Zahvaljujući kontinuiranim inovacijama, povećanju prihoda od oglašavanja i rastu poslovanja u području usluga ‘u oblaku’, Google je od Apple-a ponovno preuzeo poziciju broj 1 u poretku BrandZTM Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji danas objavljuju WPP i Millward Brown. Google je povećao vrijednost za 32% na 229 milijardi USD dok je prošlogodišnji lider Apple pao na drugo mjesto nakon pada vrijednosti od 8% (na 228 milijardi USD). Microsoft je zadržao treće mjesto s rastom od 5% na 122 milijardi USD, dok su Facebook (+44%, broj 5) i Amazon (+59%, broj 7) po prvi puta ušli u Top 10. Ukupna vrijednost Top 100 brendova je rasla 3% u odnosu na prošlu godinu i sada iznosi 3.4 bilijuna USD.
BrandZ podaci i analize pokazuju da je ovo bila stabilna godina za najmoćnije svjetske brendove iako su na globalnom tržištu prisutni financijski pritisci, uključujući i usporavanje rasta kineske ekonomije. Brandovi koji su donosili inovacije i zatim ih predstavili korisnicima/potrošačima i time poboljšali njihovo iskustvo su ostvarili značajan rast – najbolji predstavnici takvog poslovanja su Google, Amazon i Facebook.
Dominantni trend bila je sposobnost prilagodbe i promjene tradicionalnog načina poslovanja; brendovi su okončali status quo svojim aktivnostima u raznim područjima, često i izvan upotrebe digitalnih tehnologija. Brendovi svih vrsta su izgradili široke ekosisteme oko potrošača i njihovih želja i potreba, čak i diverzificiranjem u nove kategorije. Ističe se Amazonova vlastita logistička mreža sačinjena od neovisnih poduzetnika pomoću koje su ponudili fleksibilne opcije (uključujući mogućnost dostave u roku od jednog sata). Facebook je započeo s hostingom originalnog sadržaja izdavača kako bi zadržao korisnike aktivnima. Starbucks (+49%, broj 21) je zakoračio u e-komercijalu s ‘tap and go’ aplikacijom; obogatili su ponudu hladnih pica i slanih jela te također ponudili pivo i vino kako bi postali relevantniji.
“Brendovi koji napreduju, neovisno o sektoru, su oni koji se ponašaju kao izazivači i usvajaju način razmišljanja i model remećenja odnosa, kontinuirane promjene,” rekao je David Roth, izvršni direktor regija EMEA i Azija u WPP-u. “Oni utječu na druge kategorije s inovacijama koje idu iznad novih proizvoda ili tehnologija – mijenjajući način na koji se usluga obavlja, obogaćujući iskustvo potrošača ili mijenjajući format. Moć koji ti brandovi već imaju, kombinirana sa snagom novih platformi, omogućuju im da se brzo i uspješno šire u druge sektore.”
BrandZ Top 10 Najvrednijih Svjetskih Brendova 2016
Poredak 2016 |
Brend |
Kategorija |
Vrijednost brenda 2015 ($M) |
Promjena vrijednosti brenda |
Poredak 2015 |
1 |
|
Tehnologija |
229,198 |
+32% |
2 |
2 |
Apple |
Tehnologija |
228,460 |
-8% |
1 |
3 |
Microsoft |
Tehnologija |
121,824 |
+5% |
3 |
4 |
AT&T |
Telekomunikacije |
107,387 |
+20% |
6 |
5 |
|
Tehnologija |
102,551 |
+44% |
12 |
6 |
Visa |
Plaćanja |
100,800 |
+10% |
5 |
7 |
Amazon |
Maloprodaja |
98,988 |
+59% |
14 |
8 |
Verizon |
Telekomunikacije |
93,220 |
+8% |
7 |
9 |
McDonald’s |
Brza hrana |
88,654 |
+9% |
9 |
10 |
IBM |
Tehnologija |
86,206 |
-8% |
4 |
Glavni trendovi ovogodišnjeg poretka BrandZ Top 100 uključuju:
-
Jaki brendovi ostvaruju veći uspjeh. Brandovi u poretku BrandZ Top 100 Najvrednijih Svjetskih Brendova konstantno ostvaruju bolje financijske rezultate od onih koji nisu uvršteni i zbog toga generiraju veću zaradu dioničarima.
-
Poremećaj je katalizator za rast vrijednosti. Kategorije koje su povećale vrijednost su bile ili protresene izazivačima temeljenima na na jedinstvenoj i smislenoj platformi, kao što su Under Armour i Victoria’s Secret u odjevnoj industriji (+14%), ili prisiljene na velike inovacije zbog potrebe da odgovore na novi trend, kao što su brendovi u industriji brze hrane (+11%) koji uspješno adresiraju sve veću globalnu potražnju za zdravim proizvodima.
-
Inovacije su glavni pokretač rasta – ali moraju biti primijećene i validirane od strane potrošača. Brendovi koji su jaki inovatori su najviše povećali svoju vrijednost u razdoblju od zadnjih 11 godina koliko se BrandZ Top 100 rangiranje provodi. Međutim, da bi imale utjecaj na vrijednost, inovacije moraju biti jasno komunicirane i isporučene kroz iskustvo korištenja brenda: brendovi koji su percipirani kao inovativni – uključujući Disney (broj 19) i Pampers (broj 37) – rasli su devet puta brže od onih koji su manje inovativni.
-
Odjevna industrija je najbrže rastuća kategorija, s povećanjem od 14% na 114 milijardi USD. Naglasak je na vrhunskoj izvedbi, s brendovima kao što su Nike (+26%) i Under Armour (novi u poretku) koji su lansirali specijalne premium linije proizvoda, integrirale tehnologiju kao što je postavljanje monitora srca u odjeću i obogatile sportsku odjeću besplatnim mobilnim aplikacijama kako bi poboljšale iskustvo korištenja.
