Muzej oldtajmera

Mercedes Cabriolet iz 1950. čekao sam punih 13 godina

07.09.2017.
u 21:10

Otvaranjem muzeja Antun Presečki ostvarit će svoju viziju koju je imao kad je prvi put osjetio miris benzina iz spremnika očeva DKW-a

Hrvatsko zagorje danas je dobio muzej starodobnih vozila. Muzej oldtajmera Presečki predstavio je njegov osnivač, poznati poduzetnik iz Krapine Antun Presečki.

– Znate, iza čovjeka ostaje samo ono što je sagrađeno ili što je zapisano. A ja sam prvi put kada sam osjetio benzin iz spremnika očeva DKW-a imao svoju viziju, da će se negdje između mojih tvrtki smjestiti i muzej. I konačno je ovdje, sretan sam što će ga otvoriti ministar Gari Cappelli i potpredsjednik Vlade Predrag Štromar – kaže nam gospodin Presečki vodeći nas u novosagrađeni muzejski objekt smješten pokraj autobusnog kolodvora u Krapini.

Već dulje vrijeme u portfelj njegovih tvrtki spada i restauracija vozila. Mnogi će se sjetiti kako je upravo ovdje obnovljen Cadillac Eldorado iz 1953. kojem je dom na Brijunima, a jedini je automobil koji je Josip Broz Tito vozio osobno. I taj će automobil biti gost novog muzeja nakon turističke sezone.

1/79

Poštuju se pravila

– Teško bih ovo mogao bez sina Ivice. Automobilu se morate sasvim posvetiti i o njemu znati sve, on sam je od izložaka obnovio dvije Vespe, sada su bolje nego prije! Nije jednostavno, ovdje radimo po svim pravilima FIVA-e, međunarodne federacije starodobnih vozila – kaže Antun Presečki koji je i dugogodišnji predsjednik Hrvatskog oldtajmer saveza. Od muzeja koji sada broji 20-ak automobila te oko 60 motocikala zagorski poduzetnik namjerava napraviti edukativno-restauratorsko-muzejski kompleks u cijelosti posvećen oldtajmerima. – Edukaciju smatram izuzetno važnom jer vidim da mladi malo znaju o povijesti automobila i automobilske industrije. Zato smo zidove muzeja ukrasili detaljima iz povijesti automobila, kako na našim prostorima tako i u svijetu. Uspjeli smo nabaviti i neke rijetke fotografije s prvim automobilima na krapinskim ulicama – kaže nam gospodin Presečki.

Već pri prolasku kroz staklena vrata ulaza u muzej dočekat će vas nekoliko iznimnih dragulja automobilske povijesti.

– Ovaj Mercedes-Benz 170 S Cabriolet iz 1950. godine čekao sam 13 godina. Prvu je registraciju imao u Švicarskoj, a pripadao je jednom svećeniku, tu nedaleko u Sloveniji. Jedan je od meni najdražih automobila, vrlo vrijedan, no možemo ga dotjerati i u još bolje stanje, da bude originalan do posljednjeg vijka. Starodobni automobili tek tada ostvaruju svoju punu povijesnu vrijednost – govori. Tu je i iznimno lijepi Mercedes-Benz 220 iz 1951. godine, no pozornost će svakom posjetitelju privući velika žuta Mercedes-Benzova otvorena limuzina na čijoj ploči stoji 15/70/100.

– Prekrasan je, stigao je k nama na pregled i restauraciju iz Centra za vozila Hrvatske. Doista, ako mu se potvrdi autentičnost te kada ga pravilno restauriramo, moglo bi se raditi o jednom od najcjenjenijih Mercedesa u svijetu. No nećemo se još zalijetati, zato nema godine na njegovoj ploči, vrijedi samo ono što potvrdi njegov proizvođač. U svakom je slučaju riječ o iznimnom i rijetkom automobilu – kaže Antun Presečki.

Poklon od prijatelja

U prostoriji je još jedan iznimni Mercedes-Benz, 250 Coupe iz 1969., a odmah do njega još dva vrijedna oldtajmera.

– Amilcar CS iz 1923. uspio sam dobiti od prijatelja koji se i inače bavi restauracijom tih automobila – govori o francuskom sportskom dvosjedu okrećući se prema još jednom legendarnom automobilu.

– Morgan 4/4 koji je ovdje napravljen je 1988., no način izrade isti je kao i kada ga se počelo proizvoditi, 1936. Uspio sam dobiti ovaj primjerak koji je u cijelosti originalan – kaže Presečki stojeći ponosno među oldtajmerima.

Komentara 2

ZS
Zvolen.Slovakia
11:24 08.09.2017.

Kad vidim Stromara odmah mi je muka ! Koje mucko đubre !

Avatar messerschmidt
messerschmidt
09:19 08.09.2017.

Mečku možeš prodati Skeji za njegove nostalgičarske parade.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije