VELIKI AUTI, VELIKE CIJENE

Debata o cijenama parkinga: Trebaju li vlasnici većih automobila više plaćati parking?

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
02.12.2024.
u 11:38
Prema anketi YouGov-a provedenoj prošle godine, 39 % odraslih slaže se da bi vlasnici većih i težih automobila trebali plaćati više za parkiranje, dok 53 % ispitanika smatra da bi naknade trebale biti jednake za sve vrste vozila
Pogledaj originalni članak

Cardiff je posljednji grad u kojem se raspravljalo kao vlasnici većih automobila, poput SUV-a, trebaju plaćati veće cijene parkinga. Naime, čelnik vijeća Huw Thomas, postavio je pitanje ako je ispravno, ako netko vozi veće vozilo da više plaća parking radi zagađenja okoliša. “To su vozila koja zauzimaju više prostora, više oštećuju naše ceste, a ako udare pješaka vjerojatno će uzrokovati teže ozljede”, izjavio je čelnik za BBC.

Takva pitanja su se postavila i u Bristolu, Oxfordu i Haringeyu u sjevernom Londonu. BBC je upitao građane Haringeya što misle o takvim prijedlozima. "Mislim da je to gomila s*anja" rekao je Nev i dodao kako je postao umoran od politike smanjenja prometa i zaštite okoliša u općini. "Već plaćamo više ako imate veliki auto. Plaćate više poreza, plaćate više za benzin da ga natočite. To je vaša stvar" dodao je.

"Ako si možete priuštiti veliki automobil, onda si možete priuštiti da ga platite. Javni prijevoz u Londonu je jako, jako dobar. Ako želite stići od A do B uđite u autobus, uđite u vlak, uđite u podzemnu" objasnio je drugi građanin Haringeya Gary Oliva. Međutim, Selin Akdenez, koja je samohrana majka i vozi SUV, smatra kako je parking u Londonu već dovoljno skup te kako ne treba dizati cijene. "Ne slažem se jer imam dijete pa moram imati veći auto. Moja majka je jako stara. Ako treba pregled kod liječnika ili zubara, moram je odvesti" dodala je. 

POVEZANI ČLANCI:

Prema anketi YouGov-a provedenoj prošle godine, 39 % odraslih slaže se da bi vlasnici većih i težih automobila trebali plaćati više za parkiranje, dok 53 % ispitanika smatra da bi naknade trebale biti jednake za sve vrste vozila. Naime, veličina vozila se može procijeniti na više načina. U Bruxellesu postoji sustav koji se temelji na dužini vozila u određenim dijelovima grada. Boravišna dozvola košta 25 € godišnje, ali ako je vaše vozilo duže od 4,9 m, plaćate dodatnu naknadu od 120 € godišnje. Dok se u Cardiffu gleda težina auta.

Pitanje je trebaju li vozila preko 2,4 tone platiti više, ali cijena još nije predložena. Težina prihoda odnosi se na najveću težinu vozila, uključujući putnike, gorivo i prtljagu. Osim Cardiffa, i Francuzi prate težinu automobila. Ranije ove godine Parižani su izglasali utrostručenje cijena parkiranja za automobile težine 1,6 tona ili više na 18 eura po satu u središtu grada, iako se to ne odnosi na stanovnike. Promjene cijena je iskomentirao i Oliver Lord je iz grupe za kampanju Clean Cities koja je radila na kampanji u Parizu. Lord smatra kako su SUV vozila opasna i štetna za okoliš te ističe kako ne samo da troše više goriva već i zauzimaju više prostora. Osim toga, smatra kako je novi sustav naplate parkinga neizbježan u Ujedinjenom Kraljevstvu. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

JO
jožica
13:22 02.12.2024.

Bez veze... U HR su parkirna mjesta iscrtana i nema potrebe za tim sistemom. Ako bi bilo neoznaceno onda neka se placa po dužini. Prema toj logici onda može biti i skuplja cestarina...