British International Motor Show i svjetska premijera nove Opel Corse
bili su odličan povod za razgovor s Bobom Lutzom, čovjekom koji je u
General Motorsu zadužen za globalni razvoj modela, te samim time i za
novu Corsu.
VL: Koliko je ljudi radilo na razvoju
nove Corse, te koliko je cjelokupni projekt stajao?
LUTZ: Nova generacija Opel Corse razvijana je u suradnji Fiatovih i
GM-ovih stručnjaka, pa ne treba čuditi ni podatak kako su neki dijelovi
identični. Takva suradnja pomaže i jednoj i drugoj strani da što bolje
pripreme novi proizvod, ali je teško nakraju izračunati koliko je novca
u to uloženo. Osim toga, GM ima tim ljudi koji su zaduženi za razvoj
novih modela a, ovisno o potrebi, zovu stručnjake iz pojedinih
segmenata kako bi napravili svoj dio posla, pa je samim time i teško
precizno odgovoriti koliko je ljudi radilo na razvoju.
VL: Koliko je trajao razvoj novog
automobila?
LUTZ: Govorimo li o dobu od samog početka razvoja automobila, proteklo
je oko 48 mjeseci. No, s obzirom da neki proizvođači to razdoblje ne
računaju tako, nego od trenutka kada je automobil idejno i vizualno
dovršen, pa do faze proizvodnje, za taj nam je dio bilo potrebno 22
mjeseca.
VL: Što očekujete od nove, četvrte,
generacije Corse?
LUTZ: U najmanju ruku, realno je reći da očekujemo bolje prodajne
rezultate od još aktualnog modela, što dakako opravdavamo većim
dimenzijama automobila, modernijim izgledom i kvalitetnijim
materijalima. Takva se očekivanja temelje i na činjenici da će nova
Corsa biti nešto jeftinija, ako se uzme u obzir ista razina opreme.
Plan je prodaje za 2007. oko 370 tisuća vozila.
VL: U Hrvatskoj se istodobno prodaju
aktualna Astra i prethodna generacija pod imenom Astra Classic. Planira
li se isti princip i za Corsu?
- Ne, sadašnji planovi ne idu u tom smjeru. Nema govora o istovremenoj
prodaji dviju generacija Corse jer se uskoro gasi proizvodnja treće
generacije.
Povoljnija cijena
Dan uoči novinarskog dana Opel je novinarima, ali i ograničenom broju običnih posjetitelja, predstavio novu, četvrtu, generaciju Corse. Spektakularno predstavljanje uz helikoptere i reggae i hip-hop pjevača Seana Paula bilo je događaj dana u Londonu. Dosad je proizvedeno više od 18 milijuna ovog gradskog automobila, nova generacija bit će dostupna u listopadu. Nove i modernije linije - uz nešto povoljniju cijenu - trebale bi pridonijeti uspjehu. U ponudi će se odmah naći izvedba s trojim i peterim vratima, a velika je zanimljivost integrirani sustav nosača FlexFix koji se prvi put pojavljuje u automobilu serijske produkcije. Nova Corsa u mnogim detaljima sliči na nešto veću Astru kojoj se približila i dimenzijama. Obje varijante duge su 399,9, široke 173,7 te visoke 148,8 centimetara, što je četiri cm više od još aktualnog modela. Tu je i međuosovinski razmak od 251,1 cm. Sličnosti modela s troja i petero vrata su velike, no zajednički su im prednji blatobrani, poklopac motora, branik i prednja svjetla. Ponudu agregata činit će po tri benzinca i dizelaša. Osnovni je model 1,0 Twinport od 60 KS, zatim je tu 1,2 Twinport od 80 te 1,4 Twinport od 90 KS. Dva dizelaša su obujma 1,3-litre sa 75 odnosno 90 konja, a tu je i potpuno novi 1,7 CDTI od 125 KS. Bogatija oprema uz korištenje kvalitetnijih materijala, te povećana sigurnost, krase većinu novih generacija automobila, pa i Opelovu Corsu.