ŽELJE I MOGUĆNOSTI

Što točno kupuju Hrvati? Istražili smo za kakvim autima posežu naši vozači

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Dacia Duster
Foto: Škoda
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
VW Taigo
Foto: Sandra Mikulčić
19.07.2022.
u 10:54
Dacia najbolje prodaje Duster – sada i službeno najprodavaniji automobil u Hrvatskoj - i to u LPG inačici, s plinskom instalacijom. Klima-uređaj, radio, tempomat, parkirni senzori danas su osnova, a to nalazimo u drugoj razini opreme koja kreće od 132.450 kn.
Pogledaj originalni članak

Da su SUV modeli, i to prvenstveno kompaktni SUV-ovi, hit diljem Europe, već je dobro poznato. No, što točno kupuju Hrvati koji odluče da je vrijeme za novi automobil, provjerili smo u zastupništvima najtraženijih automobilskih marki na našem tržištu.

Volkswagenu, već godinama suverenom vladaru domaćeg tržišta, najtraženiji je model Taigo. Najprodavanija je benzinska izvedba s 1,0-litrenim TSI motorom od 95 konjskih snaga – najslabijim u ponudi – i Life opremom. Taigo kreće od 151.920 kuna, a ta cijena vrijedi upravo za najprodavaniji Taigo 1,0 TSI lIfe s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Dakle, najprodavaniji je najjeftiniji, no iako mu je to osnovna oprema nije siromašan. Dapače, Taigo kakvog biraju Hrvati ima, među ostalim, prilagodljivu digitalnu instrumentnu ploču, klima-uređaj, audio sustav s 8“ dodirnim ekranom u boji, el. preklopive retrovizore, Front Assist, Lane Assist, LED svjetla, višenamjensku kameru, parkpilot sprijeda i straga, mogućnost preslikavanja aplikacija s pametnog telefona na zaslon vozila.

Donedavno najtraženiji model u Hrvatskoj općenito, Škoda Octavia, najprodavanija je pak u dizelskoj izvedbi 2,0 TDI. Ona nije najjeftinija (stoji 198.131 kn), ali je sa 115 konja najslabija. I Octavia je najtraženija u početnoj opremi, no ni ovdje nije riječ o 'golom' vozilu. Style paket obuhvaća i dvokrako višenamjensko kožno kolo upravljača, Front Assist, Lane Assist, višenamjensku kameru, rezervni kotač smanjenih dimenzija, virtualni kokpit, pomoć pri kretanju na uzbrdici, vanjska zrcala, el. podesiva, preklopiva i grijana, parkirne senzore sprijeda i straga, LED glavna svjetla s funkcijom Matrix Beam, top LED stražnja svjetla, lakometalni naplatci Rotare Aero 17”, dodatno zatamnjenje stražnjih stakala vozila, radio s 10” zaslonom u boji osjetljivim na dodir.

Iz iste grupacije kažu nam da je kod njihove premium marke Audi najtraženiji model Q3, odnosno Q3 Sportback 35 TDI S-tronic. Taj dvolitreni dizelaš raspolaže sa 150 konja, a S-tronic označava automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa. Takvu kombinaciju najprije nalazimo s Advanced+ opremom, gdje stoji 341.985 kn.

Seatu je najprodavanija Ibiza 1,0 TSI Style. To je drugi po redu paket opreme. Između ostalog, ima 8“ digitalni kokpit, 8,25“ radio uređaj, 15-inčne lakometalne naplatke, rezervni kotač normalnih dimenzija, LED svjetla, el. podesive retrovizore, Front i Lane Assist, klima-uređaj, multifunkcionalnu kameru. Jednolitreni benzinac razvija 95 konja, stiže uz ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, a takva Ibiza stoji 124.834 kn. Premium marka istog proizvođača, Cupra, najbolje prodaje Formentor i to u benzinskoj 1,5 TSI inačici sa 150 konja i DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom. Takav Formentor stoji od 247.124 kn.

