Iz savršenog paketića kakav je Renault Clio RS četvrte generacije teško je izdvojiti jednu stvar koju smatramo najboljom, no kad bismo baš morali, izbor bi pao na 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom koji omogućava da brzine munjevitom brzinom mijenjamo putem polugica iza kola upravljača. Kao da sjedimo u bolidu Formule 1. Ili predobar zvuk koji vozača dodatno nabrijava da popušta nogu na gasu, kako bi već u idućoj sekundi mogao opet snažnije nagaziti na gas.
Potrošnja 9,5 l/100 km
Ili osjećaj usporediv s onim pri vožnji go-karta, osjećaj da Clio RS juri po tračnicama i da ga ništa ne može izbaciti iz savršene putanje. Ili činjenicu da strelovito ubrzava te stotku dograbi za 6,8 sekundi, uz maksimalnih 230 km/h, ne trošeći pritom više od 9,5 l/100 km, kako god ga stiskali. Ili mišićave linije začinjene detaljima koje nameću spoznaju o agresivnom karakteru kompaktne jurilice. Zapravo, ipak se ne možemo odlučiti. Puno toga na novom Cliju RS smatramo vrhunskim. Umjesto dosadašnjeg atmosferskog 2,0-litrenog agregata pokreće ga 1,6 turbobenzinac preuzet iz Nissan Jukea. No, motor je dorađen i razvija moćnih 200 konjskih snaga pri 6000 o/min, uz 240 Nm koje nudi već od 1750 o/min. U kojoj god brzini, pri kojim god okretajima, Clio RS uvijek ima snage za još. Osim motora, dorađen mu je i ovjes, pa je na cesti stabilniji, poslušniji, ali i udobniji. Porastao je, no lakši je 35 kg te kazaljka na vagi sada pokazuje 1205 kg.
Pazite na radare
Jedino što novom Cliju RS možemo pisati u minus cijena je od 185.400 kn. Kumovale su joj i nove trošarine, no tako je 23.690 kn skuplji od Peugeota 208 GTi, također jurilice sa 200 konja. Drugi problem s ovim automobilom jest da ga se vozač koji zaista voli vožnju teško može zasititi, pa mu - želi li zadržati vozačku dozvolu - savjetujemo da se informira o lokacijama policijskih radara.