događanju koje svi koji su ga imali prilike posjetiti opisuju kao najotkvačenije, najluđe, najkreativnije okupljanje na svijetu. Namijenjeno je svima onima koji se smatraju slobodnima i kreativnima, nema nikakvih prepreka ni uvjeta, stoga mahom postane sjecište umjetnika, performera, glumaca, glazbenika, znanstvenika, inovatora.
Amazonov osnivač Jeff Bezos, Googleov osnivač Larry Page, prvi čovjek Facebooka Mark Zuckerberg i mnogi drugi tu su sklapali poznanstva i opuštali se. Posljednjih godina veliki dio startupovaca i tehnolidera iz Silicijske doline sastaje se upravo na Burning Manu.
Burning Man je prvi put organiziran još 1986., kad su Larry Harvey i Jerry James odlučili s prijateljima proslaviti ljetni solsticij. Svake godine bilo je sve više prijatelja, a festival je s plaže u San Franciscu preseljen u pustinju. Inače, festival funkcionira prema pravilima koja kažu da se svatko mora sam brinuti o sebi, nema struje, vode, trgovina funkcionira razmjenom dobara. Black Rock City privremeno postaje metropola posvećena zajednici, umjetnosti, samoizražavanju i samopouzdanju.
Posljednjih godina Burning Man, od specifičnog okupljališta slobodoumnih malo je otklizao u mainstream vode, u onu negativnu sferu komercijalizma i konzumerizma. A ono što je razljutilo Marian Goodell, šeficu cijele manifestacije, jesu influenceri. Naime, već lani nagrnuli su u velikom broju i nije problem, pisala je Goodell, njihovo zanimanje, no problem je što su promašili bit Burning Mana. Objavljivanje fotografija na Instagramu s ciljem prikupljanja pratitelja nije cilj.
Usto, grad koji svake godine nastaje u Nevadi posao je za sve sudionike. Svatko u njemu mora dati neki svoj doprinos. Stoga je su je naljutili i svi oni koji su nudili posebne pakete za posjet Burning Manu. Kako je kazala Goodell, svi koji su došli vidjeti, a ne sudjelovati i ne iskusiti, u potpunosti su promašili bit. Neminovno je da se manifestacija razvija i mijenja, no ako se izgubi pravi duh Burning Mana, tada ćemo priznati poraz pred sustavom koji vlada, kojim smo nezadovoljni i na koji nismo utjecali na pravi način.
Misija Burning Mana koji je iz događaja izrastao u svjetski projekt jest širiti kulturu i svijest o problemima u zajednici, diskutirati o socijalnim problemima, inspirirati druge i prihvaćati druge i drukčije, biti integrirani i aktivni članovi zajednica u kojima postoji osobni angažman svakog pojedinca. Premda je možda izgubio prvotnu romantično-slobodarsku notu, Burning Man i dalje traje premda pomalo gubi u srazu s komercijalizacijom. Projekt Burning Man pruža infrastrukturne alate i okvire za podršku lokalnim zajednicama u primjeni deset načela koja oblikuju društvo Burning Mana. Načela su zapravo jednostavna, od toga da svatko može sudjelovati, da novac deset dana ne postoji i da se preživljavanje svodi na darivanje i razmjenu vrijednosti te da svatko ima pravo i odgovornost u djelovanju zajednice i grada. Burning Man svake godine ima i zasebnu temu koja tada prevladava u radovima i umjetničkim djelima, skulpturama, a ovogodišnja je – metamorfoza.