Rumunjska Dacia Logan u dva laka dostavna izdanja, kao modeli Van i Pick-Up

Dacia Logan Van i Pick-Up: Povoljna radna snaga za teške zadaće

Foto: Renato Branđolica
dacia logan
Foto: Renato Branđolica
dacia logan
13.01.2010.
u 11:00
Kod dostavnih vozila nema emocija - gledaju se samo troškovi, a upravo tu Dacijini modeli briljiraju.
Pogledaj originalni članak

U ova teška, recesijska vremena utješno je (do)znati da postoje dostavna vozila čija nabava neće previše opteretiti tvrtku za čije su poslovanje potrebna. Dacija, rumunjski proizvođač automobila koji je u vlasništvu Renaulta, nudi baš takva vozila.

Pick-Up prostraniji
Logan će u povijesti automobilizma zasigurno ostati upamćen kao projekt koji je naglavačke okrenuo dotadašnje promišljanje o automobilima. Naime, kod njega su konstruktori imali u startu zadanu cijenu i naputak da proizvedu jednostavan i siguran auto koji će biti dostupan svima, posebice tržištima na kojima kupovna moć nije velika. Kad je taj zadatak obavljen, Francuzi su krenuli dalje i sustavno šire ponudu Dacije u kojoj se našlo mjesta i za dvije dostavne izvedenice Logana: Pick-Up i Van. Obje imaju identičnu nosivost od 800 kg što je u ovoj klasi jako dobra vrijednost.

Pick-Up pritom iza sjedala u kabini nudi još dodatnih 300 litara prostora, a i nosivost vratiju tovarnog prostora (otvaraju se prema dolje) je izdašna - 300 kg. Za kraj, tovarni je prostor dug 1800 mm i kvalitetno je obrađen uz posebne kanale za odvodnju vode u prilog dugovječnosti.

Van s vodom nema problema, jer ima krov. Ispod njega se krije tovarni prostor obujma 2,5 m3 duljine 1936 mm. Zanimljivo i praktično: na bokovima su ostala ‘klasična’ vrata kao i na putničkoj inačici. Straga nalazimo također dvoja vrata koja su asimetrična i otvaraju se u tri kuta: 40°, 90° i 180° za lakši utovar/istovar tereta i u uskim i zakrčenim dvorištima ili ulicama.

Jasno je da su se konstruktori za teret dobro pobrinuli pa pogledajmo kako se odnose prema putnicima. Njih u oba slučaja može biti dvoje, s tim da u Pick-Upu imaju više mjesta, a zbog ostakljene stražnje stijene i puno više svjetla. Tu je već i spomenuti dodatni prostor obujma 300 litara.

Klima u doplati
Uz doplatu oba teretna Logana nude i klima-uređaj koji je identičan kao i u limuzini i stoga u “dostavnjacima” iznimno efikasan, a volumen zraka koji ovdje valja ohladiti je upola manji. Sjedala su dosta ravna te ne drže baš tijelo u zavojima, ali zato je u njih lako sjesti, što je kod dostavnog vozila ipak na prvom mjestu. Značajan čimbenik komfora je iznimno udoban ovjes koji nenametljivo upija neravnine, a ni na makadamu ne gubi pribranost.

Isto se može reći za poznati 1,6-litreni motor koji razvija 90 KS. Poznajemo ga iz brojnih Renaulta starije generacije - elastičan je, štedljiv i miran. U ponudi su dakako i dizelaši, a Van nudi i slabiju izvedbu obujma 1,4 litara (Pick-Up starta sa 1,6 motorom).

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.