Dobri rezultati i – prognoze

Korisnici su sve kraće na Facebooku, ali prihodi rastu

Foto: Reuters/PIXSELL
Korisnici su sve kraće na Facebooku, ali prihodi rastu
02.02.2018.
u 11:49
Korisnici na Fejsu lani proveli 50 milijuna sati manje nego 2016.
Pogledaj originalni članak

Facebook je svojim investitorima prekjučer iznio jako optimistične prognoze.

Oglašavanje na najvećoj društvenoj mreži ostat će visokoprofitabilno unatoč padu ukupnog vremena korištenja Facebooka te promjenama u algoritmima koji diktiraju što će korisnici najprije vidjeti u svojem News Feedu. Iako je sve govorilo suprotno – Facebook je, podsjetimo, pod velikim pritiskom zbog navodne manipulacije oglasima i objavama s ruske strane – prihodi su u posljednjem kvartalu narasli 47 posto.

I to bez obzira na činjenicu da je vrijeme koje korisnici provode na Facebooku palo za 50 milijuna sati dnevno. Vrijeme da, ali ne i ukupan broj dnevnih korisnika. Iako je ta brojka manja od predviđene, 1,4 milijarde ljudi koji dnevno koriste Facebook u svijetu ipak je za 14 posto veći nego prošle godine. Malo je razočaranje što je prvi put u povijesti broj dnevnih korisnika u SAD-u pao za 700.000 u odnosu na kvartal prije, pa ih je sada 184 milijuna.

Dobre promjene

Sada ispada da su promjene koje je najveća društvena mreža na svijetu bila praktično prisiljena napraviti bile dobre za posao, odnosno blagotvorne za zaradu. Kako je sam Mark Zuckerberg objasnio, nikada temelj Facebookova poslovanja i nije bilo vrijeme provedeno na društvenoj mreži, već komuniciranje i povezivanje. Direktorica Cheryl Sandberg rekla je da je smanjenje dezinformacija dovelo do povećanja načina monetizacije. Ova optimistična prognoza dovela je i do povratka vrijednosti dionica, jedan Facebookov share vrijedio je u srijedu 189,50 dolara, narastao je 1,4 posto. Zakupci oglasnog prostora na Facebooku pokazuju kako su ti trendovi točni jer su prihodi od prodaje oglasa porasli 43 posto u posljednjem kvartalu.

Bolja kvaliteta oglasa

Povećala se, primjećuju analitičari, i kvaliteta oglasa, ali i prosječna cijena jediničnog oglasa. Jer, sada je vrijeme provedeno na Facebooku kvalitetnije, a moguće je još i bolje usmjeriti oglas. Tako je i ukupan prihod Facebooka porastao 47 posto – na 12,97 milijardi dolara, što je više od prognoziranih 12,55 milijardi.

Ipak, bit će u idućem razdoblju i nekih troškova. Jer, zbog kontrole sadržaja na svojoj mreži Facebook je morao zaposliti tisuće ljudi, što će im povećati troškove između 45 i 60 posto. Ništa čudno, sam je Facebook priznao da je 126 milijuna Amerikanaca vidjelo političke oglase i postove koje su plaćali Rusi.

Činjenica je da se od Facebooka i dalje jako dobro živi. Njegovi su dioničari ukupno zaradili 4,27 milijardi dolara u četvrtom kvartalu, znatno više od 3,56 milijardi dolara godinu dana prije. Sama kompanija uvećala je svoju neto zaradu za 2,27 milijardi dolara u 2017. godini.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZD
zdravrazum
12:04 02.02.2018.

Poštovani, čini mi se da ste i Vi kao i drugi portali prenjeli krivu vijest. Naime u Vašem članku stoji - "I to bez obzira na činjenicu da je vrijeme koje korisnici provode na Facebooku palo za 50 milijuna sati dnevno", u kontekstu kao da je to loša vijest. No da ste zapravo pročitali što piše u statusu osnivača Facebook-a, Mark Zuckerberga, vidjeli bi da Facebook ide prema tome da se SMANJI provedeno vrijeme na Facebook-u, kako bi korisnici provodili MANJE ali KVALITETNIJE vrijeme na ovoj društvenoj mreži. Iz objave je jasno vidljivo da se radi o namjernom potezu - "Already last quarter, we made changes to show fewer viral videos to make sure people's time is well spent. In total, we made changes that reduced time spent on Facebook by roughly 50 million hours every day. By focusing on meaningful connections, our community and business will be stronger over the long term," Također, u podnaslovu članka ste ponovno napisali krivu informaciju "Korisnici na Fejsu lani proveli 50 milijuna sati manje nego 2016.", nisu u 2016. nego dnevno manje 50 milijuna sati. Molio bih Vas da istu činjenicu ispravite u svom članku jer prenosite negativne informacije o korporaciji Facebook. Lijep pozdrav.