Ekipa Auto motor i sporta testirala je osam zimskih i dvije cjelogodišnje gume u dimenzijama 205/55 R 16H na snijegom prekrivenoj, suhoj kao i mokroj podlozi

Continental Winter Contact TS 830 uvjerljivi pobjednik testa

Foto: Reinhard Schmidt
zimske gume
Foto: Reinhard Schmidt
zimske gume
27.10.2009.
u 13:31
Allround modele, odnosno gume za cijelu godinu, nije preporučljivo upotrebljavati u područjima u kojima često pada snijeg.
Pogledaj originalni članak

Iako su klimatske promjene sve izraženije, jedno je sigurno - zima će ove godine sigurno pokucati na vrata. Tada za vozače koji nemaju ugrađene zimske gume počinju nered i kaos. Hladna cesta, snijeg ili, pak, voda na granici smrzavanja uvelike utječu na smanjenje vozačkih sposobnosti, samim time i na sigurnost svih sudionika u prometu. Ozbiljnost pristupa ovome problemu potvrđuje to što je u nekim državama propisano obvezno korištenje zimskih guma, a vožnja bez njih je - kažnjiva.

Zimske gume se na rubu označavaju simbolom u obliku pahuljice, no to ne znači da ih se može koristiti samo za vožnju po snijegu. Postoje i tzv. allround gume koje se mogu koristiti cijele godine. Na ovogodišnjoj usporedbi Auto motor i sporta, klasičnim zimskim gumama pariraju i dva takva “univerzalna“ pneumatika. Najnovija, temeljito dorađena, verzija Goodyear Vectora te novorazvijeni Optimo korejskog proizvođača Hankook.

Test na snijegu
Rezultati mjerenja na snijegu pokazuju da ova dva pneumatika ne mogu ozbiljnije parirati klasičnim zimskim izvedbama, no isto tako da nisu ni toliko daleko od konkurencije. Auto motor i sportovi kriteriji ocjenjivanja deklasiraju pojedini model ako zaostaje samo 20 posto, jer tada je ocjena - nula. To se u slučaju allround guma nije dogodilo, ni po pitanju kočenja, niti trakcije. Bilješke testnih vozača otkrivaju da je riječ o dobroćudnim i proračunatim voznim karakteristikama na snježnoj podlozi.

No, da razjasnimo - ova dva modela nikako nisu za odlazak na skijanje u Dolomite ili Savoju nego se nameću isključivo kao rješenje za kompaktnu klasu automobila i to u predjelima gdje je snijeg rijetka, samo povremena pojava.

Svi ostali veću će pozornost morati obratiti rubriku mjerenja na snijegu, a ona pokazuje dominantnost Continentala Winter Contacta TS 830. Osvojenih 98 bodova od mogućih 100 govori da su bilo kakvi komentari suvišni. No, Conti nije jak samo na snijegu nego je i na mokrome i na suhome u samom vrhu. Ima li uopće manu? Samo jednu - ovako zimski optimizirana smjesa vrlo se brzo troši.

Rezultatski je vrlo blizu Contiju Goodyear Ultra Grip Performance 2. Po voznim osobinama na snijegu gotovo jednako impresivan, no ipak zaostaje u trakciji i usporavanju. Na mokroj podlozi koči najbolje, a otpor kotrljanja bi, koje zbog manje potrošnje goriva u posljednje vrijeme cijeni sve više vozača, kao i na Contiju - mogao biti manji.

Upravo je u ovom posljednjem Pirelli s novom generacijom Sottozera ostvario velik napredak. Na snijegu se pokazao vrlo dobrim, no na mokroj podlozi se primjećuje kaskanje za vodećima, posebno zbog dugih zaustavnih putova. Ipak, posve dovoljno za ocjenu “preporučljiv“ u koju se ugurao i Michelin Primacy Alpin.

Kažemo namjerno “ugurao“ jer Michelin nije na razini prvoplasiranih dvaju pneumatika iz ovoga testa. Prilično je hendikepiran u dijelu mjerenja na snijegu gdje trakcija nije na očekivanoj razini, a i bočno držanje moglo bi biti znatno bolje. Usporedbe radi - dva allround modela guma neznatno zaostaju za Alpinom Premacyjem u ovoj kategoriji. Osrednji dojam na snijegu donekle popravlja vožnja na suhom i mokrom, gdje Michelin ostvaruje dobre rezultate.

Nema napretka preko noći
Prošlogodišnji pobjednik ovoga testa - Dunlop SP Winter Sport 3D, i ove je godine s nama. I dalje se predstavlja kao referentni pneumatik te na kraju testa ostvaruje odlično - treće - mjesto. Vrlo dobri rezultati mjerenja na snijegu te respektabilna vozna svojstva na suhom pokazuju da zimske gume u svome razvoju ne napreduju preko noći. No, pomaci konkurencije ipak su vidljivi jer Dunlop u mjerenju na mokroj podlozi na može dohvatiti rezultate vrhunskih konkurenata.

Ako ste pomislili da je ovaj test prošao bez iznenađenja, varate se. Nizozemska marka Vredestein, koja je odnedavno pod zajedničkim krovom s indijskim proizvođačem Apolo Tyres, s modelom Snowtrac 3 priredila je pravu senzaciju ostavivši iza sebe ugledne marke poput Michelina i Pirellija.

Isto, samo u nešto blažem kontekstu, vrijedi i za Nokian i Semperit, koji bodovno ne zaostaju puno za vrhom. Razlike su u poglavlju zimskih guma sve manje, a to pokazuje i tijesna bodovna raspodjela. A ”allraundice”? Klasične zimske gume još ih se ne moraju bojati. Dokazi za to postoje - crno na bijelom!

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.