Na testu

Honda NSS 300AK Forza - dostojan borbe s europskim rivalima

Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
30.06.2019.
u 21:27
Povećana je dinamičnost skutera, što se uz 35 milimetara kraći međuosovinski razmak osjeća u vožnji. Istovremeno je za značajnih 64 mm više postavljeno sjedalo, što je dovelo do poboljšanog položaja sjedenja te povećane vidljivosti
Pogledaj originalni članak

Honda je tijekom lanjske godine pripremila novu generaciju maksi skutera Forza, koji će tek ove godine prodisati punim plućima kada je riječ o prodajnim rezultatima. Prethodna Forza bio je futuristički orijentiran skuter koji baš i nije imao nekog uspjeha na europskim tržištima, a riječ je o segmentu koji nosi važan dio prodaje na Starom kontinentu. Dovoljan je to bio razlog da u Hondi naprave neke pomake. Angažiravši europske dizajnere, ali i proizvodnju, pripremljen je model koji se u Italiji proizvodi isključivo za europska tržišta.

Što je novo? Naravno, potpuno je nov izgled, koji sada Hondi omogućava da se ravnopravno bori s europskim rivalima, ali, dakako, i onim japanskim koji su se izborili za svoj dio tržišnog kolača. Bez problema stoji rame uz rame najvećem konkurentnu, Yamahi Xmax 300. Povećana je dinamičnost skutera, što se uz 35 milimetara kraći međuosovinski razmak osjeća u vožnji. Istovremeno je za značajnih 64 mm više postavljeno sjedalo, što je dovelo do poboljšanog položaja sjedenja te povećane vidljivosti. Novi Hondin skuter opremljen je potpunom LED rasvjetom, a od koristi je i 140 mm vrlo brzo i elektronički podesivo vjetrobransko staklo. Za vrijeme vožnje otvorenim cestama ne bi bilo loše kada bi bilo još 20-30 mm više postavljeno.

Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza
Foto: Ivan Cvetković
Honda NSS 300AK Forza

Vozaču je na raspolaganju instrumentna ploča u digitalno-analognoj kombinaciji, koja nije zadnji krik mode, ali osigurava sve potrebne podatke u preglednom i lako čitljivom obliku. Ispod udobnog sjedala prostor je koji osigurava smještaj dvije kacige, a trenutačno je testni model u ponudi isključivo i uz stražnji kofer obujma 45 litara koji osigurava dovoljno prostora za svakodnevno korištenje u urbanim središtima, ali i vikend izlete izvan grada. Za pogon se koristi poznati jednocilindrični motor obujma 279 ccm, koji osigurava 25 KS i 27 Nm najvećeg okretnog momenta. Ovako pokretan skuter, prema službenim podacima, postiže najveću brzinu od 129 km/h, dok je tijekom testa brzinomjer znao pokazivati i više. Službena je potrošnja 3,2 litre na 100 kilometara, što čestim postizanjima većih brzina može porasti.

Govorimo li o sigurnosti, ABS je dio serijske opreme, a HSTC (Honda Selectable Torque Control, odnosno kontrola trakcije) obuzdava stražnji kotač ako se počne vrtjeti brže od prednjeg. Modernizacija se očituje i u korištenju pametnog ključa, koji mora biti u blizini skutera, u džepu vozača, koji okretanjem prekidača pokreće agregat. Zahvaljujući CVT mjenjaču ubrzanja su vrlo uglađena, a fokus je stavljen na ubrzanja pri niskom i srednjem rasponu okretnog momenta. U odnosu na prethodno izdanje, nova Forza 300 može se pohvaliti čak 12 kilograma manjom ukupnom težinom. Teži, naime, 182 kilograma.

Već spomenute ABS-om opremljene kočnice vrlo dobro obavljaju svoju zadaću, a riječ je o 256-milimetarskom jednostrukom disku sprijeda, odnosno 16 mm manjem straga. Dvostruki stražnji amortizeri podesivi su u sedam razina. Sve u svemu, svidio nam se dizajn i kvaliteta završne obrade, a uz stražnji kofer za svaku je pohvalu ukupno raspoloživa količina prostora. Ne bi bilo loše da je ispod sjedala na raspolaganju i USB utičnica. Cijena modela Forza 300 sa stražnjim koferom do registracije – što uključuje PPMV – iznosi okruglo 48 tisuća kuna.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.