Sedmo izdanje Golfa Volkswagen je dizajnerski prilično naslonio na još uvijek aktualnu generaciju. Izmjene u Golfovu izgledu ponovno se mogu nazvati evolucijom, a ne revolucijom. No to i dalje ne čudi jer kupci već niz godina vjernošću bogatije nagrađuju tradicionalan i trajniji Golfov dizajn, nego avangardne izlete konkurencije. Golfov dizajn danas je među najpoznatijim dizajnima proizvoda na svijetu.
>> FOTO Pogledajte prve fotografije novog Golfa 7
Model koji je trenutno najprodavaniji u Europi u novoj je generaciji veći i prostraniji. Nastao je na novoj platformi, predstavljenoj s Audijem A3, te je 5,6 cm duži (ukupno 425,5 cm) i 1,3 cm širi od prethodnika (179,9 cm), sa 5,9 cm većim međuosovinskim razmakom (263,7 cm). Snižen je za 2,8 cm te sada u visinu broji 145,2 cm. Preraspodjela centimetara - uz 100 kg manju ukupnu težinu - donijela mu je malo prostraniji interijer, prije svega više mjesta za noge putnika straga, kao i još bolje vozne osobine. U vožnji je stabilniji, upravljiviji. Ukratko, zabavniji. Tome pomaže i samoblokirajući diferencijal XDS koji se ranije nudio samo za jače i skuplje izvedbe, a sada ga Golf ima serijski. Njegov je doprinos očit po boljim prolascima kroz zavoje.
U izmjene koje nosi nova generacija ubraja se i povećana sigurnost, te niža potrošnja. Prtljažnik mu je također povećan - za 30 litara, dakle na ukupno 380 l, uz dodatan prostor u podnici prtljažnika - ali možda je još bitnije da je spuštanjem vratiju prtljažnika nestao prag koji je otežavao utovar.
>> Naoštrena koplja - Dinamičnija no ikad, Astra čeka Golf VII
Iako su navedene izmjene bitne, koliko je Golf zapravo promijenjen vidi se tek zagrebemo li ispod 'kože'. Zanimljiv je tako podatak da je pad na 1050 kg (koliko teži osnovni model) postignut naprednijim načinom proizvodnje i novim materijalima. Korištene su nove legure čelika. Ta je dijeta Golfu s karoserije skinula 23 kg. Također, novi je ovjes lakši od staroga, kao i novi motori. Nova ergonomska sjedala sedam su kg lakša od starih.
Od Audija novi Golf nije posudio samo platformu, već i kvalitetnije materijale. Završna obrada i prije je bila na visokoj razini, a to se nije promijenilo ni sa sedmom generacijom. Vozač sjedi malo niže, pa mu vožnja nudi i sportskiji osjećaj. Novi Golf ceste se drži kao da je za nju zalijepljen, a na zavojitim je cestama upravljiv poput malog go-karta.
Kupci će moći birati između izvedbe s trojim i peterim vratima, te karavana, kabrioleta i Golf Plus izvedbe, ali i R te 4x4 verzije. U Hrvatskoj se očekuje 15. siječnja. Cijena još nije potvrđena, no u Njemačkoj osnovni Golf 1,2 TSI sa 85 KS košta 16.975 eura, koliko je njegov prethodnik koštao u 1,4 izvedbi sa 80 benzinskih konja.
Hvala, da ne zaboravimo na 'golf-spomenar'! Ovaj "golf" iz 1974. se sklapao u Tvornici "UNIS" (Vogosca kod Sarajeva). Vjerovatno se ovi "golfovi" iz Vogosce mogu jos uvijek vidjeti na hrvatskim putevima? Ne? Inace, "golf" je stekao fantasticnu automobilsku reputaciju. Bez presedana u evropskoj auto-industriji.