Golema ulaganja

Gigant se probudio: Mercedes napada Teslu s milijardu dolara

Foto: Frank Rumpenhorst/DPA/PIXSELL
Foto: Reuters/Pixsell
Tesla Motors
23.09.2017.
u 17:02
Njemački Daimler golemim ulaganjima udara na najvećeg igrača u sektoru električnih auta
Pogledaj originalni članak

Njemački Daimler (Mercedes) namjerava uložiti milijardu dolara u novu tvornicu u američkoj državi Alabami.

U toj bi se tvornici proizvodila električna vozila EQ čime bi se njemački proizvođač izravno suprotstavio vodećem igraču u tom segmentu Tesli, i to na njegovu terenu, ali i tradicionalnim takmacima BMW-u i Audiju. Prvi EQ, EQC, od 2019. godine proizvodit će se u Bremenu.

Veliko prestrojavanje

Otvaranjem novog pogona na ukupno 90.000 kvadrata koji bi zapošljavao 600 ljudi Daimler bi imao slične tvornice u Kini, Europi i Sjedinjenim Državama. I to nije sve. Investicija u novu tvornicu u Sjedinjenim Državama tek je dio ogromnog paketa od 84 milijardi dolara koliko Daimler namjerava u električna vozila uložiti do 2030. godine. Ta investicijska masa morala bi rezultirati s čak 300 novih modela pogonjenih strujom.

Do 2022. godine cijeli Mercedesov portfelj uključivat će barem jedan model koji je na neki način pogonjen strujom, u cijelosti, hibrid ili djelomični hibrid. Najveći dio ulaganja, 60 milijardi dolara, otpast će na proizvodnju baterija. To je u skladu s procjenom najveće njemačke automobilske grupacije kako je potrebno izgraditi čak 40 tvornica baterija veličine Tesline Gigafactory do 2025. godine kako bi se omogućio adekvatan razvoj električnih vozila.

S nedavnog automobilskog salona u Frankfurtu stigla je informacija kako grupa planira predstaviti četiri nova strujna Volkswagena, ali i nekoliko modela ostalih marki iz grupacije poput Porschea ili Audija. Slične vijesti stižu i iz te poznate automobilske marke gdje su planovi za uključivanje električnih vozila vrlo ambiciozni. Audi namjerava smanjiti troškove za deset milijardi eura do 2022. i taj novac reinvestirati u električna vozila. Uskoro bi se trebalo pojaviti čak pet novih električnih Audija, najprije jedan SUV koji bi se sastavljao u Audijevoj tvornici u Bruxellesu od sljedeće godine. Unatoč troškovima koje će izazvati uvođenje “strujaša”, Audi namjerava održati postojeću profitnu marginu na najmanje osam posto godišnje. Vijesti o Audiju koje dolaze iz njemačkih medija uključuju još zanimljivosti, navodno se razmatra položaj čak četvorice Audijevih direktora zbog loše reakcije nakon skandala s ispuhom dizelskih motora kao i zbog povećanog broja opozvanih vozila. Nije puno drugačije ni u konkurentskom proizvođaču luksuznih vozila. Bayerische Motor Werke ili BMW objavio je kako je već potrošio šest milijardi dolara na razvoj elektrificiranih vozila te će nastaviti snažno ulagati u takva vozila. Njihov je plan do 2020. godine uspostaviti masovnu proizvodnju te imati do 2025. godine 12 različitih modela potpuno električnih vozila uz još 13 hibrida. BMW-ov šef Harald Krüger izjavio je u sjedištu kompanije u Münchenu kako će njihovi električni automobili imati doseg od čak 700 kilometara. Sve će se učiniti da se sustigne Tesla.

Očito je kako su njemački proizvođači upravo tako odlučili slažući se s procjenom kako snažne investicije u pogone za proizvodnju baterija mogu električni automobil dovesti do točke gdje je on po omjeru uloženog i dobivenog usporediv s konvencionalnim automobilima. Cijena je baterije do sada bila ograničavajući faktor jačeg zamaha rasta tržišta električnim automobilima.

Opasni ‘Diesel-gate’

Njemački automobilski giganti koji posredno i neposredno zapošljavaju više od 800.000 ljudi i nemaju nekog izbora. Otvarajući automobilski salon u Frankfurtu njemačka je kancelarka Angela Merkel podsjetila na ranije izrečeno. Tradicionalni su proizvođači automobila izgubili povjerenje zbog skandala s dizelskim motorima te ga moraju povratiti što je prije moguće. Sasvim sigurno se ne radi ni o kakvoj predizbornoj propagandi, kriza je s dizelskim motorima snažno potresla Angelu Merkel. Neki su njemački analitičari “diesel-gate” usporedili s propašću rudnika ugljena kada je taj sektor s 350.000 radnika 1980. godine pao na tek 28.000 koliko ih radi u eksploataciji ugljena danas. Cijela je situacija postala jedna od glavnih točaka debate između kancelarke i njezina glavnog konkurenta šefa SPD-a Martina Schulza.

Imaju njemački proizvođači posla jer ne radi se samo o Tesli koja je prošle godine prodala 83.922 vozila, što je brojka neusporediva s tradicionalnim kompanijama. Tu je još i Leaf, Nissanov električni automobil koji je predstavljen još 2010. a kojeg je s rujnom ove godine u svijetu prodano 283.000 i čiji su vlasnici u tom periodu prevalili više tri milijardi kilometara. S pojavom Teslina modela 3 koji već bilježi rekordnu prodaju za kompaniju Elona Muska, natjerat će njemačke gigante da još požure. Zanimljivo, u Teslinim je počecima, doduše nakon priličnog uvjeravanja, i sam Daimler uložio 50 milijuna dolara u kompaniju Elona Muska. Danas su u poziciji da ga sustižu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

DU
Deleted user
19:39 23.09.2017.

kao tesla je konkurent mercedesu???'

NI
Nikomah95
21:55 23.09.2017.

Ne kužim zašto je Tesla konkurencija? Tesla grca u dugovima zbog preskupe proizvodnje, većim dijelom te dugove pokrivaju novcem dobivenim od države koja dijelom sufinancira kupnju Teslinih auta. Prosurfajte malo internetom i potražite informacije o poslovanju Tesle.

DU
Deleted user
17:49 23.09.2017.

to je samo najava. kao što je najva da će Todorić odgovarati za odugovlačenje i zakašnjeno prijavljivanje stečaja. prije će ga ruski investitori koje je očigledno prevario srediti nego hrvatska pravna država.