IZVANREDNI TEHNIČKI PREGLED VOZILA

Čuvajte svoj i živote drugih ljudi dodatnim ulaganjem u sigurnost

Foto: Željko Lukunić/Pixsell
Čuvajte svoj i živote drugih ljudi dodatnim ulaganjem u sigurnost
29.10.2018.
u 11:12
Sukladno statističkim podacima, vozni park u Hrvatskoj prosječno je star oko 14 godina, što je veliki razlog za redovite, ali i izvanredne tehničke preglede koji se također obavljaju u za to ovlaštenim Stanicama za tehnički pregled
Pogledaj originalni članak

Tehnički neispravno vozilo jedan je od najčešćih uzroka prometnih nesreća koje, nažalost, znaju završiti i sa smrtnim posljedicama. Ni starost vozila ne doprinosi poboljšanju te statistike. Prema podacima CVH, u 2017. godini od 2,065.038 registriranih različitih motornih vozila u Hrvatskoj, ukupne prosječne starosti 13,99 godina. Čak 69,54% osobnih vozila bilo je staro deset ili više godina, dok je, primjerice, osobnih vozila starih izmedju dvije i pet godina bilo tek 9,99%.

Dakle, sukladno statističkim podacima, vozni park u Hrvatskoj prosječno je star oko 14 godina, što je veliki razlog za redovite, ali i izvanredne tehničke preglede koji se također obavljaju u za to ovlaštenim Stanicama za tehnički pregled. Izvanredni tehnički pregled vozila može se obaviti u bilo kojem trenutku eksploatacije vozila na zahtjev vlasnika ili u situacijama u kojima je to propisano kao zakonska obveza. Nekoliko je takvih situacija u kojima su vlasnici takvih vozila obvezni obaviti izvanredni tehnički pregled.

Foto: GettyImages
CVH

"Tuning" vozila

Mnogi vlasnici vozila svoje limene ljubimce podvrgavaju različitim preinakama kako bi bili brži i impozantnijeg izgleda. Nakon prepravaka unutarnjih i vanjskih dijelova vozila, primjerice motora, karoserije, podvozja ili svjetlosne signalizacije, takvi se automobili više ne smatraju standardnima, pa su obvezni proći postupak ispitivanja vozila.

Foto: GettyImages
CVH

Prometne nesreće i elementarne nepogode

Nitko se ni kao vozač niti kao suvozač ne želi naći u situaciji sudjelovanja u prometnoj nesreći, pogotovo ne u ulozi onoga koji je nesreću skrivio. Takve su situacije uvijek loše i stresne za sve sudionike, no, kad se i dogode, potrebno je učiniti sve kako se ne bi ponovile. U većini slučajeva, automobili pretrpe određena oštećenja, manja ili veća. Ako je nakon prometne nesreće, vozilo bilo na popravku sklopova i uređaja važnih za sigurnost u prometu, obvezno je proći izvanredni tehnički pregled. To isto važi i za vozila koja su bitno oštećena u elementarnim nepogodama, primjerice poplavama ili potresima.

Isključivanje iz prometa

Ne kontrolirate li redovito vaše vozilo, vrlo vam se vjerojatno može dogoditi da vas, po službenoj dužnosti, prometna policija isključi iz prometa, ako primijeti da je vozilo tehnički neispravno. U tom slučaju, osim što ćete biti prekršajno kažnjeni, prometna policija će vas uputiti na izvanredni tehnički pregled vozila.

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
CVH

Kako biste izbjegli isključivanje iz prometa i plaćanje prekršajne kazne, ako u bilo kojem trenutku posumnjate u ispravnost svog vozila, najbolje je rješenje da obavite izvanredni tehnički pregled na vlastiti zahtjev.

No, u prvom se redu trebamo zapitati koliko vrijedi ljudski život? Nepobitna je činjenica da se tehničkim pregledima vozila, bilo redovitim ili izvanrednim, definitivno umanjuje mogućnost ugrožavanja u prometu, pa ih treba promatrati kao dodatna ulaganja u osobnu sigurnost, odnosno sigurnost djece i ostalih sudionika u prometu.

Sadržaj omogućio Centar za vozila Hrvatske

Pogledajte na vecernji.hr