-
B2B je kategorija s efikasnim poduzećima ali neefikasnim brendovima. Oni su percipirani kao odgovorniji od potrošačkih brendova, u njima je bolje raditi, dobre su vrijednosti i stabilni – ali nisu toliko uzbudljivi ili dinamični. B2B brandovi su vrlo inovativni; osiguranje da budu takvi zahtijeva jaku i smislenu komunikaciju. SAP (broj 22) i Adobe (novi u poretku na broju 100) su neki od B2B brandova koji su od strane potrošača percipirani kao inovativni.
-
Poremećaj se proteže i na samo rangiranje. Skoro polovica (46) brendova u 2016 Top 100 poretku ušli su u rangiranje nakon prve godine kada je provedeno (2006); 54 su od prve godine unutra. Takva podjela pokazuje nam da jaki brendovi mogu zadržati vrijednost kroz vrijeme ali također ukazuje na potencijal novih brendova koji mogu poremetiti status quo.
-
Jaka emocionalna veza pokreće lokalne brendove. Na temelju jasnog razumijevanja potreba svojih potrošača, lokalni brendovi povećavaju tržišni udio kod kuće, ali (s unaprijeđenim poslovanjem i marketingom) i u novim regijama. Kineski Huawei (broj 50, +22%), na primjer, se vrlo brzo globalizirao i oduzeo tržišni udio i Apple-u i Samsung-u.
Doreen Wang, direktorica BrandZ u Millward Brown-u, komentira: “Protezanjem na inovativne načine i širenjem u nove kategorije, najjači brendovi u TOP 100 povećavaju svoj opseg i relevantnost u svakodnevnom životu ljudi. Ali postoji rizik u tome: zamagljuje se linija između kategorija i brendovi mogu ostati bez identiteta. Definiranje i artikuliranje vrlo jasnog pozicioniranja i svrhe imat će sve veću ulogu u izgradnji jakog, jedinstvenog brenda.”
APPENDIX
BrandZ poredak Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji provodi Millward Brown, agencija za istraživanje tržišta i konzalting koja je dio WPP grupe, je jedino rangiranje na svijetu koje za računanje vrijednosti brendova uzima u obzir stavove potrošača i kombinira ih sa službenim financijskim podacima.
Ukratko o BrandZ™ poretku Top 100 najvrednijih svjetskih brendova
BrandZ poredak Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji provodi Millward Brown, agencija za istraživanje tržišta i konzalting koja je dio WPP grupe, obilježava jedanaestu godinu postojanja. To je jedino istraživanje koje kombinira mjerila snage brendova koji se temelje na anketiranju više od tri milijuna potrošača u vezi tisuća globalnih potrošačkih i ‘business-to-business’ brendova sa strogom analizom financijskog poslovanja svake pojedine tvrtke (pomoću podataka s Bloomberga I Kantar Retaila) kako bi odvojili ulogu koju brend ima u poslovanju i vrijednosti tvrtke. Način na koji potrošači percipiraju brend je ključan za određivanje vrijednosti brenda jer su brendovi kombinacija poslovanja, proizvoda, pozicioniranja i vodstva. Rangiranje uzima u obzir regionalne različitosti jer se, čak i za potpuno globalne brendove, mjerila doprinosa vrijednosti brenda mogu značajno razlikovati po zemljama.
O Millward Brown-u
Millward Brown je vodeća globalna agencija za istraživanje tržišta, specijalizirana za marketinšku učinkovitost, strateške komunikacije, medijska istraživanja i istraživanja snage brenda. Millward Brown pomaže klijentima izgraditi bolje i snažnije brendove iscrpnim istraživačkim metodama pomoću kvantitativnih i kvalitativnih rješenja. Područja specijalizacije uključuju Millward Brown Digital (fokusiran na razumijevanje digitalnih procesa i povećanje njihove efikasnosti), Millward Brown Firefly (globalna mreža kvalitativnih istraživačkih metoda), odjel Neuroznanosti (korištenje neuroznanosti s ciljem optimizacije i povećanja vrijednosti tradicionalnih istraživačkih tehnika) i Millward Brown Vermeer (strateško konzultiranje koje pomaže klijentima ostvariti najveći financijski povrat investicija u brend i marketing). Millward Brown djeluje u više od 55 država i dio je Kantar grupe, dijela WPP-a fokusiranog na upravljanje bazama podataka. Saznajte više na www.millwardbrown.com.
O WPP-u
WPP je najveća svjetska grupacija u sektoru oglašavanja s dobiti od 73 milijardi USD i prihodom od 19 milijardi USD. Grupa preko tvrtki u sastavu nudi širok spektar reklamnih i marketinških usluga, uključujući oglašavanje i planiranje medijskog prostora; istraživanje tržišta i upravljanje podacima; odnose s javnošću; brendiranje i identitet; komunikacije koje se odnose na sektor zdravstvenih usluga i proizvoda; direktni, digitalni, promotivni marketing i specijalističke komunikacije. Grupa ima preko 1948,000 zaposlenika u više od 3,000 ureda u 112 država. Za više podataka www.wpp.com.
WPP je petu godinu za redom dobitnik nagrade Holding Company of the Year na Cannes Lions festivalu kreativnosti. Također, petu godinu za redom WPP je proglašen Najefikasnijom holding tvrtkom na svijetu prema Effie indeksu učinkovitosti 2016. koji prepoznaje i rangira najuspješnije marketinške agencije, oglašivače i brendove čije su marketinške aktivnosti postigle najbolje rezultate na tržištu.2016-te WPP je proglašen od strane Warc-a 100 kao Top Holding tvrtka na svijetu, drugu, godinu za redom.