Pravo na privatnost

Čini li Smart Steps vlasnike mobitela dijelom 'Velikog brata'?

Foto: 'Sanjin Strukic/PIXSELL'
Čini li Smart Steps vlasnike mobitela dijelom 'Velikog brata'?
09.10.2012.
u 08:32
Usluga pod nazivom Smart Steps trebala bi potencijalnim klijentima putem mobilnih mreža prodavati podatke o kretanjima ljudi na pojedinim područjima, o njihovim kupovnim sposobnostima te navikama
Pogledaj originalni članak

Telekomunikacijske tvrtke znaju mnogo o svojim korisnicima, no zakonska i ostala ograničenja ne dopuštaju im da u svrhu ostvarenja profita koriste većinu tih informacija.

Tu praksu pokušat će promijeniti španjolska tvrtka Telefonica SA koja se, piše The Wall Street Journal, nada da je pronašla idealan način kako zaraditi na naoko nebitnim informacijama koje su joj zakonski dostupne.

Ona na tržište do kraja godine planira lansirati uslugu pod nazivom Smart Steps koja bi potencijalnim klijentima trebala prodavati podatke o kretanjima ljudi na pojedinim područjima, o njihovim kupovnim sposobnostima te navikama. Ti će se podaci prikupljati preko mreža Telefonice, odnosno putem mobitela svih pojedinaca koji ih posjeduju, a nudit će se korporativnim klijentima u rasponu od malih trgovaca do velikih prijevozničkih kompanija.

U praksi, to znači da bi Smart Steps lokalnog trgovca koji na ulici prodaje torbe u svakom trenutku mogao obavijestiti koliki je protok ljudi na tom dijelu ceste i, što je još bitnije, otkriti jesu li ti prolaznici žene starije od 30 godina koje mjesečno troše više od 160 dolara na račune za mobitele ili 20-godišnji muškarci čiji se mobilni računi ne penju iznad 16 dolara mjesečno i koji tom rutom prolaze na putu do obližnjeg kafića.

No Smart Steps ne predstavlja nikakvu inovaciju na tom polju. U SAD-u i Velikoj Britaniji već se koristi inačica Verzion, dok Nizozemci slične podatke prodaju preko navigacijske usluge TomTom.

Iako ovaj tip prikupljanja podataka mnogi sa zebnjom nazivaju ''Velikim bratom'', analitičari odbijaju priznati da bi on na ikakav način mogao ugroziti privatnost mobilnih korisnika. Naime, te je podatke najprije potrebno prikupiti, objediniti i učiniti anonimnim, a tek kada se tako obrade, moći će se i prodavati klijentima koji će ih koristiti u realnom vremenu.

Telefónica SA još nije objavila pojedinosti o cijenama, ali je najavila da će surađivati s njemačkom tvrtkom za globalna istraživanja GfK te da Smart Steps za početak planiraju lansirati u Njemačkoj, Brazilu i Velikoj Britaniji.

>>Može li mobitel biti jedini predmet koji ćete nositi sa sobom?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

K1
k1milica
09:00 09.10.2012.

podaci postoje i koriste se legalno ili ne...da vidim tko ce agrokor zatvorit zbog koristenja informacija ili adris grupu a to su manje kompanije prema eu i svjetskim standardima, anzi svatko tko je radio za velike tvrtke zna da se samo takve info. i koriste ..