TRŽIŠTE RABLJENIH

Hrvatski san: po Golf, BMW i Passat u Njemačku

rabljeni auti
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
1/2
02.01.2015.
u 18:16

Lani je uvezeno najviše auta starih 12 godina, a ove rabljeni auti stari 10 godina

Tata, kad ćemo kupiti Golf sedmicu? Čim izađe Golf 10 ­- vic je koji dobro oslikava današnje stanje na tržištu automobila.

U prvih 11 mjeseci ove godine, prema podacima Promocije plus, u Hrvatskoj je registrirano 35.617 rabljenih automobila unesenih iz Europske unije, što je više nego dvostruko u odnosu na isto razdoblje 2013. godine (17.497 vozila). Time su rabljeni automobili nadmašili prodaju novih, kojih je tijekom prvih 11 mjeseci ove godine registrirano 32.229. Do kraja će godine broj registracija novih automobila i unosa rabljenih premašiti 70.000 osobnih automobila, što je zajednički za oko 20.000 registriranih automobila više nego lani.

Sve krenulo od ulaska u EU

Stoga možemo reći da su Hrvati ponovno počeli kupovati automobile, samo sada ne uzimaju kredite za nova vozila - kao u “zlatno doba” prije krize - (2008. registrirano 88.217 novih automobila), već većina građana s ušteđevinom odlazi po rabljeni auto u Njemačku, Austriju, Italiju... Ili, pak, kupuje unesene rabljene automobile od auto salona koji se time bave, ali i od mnogih pojedinaca koji unose i preprodaju automobile u sivoj zoni.

Povećanje unosa rabljenih auta iz EU rezultat je promjena sustava oporezivanja dotadašnjeg uvoza, a ulaskom Hrvatske u EU unosa rabljenih automobila. Radi se o pravnoj stečevini EU koja je rezultat sudske prakse Suda Europske unije po kojoj se rabljena vozila moraju oporezivati na jednak način kao i nova. Prije toga je država destimulirala uvoz rabljenih automobila većim trošarinama pa se uvoz najčešće nije isplatio.

Foto: Reuters/Ilustracija

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

A što Hrvati kupuju u inozemstvu.

Dakako, najtraženiji je kralj polovnih automobila u Hrvatskoj, VW Golf sa 4231 registracijom, a odmah iza njega VW Passat (1985), vječna čežnja hrvatskih ljubitelja limuzina. Treći najčešće unošeni automobil je BMW Serije 3 (1538), pa slijede Renault Megane, Mercedes A-klasa, Audi A4...

Sve više novijih polovnjaka

Kad pogledamo koje marke Hrvati najčešće u inozemstvu traže jasno je da su najviše na cijeni Nijemci, i to luksuzni. Iza neprikosnovenog Volkswagena (7577) i Renaulta (3956) najtraženiji je njemački premium trojac - Mercedes, Audi i BMW.

Ali, kad pogledamo koja su godišta automobila najtraženija, to su vozila stara 10 godina, devet i osam godina. Hrvati i dalje u inozemstvo idu po automobile starijih godišta koji su jeftiniji. Međutim, i to je veliki iskorak u odnosu na 2013. godinu kada su najtraženiji bili automobili stari 12, 11 i 10 godina.

Ove je godine uneseno i mnogo više automobila starih do pet godina. Primjerice, u 2013. je godini uneseno 925 automobila 2010. godišta, a ove godine 2415 automobila 2011. godišta.

Komentara 116

ST
strsljen2013
20:14 02.01.2015.

GOLF = *ovno, obloženo, limenom, folijom.

MA
Malenkost
21:23 02.01.2015.

Rabljena Vozila kod privatnih prodavaca vozila su nerijetko manipuliranih Tahometara. Zato kuuj vozila ili kod privatnih osoba - gdje samo jadan dosadasnji vlasnik - ili kod autokuca (dakle VW, BMW, Audi *autorizirani pridavaci). Obavezno pogledati i knjizicu s servismin intervalima te pecatima autoriziranih automehanicarskih radnji. Posebice pazi kod prodavaca turske ili neka balkanske nacijonalnosti. Ovi cesto - nazalost- preprodaju popravljena i lakirana ostecenja te tako zele "strance" prevariti. U BRD nije sve tako blistavo kako to zele vidjeti oni koji ovdje na kratko dodu. Za tren oka si i ovdje prevaren. Posebice se treba cuvati raznih osiguranja - najveca mafija ovog svijata koja te unistava s savjetima i s tvojim potpisom za navodnu tvoju sigurnost. Zivim vec 35 God. u Minhenu. Nikakvo dodatno ili zivotno osiguranje. Pazi !!!

RI
Ringo
18:38 02.01.2015.

Ni dr. Željko Marušić nebi u članku više puta spomenuo VW, Golf, Passat i Njemačku.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije