Magazin AutoStyle

Hoće li primjena WLTP-a biti dovoljna da smanji priljev rabljenih automobila na hrvatske ceste?

Foto: VL
Hoće li primjena WLTP-a biti dovoljna da smanji priljev rabljenih automobila na hrvatske ceste?
22.01.2021.
u 14:19
U srijedu 27. siječnja uz Večernji list pronađite novi AutoStyle na dar
Pogledaj originalni članak

Od 1. siječnja na snagu je stupilo više izmjena zakona i pravilnika koji direktno utječu na nove automobile. Među njima je i puna primjena WLTP-a, novog protokola mjerenja potrošnje i emisije štetnih tvari zbog koje su i u Hrvatskoj promijenjene tablice za obračunavanje trošarina. Ovom izmjenom rabljeni auti iz unosa i novi automobili u Hrvatskoj imaju različite tablice za izračun trošarina. Tako je WLTP neizravno doveo do različitog sustava računanja trošarine za nove i (starije) rabljene automobile, što automobilska industrija i stručnjaci za sigurnost prometa već godinama zazivaju.

Naime, hrvatski vozni park je star, prastar, hrvatski porezni sustav blagonaklon je upravo prema starijim vozilima pa i osiromašeni građani sve češće posežu za isluženim automobilima kojih se ostale europske zemlje rješavaju. Hoće li ova korekcija biti dovoljna da smanji priljev rabljenih automobila na naše ceste? Stručnjaci su jednoglasni – neće!

Za starija, pred-WLTP vozila obračun ostaje isti – vrlo povoljan s obzirom na deprecijacijske krivulje. Da ima političke volje i hrabrosti, nešto bi se ipak moglo učiniti. Trebalo bi poticati zbrinjavanje starijih automobila normi Euro 1, Euro 2 i Euro 3 pri kupnji novih automobila. Svakako bi se unos najvećih zagađivača trebao zabraniti ili drastično oporezivati. Kod prve registracije vozila mogao bi se postaviti, primjerice, kriterij da vozila s Euro 2 normom plaćaju određeni iznos na temelju zagađenja, vozila s Euro 3 normom nešto manje... Susjedna Slovenija više je oporezivala vozila s Euro 5 normom i tako je spriječila da postane otpad za islužena vozila.

Izračunali smo koliko su konkretno automobili jeftiniji (ili skuplji) s novim trošarinama, a istražili smo i koji su preduvjeti da u svoju garažu ugradite vlastiti punjač za električno vozilo i koliko to stoji. Punjenje električnih automobila uskoro će se naplaćivati, mnogi su to već počeli – provjerite po kojim cijenama.

Više o unosu rabljenih automobila, ali i o mnogim drugim temama pročitajte u novom broju magazina AutoStyle. AutoStyle u srijedu 27. siječnja dolazi na dar uz svaki primjerak Večernjeg lista.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr