Kompaktni automobili još su uvijek najprodavaniji segment automobila u Europi, ali uslijed velike popularnosti SUV automobila u zadnjih pet godina je udio kompakata na tržištu s 14% pao na 10%.
Trend je jasan, a proizvođači zbog toga žele ponuditi nešto novo u ovoj klasi. Tako je Kia za kupce pripremila kupe-karavansku izvedbu svog popularnog kompakta Ceed-a, takozvani “shooting brake” koji je ime ProCeed naslijedio od dosadašnje trovratne izvedbe, koja se kod svih proizvođača u C segmentu (ali i B segmentu) naprosto zbog nezainteresiranosti kupaca ukida.
Izuzetno atraktivni coupe-karavan nudi najbolje iz dva svijeta – prostranosti obiteljskih karavana i dinamičnosti kupea, a Kia je prvi nepremium proizvođač koji nudi ovakav automobil i ne skriva da je uzor Proceeda Mercedes CLA Shooting Brake.
Tako Kia ProCeed u dinamičnoj formi čija je krovna linija za 43 mm niža od karavana (1422 mm), a po 5 mm je duža (4605 mm) i niža od tla (135 mm), dok je međuosovinski razmak ostao isti – 2650 mm.
Najveća razlika je, dakako, u naglo padajućem stražnjem kraju koji kod Proceeda izgleda mnogo sportskije. Ali, na funkcionalnosti se nije izgubilo mnogo, dok klasičan karavan prima u klasi rekordnih 625 litara prtljage, Proceed nudi jako dobrih 594 litre (prema VDA), što je još uvijek među najboljima u segmentu.
Zbog dizajna su i putnici na stražnjim sjedalima izgubili nekoliko centimetara prostora za glavu.
Proceed će se nuditi samo s bogatim sportskim paketima opreme – GT i GT Line. Pravi sportaš GT na tržište stiže kasnije, dok je GT Line upravo stigao u Hrvatske salone.
Nudi se s tri turbobenzinska (1,0 sa 120, 1,4 sa 140 i 1,6 s 204 KS) i jedan turbodizelski motor (1,6 CRDi sa 136 KS), standardno stiže uz 6-brzinski ručni mjenjač a opcijski uz 7DCT automatizirani mjenjač s dvostrukom spojkom (doplata 12.000 do 13.000 kuna).
Početni model sa 120 benzinskih konja i GT-line opremom (između ostalog 17” alu naplaci,8” multimedija s navigacijom, grijanje sjedala, aktivni radarski tempomat (uz DCT), parkirni senzori i niz sustava pomoći vozaču) stoji 190.990 kuna.
Srednji benzinac sa 140 KS stoji od 199.900 kuna (212.990 uz 7DCT), a najsnažniji sa 204 KS košta 254.990 kuna.
Dizelaš košta od 211.990 kuna, a uz 7DCT mjenjač 223.990 kuna.
Bentley Bentayga
Ha ha, pa za 200.000 kupim Passata ili Tucsona ili Kadjara ili Qashgaia, svi redom dizeli i svi redom u jednoj klasi iznad Ceeda. U Kia su se stvarno uobrazili i umislili.