Na testu

FOTO Audijeva moćna krstarica Q8 dominantna je na cesti i izvan nje

Zagreb: Audi Q8
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
1/9
02.01.2025.
u 07:00

Redizajnirani Audi Q8 60 TFSIe quattro isprobali smo u plug-in hibridnom izdanju, s quattro pogonom. Spojio je najbolje od dvaju svjetova. Hibridni pogon snagu isporučuje brzo, jednako ažurno u svim režimima vožnje te u kojem god ga stupnju prijenosa zatekne iznenadni vozačev zahtjev za ubrzanjem

Impresivan podjednako izvana kao i iz vozačke pozicije, redizajnirani smo Audi Q8 isprobali u plug-in hibridnom izdanju. Od prethodnika je još markantniji, udobniji, čini nam se i žustriji. Kupeovske linije, posebno stražnjeg kraja, skladno se stapaju sa svim pogodnostima koje može donijeti jedan SUV: povišeni položaj sjedenja za lakši ulazak u vozilo i bolju preglednost, praktičnost u korištenju, prostranost, prilagodljivost. Klasičan luksuzni SUV model u kombinaciji s PHEV pogonom rezultira cestovnom krstaricom kojom je užitak uputiti se i na ozbiljnije rute. Izgleda ogroman i sa svim tim sustavima kompliciran, a opet, tako ga je jednostavno voziti, lako se snaći u svim tim naprednim 'sitnicama'. Poklonike Audijeva elegantnog dizajna oduševit će i osvježeni Q8 – sve je tako poznato, a opet tako moderno. Moćan stav naglašen je Black optik paketom, odnosno crnim detaljima na Audi singleframe masci, ukrasnim letvicama oko bočnih prozora, prednjem i stražnjem braniku. Ukrasna maska oko singleframe rešetke također je izvedena u crnoj boji, kao i kućišta vanjskih retrovizora. U svemu tome, ističu se kočiona kliješta crvene boje. 

Impresivan testni primjerak vrvio je, dakle, high tech sustavima. Dominiraju dva nova, velika zaslona. Ispred vozača, iza multifunkcionalnog kola upravljača, 12,3-inčni je ekran u boji visoke razlučivosti. Virtualni kokpit nudi više različitih digitalnih prikaza instrumenata. MMI plus navigacijskim sustavom upravlja se putem 10,1" centralnog dodirnog zaslona. Višenamjenski grijani kožni upravljač ima i ručice za izmjenu stupnjeva prijenosa, a na njemu su tipke za upravljanje funkcijama putnog računala, navigacije, telefona i radio uređaja. Valja ovdje naglasiti da je uz svu ovu digitalizaciju Audi zadržao fizičke prečace za bitne funkcije, što je pohvalno kako s aspekta sigurnosti, tako i s aspekta praktičnosti. Trozonskim automatskim klima-uređajem upravlja se i putem dodirne pločice ugrađene ispred ručice mjenjača. Klimatizaciju se za stražnja sjedala podešava zasebno, a moguće je podesiti temperaturu i prije ulaska u automobil - putem timera u MMI sustavu ili putem aplikacije na pametnom telefonu. Sustav aktivno hladi ili grije unutrašnjost bez obzira da li je automobil spojen na punjač ili nije, naravno, ako to dopušta stanje napunjenosti visokonaponske litij-ionske baterije. Za zvučnu kulisu zadužen je odličan audio sustav s deset zvučnika, uključujući subwoofer, ukupne snage 180 W. 

