U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine prodano tek 12.139 novih putničkih automobila, što je 12,3 posto manje nego u istom razdoblju lani, a samo u ožujku kupcima je isporučeno 5041 novo vozilo, ili gotovo 20 posto manje u usporedbi s istim mjesecom lani.
Još tijekom lanjskog prosinca sve je bilo više-manje idilično - tijekom tog mjeseca put do kupaca pronašla su 2412 vozila, što je rast od 12,4 posto u odnosu na prosinac 2017. Tada su prikupljeni i kompletni podaci za 2018., koji su pokazali da je te godine u Hrvatskoj prodan 60.041 novi putnički automobil, ili 18,3 posto više nego godinu ranije. Hrvatski su građani, među ostalim, tijekom 2018. kupili i 1804 nova Audija, 1487 BMW-a te 1216 Mercedesa i 85 Porschea.
Od “egzotičnih” marki, Hrvati su se lani počastili s tri Maseratija, jednim Ferrarijem, po jednim Lotusom i Rolls-Royceom. Agan Begić, direktor agencije “Promocija plus” koja objavljuje mjesečna izvješća o broju prodanih novih automobila, smatra da je hrvatsko tržište uglavnom dostiglo zenit, s obzirom na ekonomsku situaciju. Prometni stručnjak Željko Marušić ističe da se ove godine neće prodati ni 50-ak tisuća novih automobila.
“Trošarine, odnosno posebni porezi za najskuplja vozila nerijetko dostižu stotine tisuća kuna. I što čovjek napravi? Ode primjerice u Mađarsku, za pola sata otvori tvrtku i preko nje kupi automobil na stranu registraciju”, kaže Marušić.
Pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK Hrvoje Paver kaže da su početkom 2018. godine provedeni izmijenjeni Zakon o PDV-u i Zakon o posebnom porezu na motorna vozila, što je dovelo do efekta prelijevanja prodaje iz posljednjih mjeseci 2017. u prve mjesece 2018. te znatnog rasta u prvim mjesecima 2018.
VIDEO Salon automobila u Ženevi
Ma otkud vi znate da sam uzo Rollsa???