Tehnologija je nemjerljivo napredovala otkako je izumljen automobil i u proizvodnju su uvedene mnoge promjene. Ali jedna stvar ostala je ista - automobilske gume i dalje su crne.
Automobilske gume crne su boje jer je čađa važan i neizostavan dio njihove proizvodnje.
Glavni sastojak u gumama je, naravno, guma (kaučuk), koja je na početku proizvodnje meka i ljepljiva.
Tijekom vulkanizacije u gumu se dodaje čađa, koja je pretvara čvrstu masu i daje joj čvrstoću.
Taj je proces osmislio Charles Goodyear 1839. i do danas je osnovna metoda proizvodnja automobilskih guma.
Iako je moguće vidjeti 'oldtimere' s gumama bijelih rubova, malo je vjerojatno da će se na tržište uskoro probiti gume svjetlijih boja. Jedan od razloga je svakako i taj što bi zbog prašine i prljavštine s prometnica vrlo brzo postale neugledne.
Proizvodnja guma različitih boja u današnje je vrijeme svakako tehnički moguća, ali za takvu ideju nema široke potpore.
Da se makar pokušao informirati o tehnologiji obrade gume.... imali smo nekoliko divova gumarske industriije, moralo je ostati nešto stručnjaka, a ima i web.. a imamo i Slovence koji imaju Savu (sada Treleborg). Dakle ništa se ne dodaje gumi u procesu vulkanizacije. Svi se sastojci ubacuju u mješaoni, a tako i čađa. I takva smjesa, gotova i lljepljiva i plastična, ide onda u kalupe, ekstrudere i ostale alate gdje se odvija proces vulkanizacije. Vulkanizacija je, za laike, pečenje gume - kad predugo ostane u alatu ili na previsokoj temp. meštri kažu da je guma izgorjela. Umjesto čađe mogla bi se koristiti i druga punila koja bi gumi osigurala slična svojstva, ali takva su punila skuplja, proces vulkanizacije bi bio skuplji jer alati i okruženje moraju biti čisto da se boja ne zaprlja... kakav lajbek od novinara... baš me interesira tko mu je izvor....sve je naopako napisao.