Zagreb: Audi Q8
1/9

 

Audi Q8 serijski je toliko ‘napucan’ naprednim sustavima za sigurnost i komfor da ih je ovdje besmisleno sve nabrajati. Jednostavno, automobil ima sve sustave kojih se možete sjetiti. A opet, našlo se i puno toga za staviti na popis dodatne opreme: prilagodljive metlice brisača s ugrađenim sustavom za pranje vjetrobrana, akustično i grijano vjetrobransko staklo, R23 Audi Sport alu naplatci, Audi phone box, el. rolete na stražnjim bočnim staklima, el. podešavanje upravljača, grijanje i stražnjih sjedala, head-up zaslon, sportska prednja sjedala s integriranim naslonima za glavu, prozračivanjem i masažom, presvlake sjedala od Valcona kože, panoramski stakleni krov, el. preklopiva kuka za vuču prikolice (do 3,5 tona), Matrix LED svjetla s laserskim dugim svjetlima i OLED stražnja svjetla, Park assist sustav koji samostalno uparkirava vozilo… Petmetarski automobil (dug je 499,2 cm) upečatljiv je suputnik, no užitak ovdje nije sveden samo na dizajn i udobnost, već i na zadovoljstvo u vožnji. Q8 PHEV spojio je najbolje od dvaju svjetova. Hibridni pogon snagu isporučuje brzo, jednako ažurno u svim režimima vožnje te u kojem god ga stupnju prijenosa zatekne iznenadni vozačev zahtjev za ubrzanjem. Iako velik i sukladno PHEV pogonu težak oko dvije i pol tone, isprobani Q8 reagira trenutačno, upravljiv je i u vožnji predvidljiv. Samouvjereno svladava zavoje, kočnice su odlične. Ovjes je savršeno pogođen, odnosno prava je mjera između dinamične utegnutosti i udobnosti kakva se od auta ovog segmenta i očekuje. Zračni ovjes sport, kakav ima testni automobil, elektronički je kontroliran ovjes za sva četiri kotača. Automatski regulira visinu vozila, a uključuje i funkciju podizanja podnice vozila. U odnosu na zračni ovjes, ima dinamičniju osnovnu postavku te nudi odabir između udobnije ili više sportske postavke za vožnju. 

Hibridni pogon čine benzinski agregat i elektromotor, koji se udruženim snagama mogu pohvaliti s 490 konja sistemske snage, uz 500 Nm pri 1370-5200 o/min. Osnova je benzinac koji sam razvija 340 konjskih snaga. Samo na struju Audi Q8 PHEV može voziti do 77 kilometara, dakle moguće je uz svakodnevno dopunjavanje baterije bruto kapaciteta 25,9 kWh sve gradske rute prijeći samo na električnu energiju. Također, PHEV pogon zaslužan je za nisku emisiju C02 – samo 35 grama po kilometru – kao i za nisku potrošnju goriva. Deklarirano na 100 km troši ispod dvije litre, nama je tijekom testa trošio i dalje skromnih 3,2 l. Zahvaljujući rekuperaciji, dio energije vrati se tijekom vožnje. Preko 8-stupanjskog automatskog prijenosa, snagu isprobani Q8 šalje na sva četiri kotača. Uz doplatu, testni Q8 ima i upravljanje stražnjim kotačima koje poboljšava voznu dinamiku pri višim i olakšava manevriranje pri niskim brzinama, primjerice pri parkiranju. Pri niskim brzinama zakreće stražnje kotače u suprotnom smjeru od prednjih, a pri višim u istom smjeru. Nastavno na duljinu automobila, te na 299,8 centimetara razmaka među osovinama, u izobilju prostora mogu uživati vozač i suvozač na komfornim, ergonomski oblikovanim prednjim sjedalima (s el. potporom za kralježnicu), ali i putnici na stražnjoj klupi, gdje prostora ima dovoljno za troje odraslih. Prtljažnik je pohvalno niskog utovarnog praga i pravilnog obika, a prima 439 litara – manje od benzinske izvedbe, što je razumljivo, s obzirom na smještaj baterije ispod podnice prtljažnika. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala, utovariti se može do 1589 litara. Primjerak poput testiranog, sa svom dodatnom opremom, stoji 146.221 euro. Audi Q8 60 TFSIe quattro cjenovno starta od 116.005 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije