Na testu

FOTO Renault Espace iz monovolumena se transformirao u SUV. Evo koje je osobine zadržao

Foto: Mladen Milčić
13.02.2024.
u 08:00
Espace jest SUV, ali uz poneke praktične karakteristike jednovolumena i karavana, nameće se kao prava obiteljska krstarica. Modularnost mu je odlična i tu nastavlja tradiciju svojih prethodnika
Pogledaj originalni članak

Renault Espace, nekad predvodnik monovolumenskog segmenta u Europi koji je predstavljen još 1984. godine, postao je veliki SUV. Jednovolumeni, koji su još do prije deset godina bili tražena roba na tržištu, danas su praktički spali na nekoliko modela u ponudi. Renault je već u prošloj generaciji Espace ponudio svojevrsnog križanca monovolumena i SUV-a, dok je nova generacija predstavila najveći i najprostraniji Renaultov SUV. Renault u ponudi i dalje ima Koleos, veliki SUV sličnih dimenzija, ali Espace je ipak prostraniji i s prilagodljivijom unutrašnjošću.

Dakle, prostranost, pa i izvedbe sa sedam sjedala koliko je nudio naš testni model, i dalje je adut Espacea, no ipak skromnija nego prije kad je Espace bio minivan. Novi Espace dug je 472 cm i nudi međuosovinski razmak od 274 cm, a da se radi o SUV vozilu, podsjeća podatak o 18 cm rastojanja od tla. Sjedi se visoko i zbog toga je preglednost jako dobra, no Espace ima i nešto karavansko u sebi, nije baš to čistokrvni SUV. Više se radi o modernoj povišenoj obiteljskoj krstarici koja pruža razne mogućnosti prilagodbe kabine. Dakle, donosi i SUV osjećaj i praktičnost. Modularnost mu je odlična i tu nastavlja tradiciju svojih prethodnika. Stražnja klupa u drugom redu uzdužno se pomiče čak 22 cm, što je zaista vrlo praktično, a može se podijeliti u omjeru 40:20:40. Dva zasebna komforna sjedala u trećem redu vrlo se jednostavno sklapaju uz pomoć Easy Folding polugica i mogu biti korištena neovisno jedna o drugom. U verziji sa 7 sjedala kapacitet prtljažnika je 159 l, a ovisno o poziciji klizne klupe u drugom redu i sa spuštenim sjedalima u trećem redu, može primiti od 477 (ako su sjedala u drugom redu pomaknuta skroz natrag pa putnici imaju puni komfor) do 677 litara (kada su sjedala u drugom redu pomaknuta skroz naprijed), što je sjajno, uz velike mogućnosti kombiniranja.


Osim prostranosti, unutrašnjost se odlikuje finim materijalima i završnom obradom, a najluksuznija oprema iconic donosi i umetke od pravog drva na armaturnoj ploči i podstavljene kožnate presvlake te kožne presvlake sjedala u pješčanosivoj boji. Sjedala su električno podesiva, grijana, a vozačevo dolazi s masažnom funkcijom. Premium osjećaj dodatno naglašava i novi OpenR zaslon multimedijskog sustava koji se sastoji od dva velika zaslona od 12 inča. I na položenom zaslonu instrumentne ploče i na uspravnom središnjem zaslonu postoji niz funkcija poput navigacije i zabavnih sadržaja, a jednostavnost korištenja osigurana je Google uslugama.

VEZANI ČLANCI:

Novi Espace dostupan je samo uz jednu motorizaciju, full hibridni E-Tech motor s 200 KS, prednjim pogonom i automatskim mjenjačem te tri razine opreme: techno, esprit Alpine i iconic. Motorizacija je već poznata iz manjeg SUV-a Australa, a sastoji se od trocilindarskog 1,2-litrenog turbobenzinca sa 131 KS i 205 Nm te elektromotora sa 68 KS i 250 Nm. Mali benzinac uz pomoć elektromotora radi tiho i uglađeno te se bez problema nosi s 1700 kg mase automobila. Dapače, živahan je i brz, do stotke stiže za 8,8 sekundi, a najveća brzina mu je 175 km/h. Automatski mjenjač je poseban, ima više načina rada, a kombinira dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja prijenosa za termički motor.

Starta uvijek na struju, nečujno i ugodan je u gradskoj vožnji te, dakako, u gradskoj vožnji do izražaja dolazi elektromotor, kako u smislu ubrzanja tako i pri potrošnji goriva, jer i do 80% gradske vožnje može se obaviti na struju. Prosječna potrošnja nam se kretala od 6-7 l/100 km u gradu, pa do 7-8 l/100 km na autocesti. Odnosno, izmjerili smo cjelokupni prosjek od 7,1 l/100 km.
Još jedna značajka koja povećava komfor vožnje u gradskim uvjetima je Renaultov 4Control Advanced sustav zakretanja stražnjih kotača koji smanjuje krug okretanja velikog vozila. Cijena modela Espace E-Tech full hibrid 200 s početnim techno paketom opreme je 42.290 eura, dok uz testiranu iconic opremu stoji 47.790 eura.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.