PLAĆE SU MALE, ALI... HGK TVRDI:

Hrvati će na Crni petak potrošiti 137 milijuna eura, a nećete vjerovati koje se cifre predviđaju za blagdanski prosinac

Foto: nina djurdjevic
Hrvati će na Crni petak potrošiti 137 milijuna eura, a nećete vjerovati koje se cifre predviđaju za blagdanski prosinac
28.11.2024.
u 12:07
U tjednu oko Crnog petka prosječan račun prošle godine iznosio je 15,73 eura, što ukazuje na to da se promoviranim popustima kupuju proizvodi i usluge veće nominalne vrijednosti
Pogledaj originalni članak

Iako neki sektorski stručnjaci procjenjuju rast blagdanske potrošnje u prosincu i na više od 3,5 milijardi eura, HGK je danas izašao 'prizemnijim' brojkama od oko 3,3 milijarde eura, što je za oko 200 milijuna eura više nego godinu ranije. - Pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine ukazuju na daljnji rast potrošnje te se očekuju pozitivni trendovi na Crni petak i tijekom predblagdanske potrošnja u prosincu, mjesecu u kojem se tradicionalno ostvaruje najveći promet u maloprodaji - kažu iz HGK te dodaju kako je prosječan iznos računa u trgovini u 2023. iznosio 14,35 eura, a ove godine (do 31.10.) 15,47 eura, što je rast od 7,78 posto.

Gledajući samo prošlogodišnji studeni, račun je u tom mjesecu u odnosu na prosjek godine bio veći gotovo u svim županijama, izuzetak su Šibensko-kninska, Zadarska i Istarska, što je posljedica sezonskog utjecaja porasta prosječnog iznosa računa koji podiže godišnji prosjek. Najveći porast prosječnog računa u studenom u 2023. zabilježio je Grad Zagreb, i to za 8 posto, Vukovarsko-srijemska županija za 7,8 posto, a treća po rastu je bila Osječko-baranjska županija sa 7,1 posto, kažu iz HGK.

U tjednu oko Crnog petka prosječan račun prošle godine iznosio je 15,73 eura, što ukazuje na to da se promoviranim popustima kupuju proizvodi i usluge veće nominalne vrijednosti. - Gledajući samo dan Crnog petka, sve županije zabilježile su rast prosječnog računa, što pokazuje da građani prepoznaju ovaj dan kao priliku za obavljanje kupovina veće vrijednosti. Najveći rast od 30 posto ostvaren je u Gradu Zagrebu, gdje je prosječan iznos računa porastao za 30 posto i iznosio je 19,49 eura. U Osječko-baranjskoj, Splitsko dalmatinskoj i Brodsko-posavskoj županiji prosječan račun je rastao 22 posto, dok su najmanje reagirali potrošači u Šibensko-kninskoj, Istarskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji s prosječnim rastom računa manjim od 10 posto - ističu.

Procjena je tako da će ove godine promet na Crni petak doseći 137 milijuna eura, što je 10 milijuna eura više u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio 127 milijuna eura. Tradicionalno se najviše kupuju odjeća i obuća, tehnika, ali i kozmetički proizvodi, a popusti se najčešće kreću od 20 do 50 posto. - Statistike potvrđuju da na Crni petak dio potrošača kupuje više od uobičajenog pa povećanu potrošnju očekujemo i sutra. Budući da smo svi u potrazi za povoljnijim proizvodima i uslugama, vrlo je važno paziti na vjerodostojnost ponude. Posebno kod kupovine na internetu koja je u porastu, potvrđuju rezultati istraživanja koje je proveo HGK. U posljednja tri mjeseca više od 71 posto ispitanika iz cijele Hrvatske izjasnilo se da je kupovalo online. Upravo bih zato istaknula važnost provjere kod online kupovine, posebno onih web trgovina koje imaju sjedište u inozemstvu. Za kupnju s nepoznatih stranica preporučujemo plaćanje pouzećem kad god je moguće, ali i provjeru kontakata, sjedišta te mogućnosti povrata proizvoda - kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

VEZANI ČLANCI:

Kad su u pitanju božićni i novogodišnji blagdani, u Hrvatskoj je u prosincu prošle godine potrošnja u maloprodaji iznosila 3,1 milijarde eura (3.109.211.535 eura), a ove godine procjenjuje se da će prijeći 3,3 milijarde eura, napominju iz HGK. Istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK među hrvatskim potrošačima pokazalo je kako preferiraju domaće kvalitetne proizvode. Za više od 70 posto mladih koji su sudjelovali u istraživanju o navikama generacije Z, kojeg je HGK proveo u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom, najvažniji kriterij za kupnju prehrambenog proizvoda, uz cijenu – jest da je proizvod domaći. Ključna poruka akcije Kupujmo hrvatsko Hrvatske gospodarske komore je da poticanju potrošnje i očuvanja domaće proizvodnje može doprinijeti svatko, a to je posebno važno u nadolazećem razdoblju, rezerviranom za blagdansko darivanje, poručili su iz HGK.

>>Oprez! Prevaranti sve kreativniji, javljaju se lažni vojnici, liječnici, a prodaje se i lažna roba, počeo i jedan moderni trend>>

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Kupnja putem interneta za vrijeme Crnog petka
Foto: BENOIT TESSIER/REUTERS
Black Friday signage is seen at a Target store ahead of Black Friday in Washington
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Velika nestašica PlayStation 5 konzola
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Želimo li putovati bit će nam potrebna COVID putovnica
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Milijuni korisnika Windowsa diljem svijeta danas su iskusili pogrešku Blue Screen of Death
Foto: Borna Filic/PIXSELL
Facebook slavi svoj 20. ro?endan
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Tata ovo je moj novi broj mobitela...
Foto: BENOIT TESSIER/REUTERS
A Black Friday sales advertisement is displayed in the window of a store in the Georgetown neighborhood of Washington

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.