Vozili smo

FOTO Škoda Octavia - prostranija, luksuznija i sve bliža Passatu

Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
Foto: Škoda
škoda octavia (1)
23.01.2013.
u 10:23
Češka limuzina u Hrvatsku dolazi krajem ožujka. Treća generacija narasla je za 9 cm
Pogledaj originalni članak

Škoda Octavia sve je bliža VW Passatu, svom uzoru iz koncerna. I to ne samo po dimenzijama, već i po kvaliteti materijala i izrade te dojmu koji ostavlja na vozača.

Treća generacija popularne češke limuzine u odnosu na prethodnicu narasla je devet cm - na čak 466 cm - što je probilo dužinsku granicu kompaktne limuzine. Međuosovinski razmak je povećan za 10,8 cm, a kad se tome doda i veća širina (+ 4,5 cm), Octavia se s pravom može smatrati limuzinom niže srednje klase, iako je Škoda smješta u klasu kompaktnih limuzina. Njezino mjesto u kompaktnom segmentu ionako je zauzeo Rapid.

Dakako, Octavia sada nudi više prostora u unutrašnjosti. Bez problema se na vozačko mjesto i iza njega može smjestiti muškarac visok 190 cm i krenuti na duže putovanje. I golemi prtljažnik narastao je na 590 litara, a zadržana su i vrlo praktična peta vrata koja olakšavaju pristup i ukrcaj stvari u prtljažnik.

Dizajnerski je Octavia dobila mnogo sportskiju karoseriju. Prednja maska podsjeća na BMW, samo što rešetke usisnika zraka nisu do kraja razdvojene, dok straga podsjeća na Audijeve limuzine.

Iako je Octavia porasla, Škodini su inženjeri uspjeli do 102 kg smanjiti masu, u usporedbi s identičnim modelima druge generacije.

Octavia nudi većinu modernih sigurnosnih sustava koji su predstavljeni u najnovijim modelima iz VW koncerna, uključujući sustav pomoći pri održavanju voznog traka i radarsko praćenje prostora sprijeda te automatsko kočenje u slučaju opasnosti.

Najbolje se snalazi na otvorenoj cesti i autocesti, ali vozaču zaista pruža užitak i na zavojitim cestama.

U ponudi će biti osam motora. Kao i kod VW Golfa, u ponudi više nema atmosferaca, a početni motor je novi 1,2-litreni turbobenzinac s 86 KS. Ostala tri benzinca su 1,2 TSI sa 105 KS, 1,4 TSI sa 140 i 1,8 TSI sa 180 KS. Početni dizelaš je 1,6 TDI s 90 KS, a 1,6 TDI sa 105 KS i 250 Nm okretnog momenta, čini se idealan izbor jer uz malu potrošnju od 3,8 l/100 i 99 g/km CO2 pruža vrlo dobre performanse – 10,8 s do stotke i 194 km/h brzine. Ekološki najprihvatljivija izvedba koju pokreće 1,6-litreni TDI agregat sa 110 KS troši 3,4 l/100 km te ima emisiju CO2 od samo 89 g/km. Top dizelaš je 2-litreni TDI sa 150 KS.

U ponudi su dvije verzije DSG mjenjača, kod dizelaša 6-stupanjski a kod benzinaca 7-stupanjski. Dolazi i karavan (početkom ljeta), 4x4 pogon te sportska verzija RS.

Cijena za novu Octaviju još nije poznata, a na naše tržište dolazi krajem ožujka.

>> Na Fabiji i Roomsteru novi logo i po prvi put - natpis Škoda

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

GO
Gospon
11:22 23.01.2013.

Octavia je uvijek bila malo veća od obične kompaktne limuzine, negdje između Jette i Passata, a sada se još više približila Passatu. Tako je to s tim proizvođačima jeftinih auta, prostranost im je jedan od jačih aduta

MA
maximinimax
13:20 23.01.2013.

Pa nije neka reklama ako se približi pasatu pogotovo 2,0 tdi.

RE
rebbit
10:57 23.01.2013.

Ma daj, odakle vam to.. to su sigurno neke provokacije :D potajno ga uređuju u passat vec par godina, a ova je najbliza dosad, makar meni osobno vuce na staru a4.