Privatnost

Google želi znati baš sve o vama

Foto: Reuters
Foto: Britta Pedersen/DPA/PIXSELL
Google
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Google
30.06.2016.
u 09:58
Nove postavke Googlea koje će stupiti na snagu u idućih nekoliko tjedana svatko može odbiti, a pristane li, dobit će osobniji Google
Pogledaj originalni članak

Google je odlučio svojim korisnicima ponuditi osobnije oglase ili, kako kažu, upravo one koje biste sami pretražili. Ipak, poučeni iskustvom, neće to činiti na svoju ruku, već će tražiti pojedinačno dopuštenje svojih korisnika.

Izbor je na vama

Dakle, u sljedećih nekoliko tjedana svi Googleovi korisnici trebali bi dobiti obavijest i pitanje žele li personaliziranije oglase na stranicama. Ako želite da vam se Google detaljnije posveti, morate znati da će sve što radite u Chromeu, Gmailu, YouTubeu biti prikupljeno, analizirano i utjecat će u konačnici na oglase koji vam se prikazuju kad god se prijavljujete na bilo koji Googleov proizvod ili partnersku stranicu na internetu, neovisno o tome s kojeg uređaja pristupate internetu.

Do sada Google je također znao, primjerice, vašu povijest pretraživanja, zadržavanja na stranicama, što slušate, no te podatke nije kompilirao i nije ih koristio s namjerom da vam isporuči oglas najprimjereniji vama.

Povećana kontrola

Sada će lansirati novu stranicu Moja aktivnosti (My Activity page), dakle morat ćete mijenjati postavke želite li relevantnije oglase. Ne bi li vas privoljeli na suradnju, Google će ponuditi više kontrole onima koji izaberu dobivati personalizirane oglase. Kažu i da možete lako izbrisati određene stavke ili čitave teme. Možete i promijeniti postavke i odrediti koji će se podaci povezati s vašim računom.

Ta dobrobit trebala bi vas spasiti da neko pretraživanje koje nikako ne želite da se povezuje s vama izbrišete sa svih uređaja na kojima koristite Googleove proizvode. Cijela akcija Googlea, naravno, trebala bi biti dobra za sve subjekte u lancu, od oglašivača, korisnika i, naravno, njihove prihodovne strane.

Za sada pak, kažu, oglašivačima neće mijenjati način na koji kupuju oglase. No budući da će povezivati sve podatke koje imaju o svojim korisnicima, krajnji rezultat za oglašivače trebali bi biti bolji oglasi, bolje usmjereni na željenu publiku i u konačnici s boljim povratom odnosno rezultatom. Korisnici bi također trebali biti na dobitku jer imat će ‘prave’ oglase i ‘kontrolu’, a oni koji se boje da će time previše ovlasti prepustiti Googleu, mogu odbiti njihovu ponudu. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

AJ
ajesmojadni
14:05 30.06.2016.

Ja ne želim da mi šalju bilo kakve oglase jer ne vjerujem reklamama, i mrzim 8h. Kako da to riješim?