Koji će biti glavni potrošački trendovi, pokušali su odgovoriti u Ericsson ConsumerLabu, kao što to već tradicionalno čine već sedam godina. Istraživanje se temelji na anketi ranih usvojitelja tehnologija, odnosno onih naprednih korisnika interneta koji odmah po pojavi novih i modernih rješenja prigrljuju novitete i uvode ih u svoj život.
Najnovije izvješće pokazalo je da se mijenja paradigma te da krajnji korisnici očekuju da će se digitalnom tehnologijom upravljati na njima sve bliži način, odnosno da će postati jednostavnija, a usvajanje lakše. U tom smislu očekuju da će i govor tijela, izražaji lica i intonacija biti pridodani glasu i dodiru kada je riječ o upravljanju modernim tehnološkim uređajima.
Primjerice, više od polovice korisnika pametnih glasovnih pomoćnika vjeruje da će geste također postati način komuniciranja s tehnološkim napravama. Ispitanici su vrlo optimistični te njih dvije trećine vjeruje da će se to dogoditi u sljedeće tri godine. Ono što se također filtriralo kao trend ili očekivanje korisnika jest da 63 posto njih želi uređaj koji će u realnom vremenu prevoditi strane jezike i time olakšati i unaprijediti komunikaciju među ljudima.
Ispitanici Ericsson ConsumerLaba dokolicu također žele kao konstantu i trend, naime, ne njeguju ideju da je posao bitan dio života koji ih predodređuje, već smatraju da smisao života jest u dokolici. Roboti bi, želi njih 40 posto, trebali raditi i zarađivati, a njima omogućiti slobodno vrijeme.
Michael Björn, odgovoran za istraživanja u Ericsson ConsumerLabu, kaže:
“Ulazimo u vrijeme u kojem uređaji neće imati tipke ni prekidače i neće ih biti potrebno kontrolirati digitalno putem pametnog telefona. Zapravo, ovo je neizostavna promjena jer bi ljudima bilo teško naučiti nova korisnička sučelja za svaki uređaj povezan s internetom stvari. Danas treba poznavati niz pojedinosti vezanih uz uređaje koje koristite. No, u budućnosti uređaji će poznavati vas. Da bi to postalo stvarnost, uređaji moraju moći poslati složene podatke o interakciji s ljudima u procesiranje temeljeno na oblaku te intuitivno odgovoriti u svega nekoliko milisekundi, što povećava zahtjeve na sljedeću generaciju povezivosti”.
Uvidi u ovom izvještaju temelje se na globalnim istraživačkim aktivnostima Ericsson ConsumerLaba u više od 22 godine te podacima iz online ispitivanja u deset utjecajnih gradova širom svijeta, obavljenom u listopadu 2017. Premda studija predstavlja svega 30 milijuna građana, njihov profil ranih usvojitelja čini ih važnim za razumijevanje trendova u budućnosti.
Pogledajte i najbolje fotografije Pixsellovih fotoreportera koje su obilježile 2017.: