Na prošlogodišnjim smo ljetnim testnim vožnjama čitave game Audijeve Q obitelji, dakle SUV i crossover vozila, od najmanjeg Q2, pa do velikana Q7 kojeg smo, između ostalih isprobali i u najsnažnijoj top izvedbi SQ7 s 4,0 V8 dizelskim motorom s nestvarnih 421 KS, primijetili da je Audi Q3 (predstavljen 2011., redizajniran 2015.) ipak vidljivo zaostaje za svojom Audi SUV braćom koji su svi odreda s novim generacijama predstavljeni recentnije i tehnički, a posebno multimedijski su bili mnogo napredniji. Posebno se to moglo uočiti u unutrašnjosti vozila, gdje je Q3 imao još uvijek stari multimedijski sustav.
A u to su vrijeme Audijevi stručnjaci punom parom radili i dovršavali drugu generaciju njemačkog kompaktnog SUV-a koji je sada predstavljen, a na tržište stiže krajem godine.
Napokon virtualni kokpit
Audi je u modelskoj ofenzivi i nove automobile predstavljaju kao na pokretnoj traci, a novi Q3 se prema prvim fotografijama čini kao blagi dizajnerski zaokret u odnosu na ostale modele koji su donedavno imali podosta sličan generički dizajn. Novi Q3 je agresivniji i definitivno upečatljiviji, istina Singleframe maska je tu, ali i mnogi detalji s nedavno predstavljene nove SUV perjanice Q8. Novi model ima i značajno veće dimenzije pa izgleda markantnije, a nudi i više prostora u unutrašnjosti. Duži je za 10 cm i s ukupno 448,5 cm sada je veći od najznačajnije konkurencije – BMW X1 i Mercedesa GLA.
Za prostranost u unutrašnjosti još je značajnije povećanje međuosovinskog razmaka od 7,7 cm, dok prtljažnik sada prima od 530 do čak 675 litara. Prostranost ovisi o položaju uzdužno pomične stražnje klupe pa se može birati više mjesta za putnike ili prtljagu. Unutrašnjost je tipično audijevski sportski i jednostavno riješena uz vidljivu dozu luksuza i kvalitete materijala. Kao noviji Audiji sada i Q3 ima 10,25” ili opcijski 12,3-inčnu digitalnu virtualnu instrumentnu ploču i središnji 8,8” ili opcijski 10,1-inčni zaslon multimedije visoke razlučivosti. Dakako, Apple Car Play i Android Auto su serijski, kao i četiri USB utora.
Bogata sigurnosna oprema
Dugačak je i popis sigurnosne opreme, od adaptivnog tempomata s održavanjem u prometnom traku, Audi pre sense sustava koji prepoznaje kritične situacije s pješacima, biciklistima ili drugim vozilima, kao i sustava pomoći pri parkiranju.
Bit će dostupan i Audijev sustav dinamičkog odabira upravljanja sa šest modova vožnje.
Bit će u početku dostupan uz pet 4-cilindričnih agregata – tri TFSI turbobenzinca i dva TDI dizelska motora, svi su opremljeni filtrom čestica.
Početni motor je 1,5-litreni TFSI sa 150 KS i 250 Nm okretnog momenta koji dolazi uz 6-brzinski ručni ili 7-brzinski S-tronic automatik uz prednji pogon. Slijedi 2,0 TFSI sa 190 KS i 320 Nm ili 230 KS i 350 Nm, oba su upareni sa 7-brzinski S-Tronicom te quattro pogonom na sve kotače.
Početni dizelaš je 2,0 TDI sa 150 KS i 340 Nm, dok snažniji 2,0 TDI razvija 190 KS.
Premijera se očekuje na salonu u Parizu najesen, dok će u prodaju od studenog.
Pogledajte koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:
vrlo dobar posao za Audi, osim: čudan oblik maglenki, krovni nosači nisu odignuti od krova po dužini-već su položeni na krov, skroz digitalni instrumenti hmmm, ne hvala