Popravak naplataka

Četiri felge mogu se popraviti za cijenu jedne nove

Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
Foto: Slavko Midžor/PIXSEEL
08.04.2022.
u 15:11
Ne preporučuje se brušenje središnjeg dijela naplatka i zavarivanje te ravnanje aluminijskog naplatka deformacijom jer se time negativno utječe na čvrstoću naplatka pa tako i na sigurnost vožnje
Pogledaj originalni članak

Naplatci od lake legure postali su vizualni ukras automobila koji danas želi većina vozača, a istovremeno alu-felge su osjetljivije na vanjske utjecaje od čeličnih. Pogotovo u smislu vizualnog dojma, što je vozačima u posljednje vrijeme sve važnije pa se osim popravka funkcionalnosti felgi sve više traže estetski popravci naplataka, često i samo lakiranje radi boljeg izgleda.Razumije se, oštetiti se može i čelična felga, a morate znati da oštećeni naplatci mogu biti opasni za vožnju.

Naplatci su kao i gume stalno na udaru prljavštine koja ih zahvaća s ceste, kamenčića i sitnog šljunka te vrućine kočionih obloga. Dakako, posebno su na udaru one felge čiji vlasnici konstantno voze u gradskim uvjetima gdje se često parkira penjući se i spuštajući s rubnjaka ili na uskim parkirnim mjestima. U svakom slučaju, felge su izložene brojnim utjecajima i nije nimalo neobično da se oštete. Zbog toga postoje specijalizirani servisi koji popravljaju naplatke. Postupak popravka naplataka nije lagan posao, a nije ni jeftin. No može biti višestruko jeftiniji od kupnje novih naplataka.

Mnogi vozači se stoga pitaju kada je isplativo popravljati naplatke.

Prije svega treba odvojiti isključivo estetske popravke od popravaka naplataka zbog većih oštećenja zbog čega nije sigurno voziti s takvim naplatkom.

Ako su, primjerice, vaši naplatci izgubili prvobitni sjaj zbog raznih vanjskih utjecaja i imaju manja estetska oštećenja nastala od rubnjaka koja ne utječu na vožnju, to se bez problema može napraviti u radionicama koje nude takve usluge. Zbog čega biste kupovali skupe aluminijske naplatke koji po komadu u nekoj većoj dimenziji mogu stajati i po nekoliko tisuća kuna, kad im popravkom i završnim glancom majstora možete vratiti stari sjaj.

Cijena popravka zavisi o više faktora, primjerice, vrsti i stupnju oštećenja, oblika naplatka, broja krakova, vrste završne obrade felge (brušena ili polirana). Minimalna cijena popravka u zagrebačkom servisu Molydon jednog aluminijskog naplatka iznosi 250 kuna, dok kompletna restauracija košta i više od 1000 kuna. Prosječna cijena popravka za alu-felge od 17 cola s lakiranjem, balansiranjem i centriranjem je oko 700 kuna. Stoga je najbolje otići kod majstora na procjenu stanja i cijene radova, pa onda odlučiti isplati li se popravak ili ne.

U svakom slučaju treba napomenuti da se aluminijski naplaci mogu popravljati samo u opsegu koji jamči zadržavanje tvorničkih svojstava naplatka. To znači da je uz popravak boje i laka dopušteno ograničeno brušenje vanjskog ruba naplatka, no ne preporučuje se brušenje središnjeg dijela naplatka i zavarivanje te ravnanje naplatka deformacijom jer se time negativno utječe na čvrstoću naplatka pa tako i na sigurnost vožnje.

 

 

Ako majstor kaže da se popravkom neće ugroziti sigurnost i da će felgama osvježenjem vratiti stari sjaj, popravak se, pogotovo za vrlo skupe naplatke može višestruko isplatiti. Primjerice, skuplji naplatci mogu stajati 3500 kuna po komadu, a za toliko novca možete kompletno restaurirati sve četiri felge.

Klasično strojno ravnanje savinutih felgi u Molydonu stoji 170 kuna po komadu (110 kuna po komadu za 4 ili više naplatka). Uz to kod njih se nudi i lakiranje čeličnih felgi. Primjerice, ako su vaši stari čelični naplatci hrđavi, za 450 kuna po setu će ih izbrusiti i polakirati.

Posljednjih godina sve su češći zahtjevi za crnim lakom na aluminijskim naplatcima zbog efektnijeg izgleda. Dakako, to se bez problema može napraviti, no poskupjet će postupak restauracije za oko 500 kuna za set od četiri naplataka.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.