Kia krupnim koracima napreduje u kvaliteti, ističe se sve boljim tržišnim rezultatima, ali i sve većom i specifičnijom ponudom modela. Ne kaskaju Korejci (Hyundai-Kia grupa) nimalo za japanskom i europskom konkurencijom u razvoju hibrida i električnih auta, a Kia je nedavno u Europi predstavila dva takozvana imidž modela od kojih ne očekuju da postanu bestseleri već svima žele poručiti “mi to možemo”.
Kao Porsche i Mercedes
Najprije je svjetlo dana ugledao gran turismo model Stinger, a nedavno i novi ProCeed. ProCeed više nije trovratna verzija Ceeda, već je to potpuno novi model kupe-karavanske karoserije koji se naziva i “shooting brake”. Tako je svoju kupe-karavansku inačicu modela CLA nazvao Mercedes, koji još jedini uz Porsche (Panamera Sport Turismo) nudi ovakvu karoserijsku izvedbu.
Treća generacija Ceeda klasičan je kompaktni hatchback, predstavnik “golf klase” koji je dizajnerski i dimenzijama (dužina 431 cm) ostao vrlo sličan drugoj generaciji. Ali, Kijini su inženjeri napravili pravi posao ispod lima, što se vidi već pri prvom sjedanju za upravljač novog Ceeda. Vozačka pozicija je bolja, baš kao i materijali te multimedijske funkcije. Poboljšan je osjećaj za upravljačem, koji je prije bio neutralniji, dok sada upravljač vozaču daje korisne informacije s ceste. Dinamika vožnje je vrlo dobra. I prtljažnik je sada nešto prostraniji i prima 395 litara. Nije među liderima u klasi, ali je za 15 l nadmašio VW Golf. A baš je Golfa Ceed pobijedio u usporednom testu njemačkog AutoBilda. Iza sebe je Ceed ostavio i Opel Astru, Renault Megane i Hondu Civic.
ProCeed se na tržištu nema s kime uspoređivati, jer je Mercedes cjenovno u sasvim drugoj dimenziji, o Porsche Panameri Gran Turismo da i ne govorimo. Stoga ga je najbolje uspoređivati s karavanskom verzijom Ceeda, uz dakako činjenicu da je Proceed za razliku od karavana cool, te mnogo zabavniji i posebniji, dok je prostranost na zavidnoj razini.
Potentni i štedljivi
Krovna linija Kije ProCeed 43 je mm niža od one kod karavana (1422 mm), a po 5 mm je duža (4605 mm) i niža od tla (135 mm), dok je međuosovinski razmak ostao isti – 2650 mm. Na usporednom smo testu imali dizelske verzije Ceeda i ProCeeda, oba modela s 1,6-litrenim CRDi motorom i oba s 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Ali, dok je u Ceedu verzija sa 115 KS i 280 Nm (10,5 s do stotke, max 192 km/h), ProCeed pokreće snažnija izvedba sa 136 KS i 280 Nm okretnog momenta (do stotke za 10.4 s, 200 km/h najveća brzina).
S obzirom na veću masu i dužinu ProCeeda, performanse su na ova dva automobila sasvim usporedive. Dakako, ProCeed je zbog svoje dužine i veće snage motora udobnije i ugodnije voziti na autocesti i dužim putovanjima, dok je Ceed praktičniji u gradskom prometu. Potrošnja je vrlo slična, u Proccedu smo izmjerili prosjek od 5,7 l/100 km, dok je u Ceedu potrošnja za koji decilitar manja.
ProCeed je s 594 litre korisnog prostora u prtljažniku - od čega je 100-injak litara u vrlo korisnim pretincima ispod podnice prtljažnika - korisniji i praktičniji, a nije previše izgubio zbog padajuće stražnje linije krova u odnosu na karavansko izdanje koje je s 625 l prtljažnika rekorder u segmentu.
ProCeed poput isprobanog stoji 15.000 kuna više od istovjetno opremljenog i motoriziranog karavanskog SW-a, odnosno 21.000 kuna više od istovjetnog Ceeda. Treba li vam prostran auto, a želite nešto posebno čime ćete se izdvojiti u masi, ProCeed je definitivno jedan od pravih kandidata.
Dvoboj kanti