Ford nam je otvorio vrata svog razvojnog centra u njemačkom Aachenu, a njegovi stručnjaci su nam predstavili sve nove tehnologije koje su nedavno razvili, ali i neke koje tek razvijaju. Premijerno smo isprobali i prvi Fordov električni automobil Focus Electric koji krajem godine dolazi na europsko tržište dok se u SAD-u već može kupiti po cijeni od 39.990 dolara.
Odličan 1,0 ecoboost
Dojam je odličan, zapravo to je definitivno najsportskiji automobil na struju na tržištu. Škripa guma i trenutačno lijepljenje putnika za sjedalo počinje čim malo jače stisnete papučicu gasa. Tome je uzrok okretni moment od 184 Nm koji je dostupan trenutačno, od 0 okretaja u minuti. Focus EV razvija 145 KS, a brzina je blokirana na 135 km/h.
Mjesta za putnike u kabini ima kao u regularnom Focusu, ali je smanjen prtljažnik i to zbog litij-ionskog paketa baterija kapaciteta 23 kWh. Uz njih je doseg automobila s jednim punjenjem 160 km, a pomoću brzog punjenja mogu biti napunjenje za 3-4 sata.
U Aachenu smo vozili i novi trocilindrični 1,0-litreni ecoboost motor, koji je nedavno proglašen za svjetski motor godine. Pomoću turbopunjača razvija 125 KS i 170 Nm okretnog momenta. U golemom karavanskom Focusu djeluje vrlo uvjerljivo, a čak i po reskom zvuku ne biste rekli da ima samo tri cilindra. Koliko su u Fordu uvjereni u njegove sposobnosti dovoljno govori podatak da će ga ugrađivati u veliki Grand C-Max. Deklarirana potrošnja u Focusu je 5,0 l/100 km.
Strategija Forda je najmodernije tehnološke sustave, koji su donedavno bili dostupni samo u premium segmentu, ponuditi masama u svojim automobilima.
Traffic-jam assist
Isprobali smo Active City Stop (kočenje u nuždi) gdje do 30 km/h automobil u slučaju opasnosti automatski koči, upozorenje o napuštanju trake, upozorenje o automobilu u mrtvom kutu, parking assist koji sam bočno parkira automobil. Doduše, pomoću parkirnih senzora vozač mora dodavati gas i kočiti, ali okretanje volana se vrši automatski.
Fordovi stručnjaci trenutno rade na Traffic jam assistu, pomoći u gradskoj gužvi. Automobil s obzirom na kretanje auta ispred i sa strane usporava, koči i ubrzava. Vozač pri tome ne treba ni držati volan niti stiskati papučice gasa i kočnice, ali u svakom trenu u djeliću sekunde može reagirati i isključiti asistenciju. Nije baš preporučljivo čitati novine tijekom vožnje, ali se vozač za volanom može, primjerice, opustiti nakon napornog dana na poslu.