Ford je predstavio novu Pumu, ali ne radi se o novoj generaciji Fordovog malog sportskog kupea koji se proizvodio od 1997. do 2002. godine, već o novom kompaktnom crossoveru koji je samo preuzeo zvučno ime originalne Pume. Tako će se nova Puma za kupce boriti u trenutačno najbrže rastućoj klasi automobila u Europi - B SUV/crossover segmentu u kojem je sve veća konkurencija.
Od Fieste 14,5 cm duža
Dosad je Ford u ovom segmentu nudio model EcoSport, koji je ponajviše zbog dizajna nekako bio u drugom planu. To s Pumom ne bi trebao biti slučaj jer nova Puma iz svih kuteva izgleda sjajno, kako sprijeda tako i s boka te straga, barem na fotografijama. Fordovi su dizajneri izradili sportsku kupeovsku siluetu podinutog crossover automobila dugačkog 419 cm (manji EcoSport dugačak je 409 cm, a veća Kuga 452 cm), a da pritom nisu žrtvovali prostranost u kabini i u prtljažniku. Primjerice, prtljažnik nudi 456 litara i po tome je Puma najbolja u segmentu. Nova Kuga - koja također uskoro dolazi na tržište - bit će duga 462 cm, pa uskoro možemo očekivati još jedan Fordov europski SUV dužine oko 440 cm, jer SUVomanija na tržištu ne prestaje.
Puma će na tržištu, među ostalim, konkurirati dvama modelima VW-a koji su nedavno predstavljeni: T-Rocu koji je dugačak 424 cm i T-Crossu dugačkom 411 centimetara. No, oni joj, naravno, neće biti jedini konkurenti.
Puma je razvijena na tehničkoj osnovi Ford Fieste od koje je 14,5 cm duža i šest cm šira, što se itekako osjeća u količini prostora kojeg nudi. Unutrašnjost Pume većinom je preuzeta iz nedavnih Fordovih noviteta Fieste i Focusa. Na središnjem je dijelu 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a ispred vozača je umjesto analognih instrumenata digitalna instrumentna ploča dijagonale 12,3 inča.
Pomoć 48-voltne baterije
Napredne tehnologije pomoći vozaču uključuju prilagodljivi tempomat sa Stop & Go funkcijom, sustav prepoznavanja prometnih znakova ograničenja brzine i sustav zadržavanja u prometnom traku. Puma je isto tako prvo vozilo u segmentu koje nudi otvaranje prtljažnika bez korištenja ruku i sjedala s lumbalnom masažom. Puma će se nuditi u opremi Titanium s kromiranim detaljima te sa sportskim ST-Line paketom opreme koji izvana i iznutra naglašava dinamičnu crtu. I ispod poklopca motora Puma donosi novine. U ponudi će biti dva blaga hibridna sustava s 48-voltnom baterijom temeljena na proslavljenom 1,0-litrenom trocilindarskom EcoBoost motoru koji će se nuditi sa 125 i 155 KS. Blagi hibridni sustav s jedne strane pomaže smanjenju potrošnje goriva do 9%, dok s druge strane doprinosi boljim performansama automobila i još većem faktoru zabave u vožnji. Puma će biti dostupna i uz dizelske motore, koji će biti u ponudi nakon što krajem ove godine novitet izađe na tržište. Cijena još nije poznata, a nagađa se da će početna u Njemačkoj biti oko 17.000 eura.
VIDEO Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama: