Novi broj AutoStylea

Europa želi uvesti dodatne poreze na jeftine kineske aute

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Europa želi uvesti dodatne poreze na jeftine kineske aute
21.11.2023.
u 09:52
Više o ovoj temi pročitajte u novom broju magazina AutoStyle koji sutra, 22. studenoga, dolazi na dar uz Večernji list. Donosimo i dojmove s prvih vožnji VW ID.7, BMW Serije 5 i Hyundai Kone
Pogledaj originalni članak

Europska komisija je pokrenula istragu o tome treba li uvesti kaznene carine kako bi zaštitila proizvođače Europske unije od uvoza jeftinijih kineskih električnih vozila za koje tvrdi da imaju koristi od državnih subvencija. Komisija ima do 13 mjeseci da procijeni hoće li nametnuti carine iznad standardne EU stope od 10% za automobile.
Antisubvencijska istraga pokriva električne automobile na baterije iz Kine, tako da uključuje i nekineske marke proizvedene tamo, kao što su Tesla, Renault i BMW. Neobična je po tome što je istragu inicirala sama Europska komisija, a nije pokrenuta kao odgovor na pritužbu industrije.
Automobilsku industriju čine proizvođači kojima su mnoge stvari zajedničke, ali ipak su bitno različiti po specijaliziranosti u pojedinim vrstama vozila, po visini ulaganja u pojedine tehnologije, po snazi na pojedinim tržištima.
Neki od njih imaju tvornice samo na europskom tlu, drugi i u Africi, treći su prilično ovisni o Kini. Jedni se sa svojim automobilima nikad nisu uspjeli znatnije probiti na kinesko tržište – tu ubrajamo dosta francuskih marki – drugima, poput Volkswagena, kinesko tržište čini gotovo 50 posto prodaje. Kina je za Volkswagen najveće pojedinačno tržište, a Volkswagen je najveći proizvođač automobila u Europi. Pritom valja znati da je kinesko tržište najveće tržište automobila u svijetu, za koje se očekuje da će 2023. godinu zatvoriti s oko 23 milijuna vozila.




Više o ovoj temi pročitajte u novom broju magazina AutoStyle koji sutra, 22. studenoga, dolazi na dar uz Večernji list. Donosimo i dojmove s prvih vožnji VW ID.7, BMW Serije 5 i Hyundai Kone te prvi test novog kineskog hita Forthing T5 Evo.
U AutoStyle magazinu sutra pročitajte i reportažu s testiranja alkoholiziranosti i saznajte koliko popijenih piva je dovoljno za prekoračenje dopuštenih 0,5 promila te gdje se nude jeftinije zimske gume - kod domaćih ili slovenskih vulkanizera ili na webu

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

EZ
ezer
22:38 21.11.2023.

Nisu ni Kinezi toliko jeftini koliko se priča. Teško da mogu u konačnici biti za trećinu jeftiniji od europskih proizvođača. Kako je krenulo neće porezi ni carine spasiti europsku proizvodnju vozila.

PI
P*ic
14:56 21.11.2023.

Znaju li ovi osim kažnjavati Porezi Ati Lagati a EU pada li ga pada Njemcima fali u Buđetu 60 milijardi i sada neznaju što i kako.

Avatar rubinet
rubinet
12:25 21.11.2023.

Znači, dodatno poskupljenje europskih automobila na vidiku.