Za novu, drugu generaciju Kije Cee’d već se u našim tiskovinama uvriježilo pisati “korejski Golf”. Zaslužuje li taj kompakt, koji baš kao i prva generacija dolazi iz Kijine tvornice u slovačkoj Žilini, taj epitet?
Mišljenja smo da zaslužuje. Prije svega zbog subjektivnog osjećaja kvalitete završne obrade koju tako nepogrešivo radi VW, a Kia mu je sve bliža. To su prepoznali i kupci, pa je Kia jedan od rijetkih proizvođača koji i u ovim teškim vremenima u Europi bilježi rast. Testni je model pokretan početnim motorom, 1,4-litrenim benzincem sa 100 KS i s najjačim paketom opreme EX Style. Ako niste previše zahtjevan vozač, benzinac od 100 KS i 137 Nm uz precizan 6-stupanjski ručni mjenjač bit će sasvim zadovoljavajući. Naša prosječna potrošnja od 7,7 litara na 100 km i tvornički izmjerena brzina od 181 km/h te ubrzanje od 13,1 s do stotke odlični su podaci za automobil težak 1350 kg. Povećanje mase rezultat je prebogatog paketa opreme (16-colni alu-naplaci, automatski dvozonski klimatizacijski uređaj, tempomat, diodna dnevna svjetla sprijeda...).
Bogata oprema donosi i tri moda prilagođavanja upravljača - sport, comfort i normal. Nama se svidio sportski mod u kojem je volan vrlo izravan i zaista Cee’du daje sportski štih. Zbog kvalitete i vrhunskih materijala Cee’d više nije jeftin. Za njega treba izdvojiti 136.990 kuna. Otprilike toliko stoji i Honda Civic s početnim benzincem od 100 KS te sličnom opremom. Obje ponude su korektne, s time da Kia nudi i jeftinije varijante, počevši od 99.900 kuna.
da, ali za maksimalno opremljenu Kiu dobiješ ćelavog Golfa, a Kia još nudi najdulju garanciju i najjeftiniji servis... vozim Kiu Ceed već 5 godina i mogu reći da ću ju mijenjati jedino za novu Kiu Ceed, nisam pred 10 godina očekivao da će me Kia toliko oduševiti.