INOVACIJA

Dijelovi BMW-ove karoserije od starih ribarskih mreža

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
19.09.2022.
u 12:46
Reciklirana morska plastika do sada se u automobilskoj industriji koristila samo u obliku vlakana za nove komponente vozila, a novi materijal prvi je put prikladan i za postupak brizganja
Pogledaj originalni članak

Prvi u automobilskoj industriji, modeli 'Nove klase' koje bi BMW na tržište trebao uputiti od 2025. godine nadalje sadržavat će dijelove izrađene od plastike čija sirovina sadrži oko 30 posto recikliranih ribarskih mreža i užadi. Ova sirovina proaktivno se nabavlja u lukama diljem svijeta kako bi se osiguralo da se na kraju ne odbaci u more.  U ekskluzivnom postupku recikliranja otpadni materijal iz pomorske industrije koristi se za proizvodnju dijelova koji će se ugrađivati kako u eksterijer tako i u interijer budućih vozila bavarskog proizvođača premium automobila. Dobivene komponente imaju približno 25 posto niži ugljični otisak od istovjetnih dijelova izrađenih od konvencionalno proizvedene plastike.

BMW grupa radi s različitim pristupima korištenju plastičnog otpada iz pomorske industrije kao sirovine za komponente vozila kako bi se sačuvali vrijedni resursi i smanjile emisije ugljikova dioksida. Ovaj oblik recikliranja omogućuje smanjenje potrebe za primarnom plastikom na bazi nafte i istodobno suzbijanje onečišćenja oceana, što zadnjih godina postaje sve ozbiljniji problem. No, bavarski proizvođač, kako smo naveli, na promjenama radi već neko vrijeme. Reciklirani najlonski otpad, primjerice, čini osnovu za sintetičku pređu iz koje se izrađuju podne prostirke u BMW-u iX i novom BMW-u X1. Ovaj materijal, poznat kao ECONYL, izrađen je od odbačenih ribarskih mreža, kao i istrošenih podnih obloga i preostalog otpada iz proizvodnje plastike. 

U novoj inicijativi razvijenoj u suradnji s danskom tvrtkom Plastix, BMW Grupa s recikliranjem pomorskog plastičnog otpada ide značajan korak dalje. Nakon odvajanja, ribarske mreže i užad prolaze kroz inovativan proces kojim se proizvode plastične granule. Iako se reciklirana morska plastika do sada u automobilskoj industriji koristila samo u obliku vlakana za nove komponente vozila, ovaj reciklirani materijal sada je prvi put prikladan i za postupak brizganja. Sirovina za ovako proizvedene komponente može se sastojati od oko 30 posto pomorskog plastičnog otpada. To stvara dodatne mogućnosti primjene reciklirane plastike. Komponente proizvedene postupkom brizganja su, konkretno, dijelovi obloge koji će se koristiti u nevidljivim, ali i vidljivim područjima vanjštine i unutrašnjosti modela 'Nove klase' koji se očekuju od 2025. godine. Sveukupno, BMW Grupa si je postavila cilj povećanja udjela sekundarnih materijala u termoplastici koji se koriste u novim automobilima s trenutačnih 20 posto na prosječno 40 posto do 2030. godine.
Iz BMW grupe ističu da se njihov uspjeh uvijek temeljio na dugoročnom razmišljanju i odgovornom djelovanju. Tvrtka je odredila smjer za budućnost u ranoj fazi i dosljedno postavlja održivost i učinkovito upravljanje resursima u središte svog strateškog smjera, od lanca opskrbe preko proizvodnje do kraja faze korištenja svih proizvoda.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar korisničko_ime
korisničko_ime
14:30 19.09.2022.

Taj bmw tone sve dublje