vozili smo

Ford Focus EV - pravi sportski užitak na struju

Foto: Ford
ford focus (1)
Foto: Ford
ford focus (1)
Foto: Ford
ford focus (1)
Foto: Ford
ford focus (1)
Foto: Ford
ford focus (1)
26.06.2012.
u 22:35
U Aachenu smo isprobali sustav koji u prometnoj gužvi automatski usporava, koči i ubrzava
Pogledaj originalni članak

Ford nam je otvorio vrata svog razvojnog centra u njemačkom Aachenu, a njegovi stručnjaci su nam predstavili sve nove tehnologije koje su nedavno razvili, ali i neke koje tek razvijaju. Premijerno smo isprobali i prvi Fordov električni automobil Focus Electric koji krajem godine dolazi na europsko tržište dok se u SAD-u već može kupiti po cijeni od 39.990 dolara.

Odličan 1,0 ecoboost

Dojam je odličan, zapravo to je definitivno najsportskiji automobil na struju na tržištu. Škripa guma i trenutačno lijepljenje putnika za sjedalo počinje čim malo jače stisnete papučicu gasa. Tome je uzrok okretni moment od 184 Nm koji je dostupan trenutačno, od 0 okretaja u minuti. Focus EV razvija 145 KS, a brzina je blokirana na 135 km/h.

Mjesta za putnike u kabini ima kao u regularnom Focusu, ali je smanjen prtljažnik i to zbog litij-ionskog paketa baterija kapaciteta 23 kWh. Uz njih je doseg automobila s jednim punjenjem 160 km, a pomoću brzog punjenja mogu biti napunjenje za 3-4 sata.

U Aachenu smo vozili i novi trocilindrični 1,0-litreni ecoboost motor, koji je nedavno proglašen za svjetski motor godine. Pomoću turbopunjača razvija 125 KS i 170 Nm okretnog momenta. U golemom karavanskom Focusu djeluje vrlo uvjerljivo, a čak i po reskom zvuku ne biste rekli da ima samo tri cilindra. Koliko su u Fordu uvjereni u njegove sposobnosti dovoljno govori podatak da će ga ugrađivati u veliki Grand C-Max. Deklarirana potrošnja u Focusu je 5,0 l/100 km.

Strategija Forda je najmodernije tehnološke sustave, koji su donedavno bili dostupni samo u premium segmentu, ponuditi masama u svojim automobilima.

Traffic-jam assist

Isprobali smo Active City Stop (kočenje u nuždi) gdje do 30 km/h automobil u slučaju opasnosti automatski koči, upozorenje o napuštanju trake, upozorenje o automobilu u mrtvom kutu, parking assist koji sam bočno parkira automobil. Doduše, pomoću parkirnih senzora vozač mora dodavati gas i kočiti, ali okretanje volana se vrši automatski.

Fordovi stručnjaci trenutno rade na Traffic jam assistu, pomoći u gradskoj gužvi. Automobil s obzirom na kretanje auta ispred i sa strane usporava, koči i ubrzava. Vozač pri tome ne treba ni držati volan niti stiskati papučice gasa i kočnice, ali u svakom trenu u djeliću sekunde može reagirati i isključiti asistenciju. Nije baš preporučljivo čitati novine tijekom vožnje, ali se vozač za volanom može, primjerice, opustiti nakon napornog dana na poslu.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.