Dacia najbolje prodaje Duster – sada i službeno najprodavaniji automobil u Hrvatskoj - i to u LPG inačici, s plinskom instalacijom. Klima-uređaj, radio, tempomat, parkirni senzori danas su osnova, a to nalazimo u drugoj razini opreme koja kreće od 132.450 kn.

Jeep Compass hrvatskim je kupcima najpoželjniji kao benzinac (130 KS) s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem.
Hyundai Tucson najviše je novih vlasnika pronašao u izvedbi 1,6T (150 KS), sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, prednjim pogonom i Comfort Plus opremom. Što se tiče motora i mjenjača, to je početna izvedba, no oprema je druga razina. Takav Tucson stoji oko 209.000 kuna, a serijski ima, primjerice, čitavu paletu sigurnosnih sustava, dvozonski automatski klima-uređaj s odmagljivanjem stakala, digitalne instrumente, bežični punjač mobitela, audio uređaj 8", kameru za vožnju unatrag.

Kia Sportage također najbolje ide s 1,6-litrenim benzincem T-GDI od 150 konja, a uz njega biraju Fresh (treću od ukupno četiri) razinu opremljenosti koja također obuhvaća potpunu sigurnosnu paletu opreme, automatsku dvozonsku klimu, audio sustav s 12,3-inčnim dodirnim ekranom i navigacijom, kameru za vožnju unatrag… Takav Sportage stoji 231.000 kn.

Mazda CX-30 G122 Plus kompaktni je crossover sa 122 benzinske konjske snage, a najtraženiji je u srednjoj Plus opremi. Takav stoji 200.625 kn (dvozonski automatski klima-uređaj, kamera za vožnju unazad, parkirni senzori, pametni ključ, grijana prednja sjedala, radio s 8,8“ središnjim zaslonom…).

Mitsubishijev najtraženiji model Space Star najbolje se prodaje u izvedbi 1,2 Invite, zapravo jedinoj koja se nudi u modelskoj godini 2022 – 71 KS, već serijski izdašna srednja razina opreme, 94.900 kn. Modelska godina ’23 uz početnu opremu Inform+ donosi i cijenu od 101.900 kn. Opel Mokka najčešće dolazi u početnoj Edition razini opreme, sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i stoji od 177.097 kn.Klima-uređaj je ručni, kao i podešavanje sjedala, retrovizori el. podesivi; ima audio sustav, aktivni sustav zadržavanja u voznoj traci, LED svjetla. Početni motor je benzinac od 100 KS.

Renault Clio kupci najčešće biraju u benzinskoj TCe 90 inačici. Uz početnu opremu stoji 117.900 kn, a ima ručni klima-uređaj, radio, LED svjetla, automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, upozorenje za održavanje dovoljnog razmaka.

Suzuki Vitara najtraženija je u blagohibridnoj turbo izvedbi sa 129 konja, 1,4 BoosterJet GL+ (od 157.627 kn). Takva, srednja razina opremljenosti najviše se traži i na Suzukijevom drugom najprodavanijem modelu, Swiftu, jer obuhvaća i više nego raskošnu opremu po dobroj cijeni. Kod Swifta, primjerice, blagi hibrid temeljen na 1,2 benzincu ima 83 KS, a u najisplativijoj drugoj razini opreme GL+ stižu LED svjetla, zatamnjena stražnja stakla, el. podesivi i grijani retrovizori, grijana prednja sjedala, klima-uređaj, kožom prevučeni trokraki upravljač s komandama tempomata, limitatora brzine, audio sustava i hands free telefoniranja, 16“ alu naplatci, automatski sustav kočenja pomoću kamere i lasera, prevencija napuštanja prometne trake, upozorenje na krivudanje, nadzor mrtvog kuta i prepoznavanje pokretnih objekata straga, parkirni senzori i kamera.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

ZA
zagi101
22:23 25.07.2022.

većina auta sa hrpom bespotrebne opreme koja samo diže cijenu autima a realno malo se koristi jer ljudi ne žive u autu, većina se vozi dnevno pola sata do sat, a za to je dosta klima i dobar radio

Avatar Kritičan
Kritičan
17:02 19.07.2022.

Trebam prijedlog nekog branda i modela za cca 6000 eura polovno.