ženevski sajam

Fićo atrakcija: Fiat iz Kragujevca traženiji i od Ferrarija sa 730 konja

Foto: Reuters/Pixsell
fiat 500 L
Foto: AFP/Pixsell
\'A Maserati GranTurismo Sport is displayed at the Italian carmaker\'s booth on March 6, 2012 during a press day ahead of the 82nd Geneva Car Show in Geneva. Some 700 carmakers will be taking part in
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
Foto: AFP/Pixsell
geneva, sajam (1)
06.03.2012.
u 19:30
Minus na računu: U Europi je prošle godine prodaja vozila bila manja 1,2 posto.
Pogledaj originalni članak

Najznačajniji i najatraktivniji međunarodni salon automobila otvorio je vrata za oko 10.000 novinara iz 80 zemalja svijeta, a od sutra do 18. ožujka automobile, koji će se tek naći u prodaji, moći će razgledati i posjetitelji (cijena je ulaznice 16 švicarskih franaka, odnosno oko 100 kuna).

Lakoća obilaska

Ženevski salon od svih je ostalih međunarodnih salona posjetiteljima draži zbog kompaktnosti i lakoće obilaska. Proizvođači automobila, pak, vole ga zbog odličnog termina, na samom početku aktivnije prodaje automobila te zbog neutralnosti zemlje domaćina. Švicarska, naime, nema vlastitu autoindustriju pa ni jednu marku ne stavlja u prvi plan, već do izražaja ponajprije dolaze noviteti. A njih je na 82. ženevskom salonu automobila premijerno pokazano čak 180. Ima tu i europskih premijera, ali većinom su proizvođači za Ženevu čuvali prvo svjetsko pokazivanje novih modela.

Za titulu zvijezde salona bore se modeli iz svih kategorija: od skromnih gradskih automobila, preko obiteljskih modela, pa do prestižnih i skupih jurilica. Zahvaljujući blještavilu i, općenito, iluziji bogatstva, gotovo zaboravljamo da je automobilska Europa 2012. godinu dočekala s minusom na računu (pad prodaje 1,2 posto).

Novi modeli trebali bi potaknuti rast prodaje novih automobila te tržištu napokon donijeti plus. Hrvatskih tvrtki nema na popisu izlagača. Podsjetimo, u rujnu su u Frankfurtu izlagali Rimac automobili i Dok-Ing, koji su se predstavili električnim modelima, a pogon na struju i danas prednjači u konceptima i hibridima.

No, sada će ipak hrvatskom vozaču zanimljiviji biti modeli poput Fiata 500L, koji bi se trebao prodati u 250.000 primjeraka godišnje. Ta izdužena izvedba šminkerskog retromodela proizvodit će se u Kragujevcu. Iako se naslanja na model 500, novitet je zapravo gradski monovolumen, svojevrsni nasljednik modela Idea, koji se prestao proizvoditi 2008. godine. U Fiat 500L moći će se utrpati pet odraslih osoba i 350 litara prtljage. Očekuje se cijena od oko 16.000 eura, za osnovnu izvedbu sa 0,9-litrenim turbobenzincem sa 86 KS. U ponudi će biti i turbodizelaš od 95 KS.

Hibridni auti

Zbog premijere Fiata 500L gost Fiatova štanda bio je i predsjednik Srbije Boris Tadić, koji je rekao kako je vrlo sretan što je u Kragujevcu na mjestu stare tvornice niknula nova, u kojoj će se proizvoditi novi Fiatov automobil.

Uz Fiat 500L, pažnju prosječnog vozača privući će i novi kompaktni SUV Opel Mokka, Fordov jednovolumen B-Max, Citroënov prvi hibridni model koji spaja dizelski agregat i elektromotor – DS5 Hybrid4 – ali i crossover C4 Aircross istog proizvođača, potom rumunjski jednovolumen Dacia Lodgy, novi Peugeot 208, Mitsubishi Outlander, Seat Ibiza, Volvo V40, Kia Cee’d...

Premijerno pokazivanje u Ženevi odrađuje i Toyota Yaris Hybrid – europski prvi mali hibridni model, koji u prodaju kreće tijekom lipnja.

S druge strane realnosti modeli su nad kojima možemo samo uzdisati, no već nam i sam pogled na njih i te kako podigne raspoloženje. U prvom redu takav je Ferrari F12 Berlinetta, sa svojih 730 konjskih snaga najjači cestovni Ferrari u povijesti, prema kojem također premijerno pokazani BMW M6, Jaguar XF Sportbrake ili Mini John Cooper Works djeluju prosječno.

'NISMO DOVOLJNO ULAGALI GODINAMA'

Trumpove izjave zabrinule su ovu europsku državu, odmah su počeli ulagati u obranu: 'Nismo na prodaju'

Na Trumpove zahtjeve za vlasništvom i kontrolom Grenlanda je Grenlandski premijer Mute Egede rekao kako "nisu na prodaju", a dodao je kako bi Grenlanđani i dalje trebali biti otvoreni za suradnju i trgovinu, posebice sa svojim susjedima. Analitičari ističu kako je o ovom planu Danska raspravljala već duže vrijeme te kako to nije direktan odgovor na Trumpove komentare.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 231

PP
Peter Petrovic
12:07 07.03.2012.

bunbusbu srbi imaju i proizvedu ficu a mi proizvodimo miljardere:otvori oci i spustise na tlo.

FR
Freeman
19:50 06.03.2012.

Nije čudno što je taj autić tražen. Poznato je da je jeftin i da malo troši. U ovim vremenima to mu je prednost nad mnogim drugim autima i autićima.

GS
globalpress=SS
09:39 07.03.2012.

07.03.2012. u 08:42h žič je napisao/la: za pet godina srbi buju u europi a mi hrvati bumo ostalii tu u našoj vlastitoj žabokrečini,zahvaljujuči svim naši vladama i,,POLITIČKOJ ELITI,, od 90-tih na dalje koji su nas opkrali i upropastili,bagra............ *********** Daj Bože da bude tako. Ha ha ha..... budale. Kaj ti ne kužiš da Hrvati cvatu što ste dobili kandidaturu, što će vas sad cijediti ....mi ustvari cvatemo!