vozni park

Čak 48% automobila ove godine uvezenih u Hrvatsku staro je od 10 do 15 godina!

Foto: ilustracija
Čak 48% automobila ove godine uvezenih u Hrvatsku staro je od 10 do 15 godina!
01.03.2015.
u 08:15
Loš trend: Samo u siječnju Hrvati su iz drugih država dovezli 554 stara automobila više nego što su kupili novih
Pogledaj originalni članak

Samo 804 rabljena osobna automobila uvezenih u Hrvatsku u siječnju 2013., u usporedbi sa 2818 rabljenih u siječnju 2014. i čak 2978 iz ovogodišnjeg siječnja jasno govore koliko je izjednačavanje davanja na nove i rabljene automobile - koje smo ulaskom u EU bili obvezni napraviti - utjecalo na povećani unos starijih vozila iz drugih država.

Vozni park star 12 godina

Lani su naši vozači iz drugih država u Hrvatsku - po podacima Promocije Plus - ukupno unijeli 38.725 rabljenih osobnih automobila. Istovremeno su u Hrvatskoj prodana 33.962 nova osobna automobila. Samo u siječnju 2015. prodano je 2424 novih osobnih automobila, 554 manje nego rabljenih iz unosa.

Hrvatska s voznim parkom prosječno starim gotovo 12 godina i s omjerom od 381 automobilom na 1000 stanovnika na europskom je začelju i svakako ima potrebe za novim automobilima. Obvezu izjednačavanja davanja na vozila nitko ne osporava, no i dalje smo mišljenja da krajnji rezultat dodatno šteti kvaliteti automobila na našim cestama, pa time i općoj sigurnosti. Posljedice traže angažman mjerodavnih kako bi se vozače potaknulo da se između starog automobila premium marke ili većih dimenzija i mlađeg automobila nižeg segmenta i manje prestižnog proizvođača ipak odluče za novije vozilo.

Veliki skok u unosu rabljenih vozila od promjene obračunavanja davanja 2013. jasno je vidljiv i očekivan, no problem je što ni nakon početnog šopinga po principu kupi vani što veći i 'luksuzniji' auto za što manje novca naši vozači u drugim državama nisu počeli tražiti mlađe automobile, u boljem stanju. Po podacima za siječanj, konstanta je i dalje da se najviše unose rabljeni Volkswageni, kao što se najviše kupuju i novi Volkswageni. No, nakon drugoplasiranih rabljenih Renaulta, slijede Mercedesi, pa nakon Opela opet luksuzni - BMW i Audi - modeli. U siječanjskih prvih šest marki iz unosa tri su premium.

Proizvedeni 2004. i 2005.

Godišta? Najviše je unesenih automobila 2004. i 2005. godište, po 313 vozila. Dakle, ukupno 21 posto automobila unesenih u siječnju ove godine staro je deset i 11 godina. Pribrojimo li im vozila proizvedena od 2000. na ovamo, ukupno je 1419 takvih automobila, starih deset do 15 godina u siječnju pristiglo na naše ceste. Čak 47,65 posto! U 2013. godini najviše je u našu zemlju pristiglo automobila 2001. godišta, pa 2002. i 2003. godišta. Godinu kasnije unijeli smo najviše automobila 2004. godišta (ukupno 4253 vozila, 10,98 posto), a slijede oni iz 2003. (4081 vozilo, 10,54 posto) i 2005. godine (3806 vozila, 9,83 posto). Činilo se kako se ipak polako probijaju malo manje stari automobili. No, ova godina opet je otvorena s prevlašću automobila koje su druga europska tržišta već otpisala. S obzirom da smo taj trend u ovu godinu prenijeli iz prethodne, za očekivati je da će se takvo stanje protegnuti i na čitavu 2015. godinu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 21

Avatar Vrijeme
Vrijeme
08:47 01.03.2015.

I dest godina star automobil moze biti dobar.

Avatar links
links
08:39 01.03.2015.

smanjite davanja koja su medju najvećima još uvijek u europi pa će vozni park biti mladji, samo se isčudjavate godištima automobila a glavni izvor prihoda su vam porezi, posebni porezi, co2 porezi, trošarine, naknade, homologacije, cestarine koje plaćamo 3x....

RI
Ringo
09:07 01.03.2015.

Ako imaš 20-30 godina star automobil i uvezeš (uneseš) 10-15 godina star pridonosiš pomlađivanju voznog parka ma što god uvozni lobi mislio o tome. "Loš trend", ha, ha, kao da ljudi radije ne bi kupili novi da imaju love?