Jubilej

Za 50. obljetnicu Pola Volkswagen priprema veliki redizajn svog modela koji je proizveden u više od 20 milijuna primjeraka

Foto: Volkswagen
1/7
28.12.2024.
u 08:08

Njemački predstavnik B segmenta proizvodi se od 1975. godine i samo je jednu godinu mlađi od svog većeg brata Golfa

Volkswagen je u 2024. godini proslavio 50. obljetnicu svog najprodavanijeg modela u povijesti Golfa, a u 2025. ga očekuje proslava 50 rođenadana njegovog manjeg brata Pola. 
Nije tajna da se sve boljom prodajom SUV automobila smanjuje interes za automobilima B segmenta, no Polo će se i dalje proizvoditi, a veći redizajn 6. generacije koja je na tržištu od 2017. godine očekuje se upravo 2025. godine.
Od 1975. Volkswagen Polo oduševljava generacije ljudi i postaje pionir u svojoj klasi: uvijek je predstavljao pristupačnu mobilnost, bezvremenski dizajn i pionirsku tehnologiju. S više od 20 milijuna prodanih vozila u šest generacija, Polo se etablirao kao jedan od najuspješnijih modela u svojoj klasi. 
Kada je legendarna VW Buba trebala biti zamijenjena 70-ih godina prošloga stoljeća, Volkswagen je imao nekoliko modela u rukavu: Passat je došao na tržište 1973., a godinu dana kasnije uslijedio je Golf, dok je Polo debitirao 1975.

Foto: VW


Pozicioniran klasu ispod Golfa, Polo je savršeno zaokružio tada novu obitelj modela s pogonom na prednje kotače.
Mali automobil predstavljen u ožujku 1975. temeljio se na Audiju 50. U malo izmijenjenom obliku ušao je u serijsku proizvodnju u Wolfsburgu kao Volkswagen Polo i brzo je dao dašak svježeg zraka u segmentu malih automobila. Svojim čistim dizajnom i visokom funkcionalnošću uhvatio je duh vremena. Učinkovito, praktično i pristupačno i lagano vozilo karakterizirala je i agilnost, vrlo dobra upravljivost i štedljivi motori.

Foto: VW


Sa svakom generacijom mali automobil se dalje razvijao. Polo II donio je brojna poboljšanja od 1981. nadalje, uključujući više prostora i udobnosti kao i modernizirane motore. Godine 1987. ograničena specijalna serija Polo Coupé GT G40 doživjela je debi s kompresorom spiralnog tipa, koji je pružao više snage.
 

Foto: VW


U trećoj generaciji iz 1994. uslijedio je još jedan skok naprijed, također u tehnološkom smislu. Polo III bio je jedno od prvih vozila u svojoj klasi s inovativnim sigurnosnim značajkama poput zračnih jastuka. Godine 1998. Polo je prvi put bio dostupan kao GTI.

Foto: VW

Uz značajno povećanje veličine, četvrta generacija ponudila je novu razinu udobnosti i sigurnosti od 2002., s prednjim i bočnim zračnim jastucima, servo upravljačem i ABS-om kao standardnom opremom.

Foto: VW



Polo V doživio je uvođenje mnoštva digitalnih inovacija: od 2009. infotainment i sustavi pomoći učinili su vožnju udobnijom nego ikad. Polo V također je impresionirao u motosportu: s modelom Polo R WRC, Volkswagen je od 2013. četiri puta zaredom osvojio naslov Svjetskog prvenstva u reliju.
 

Foto: VW


Šesta generacija temelji se na modularnoj poprečnoj matrici (MQB) i postavila je nove standarde u 2017. u smislu povezivosti, sigurnosti i dinamike vožnje. Polo je postao još digitalniji i inovativniji nadogradnjom proizvoda 2021. Kompaktni automobil može se pohvaliti sustavima pomoći i udobnosti koji su inače poznati samo iz viših klasa vozila.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije