TRENDOVI

Hrvatske kupce ni u Europi ne zanima CO2, već samo niža cijena

Foto: Suzuki
Hrvatske kupce ni u Europi ne zanima CO2, već samo niža cijena
08.08.2013.
u 16:15
Kod marki nižeg i srednjeg razreda i dalje traže slabije izvedbe. Kod luksuznijih marki, nezadovoljni su što im je željeni model poskupio, ali ne odlučuju se zbog toga na slabiji i manje opremljen automobil
Pogledaj originalni članak

Nakon što je novi sustav obračuna trošarina presložio cjenike novih automobila, činilo se kao da se svijet počeo okretati oko oznake CO2. Ta naizgled sitna brojka u cijeni automobila sada može značiti mnogo. No, jesu li je takvom doživjeli i hrvatski vozači? Ipak nisu. Provjerom u domaćim autosalonima utvrdili smo da našeg kupca - kad i zaluta do salona, što je s obzirom na loše gospodarske prilike u kojima se nalazimo sve rjeđe - emisije CO2 ili uopće ne zanimaju ili se na njih tek usput osvrne. Našeg vozača, potencijalnog kupca automobila, zanima samo cijena. Koliko neki automobil košta i je li eventualno pojeftinio.

Zahtjevi ostali jednaki

Kupci većinom ne traže automobile s manjom emisijom, u odnosu na modele koji su bili traženi prije stupanja na snagu novih trošarina. Njihovi se zahtjevi nisu promijenili ni kad je riječ o snazi motora. Ovisno o marki vozila, najčešće traže iste stvari koje su popularne bile i ranije. Kod marki nižeg i srednjeg razreda to su mahom slabije izvedbe, koje su sada još jeftinije. Kod luksuznijih marki, svjedoče u Volvu, nezadovoljni su što im je željeni model poskupio, ali ne odlučuju se zbog toga na slabiji i manje opremljen automobil.

- Raspituju se o cijenama, ugodno su iznenađeni pojeftinjenjem dizelske Giuliette za 15.000 kuna, ali još ne kupuju. Emisija CO2 nebitan im je podatak. Zapravo ne razumiju da pojedina dodatna oprema mijenja emisiju CO2 izvorno propisanu za neki model ili motor, osim nakon dugih razgovora i pojašnjavanja. To je ipak potpuna novost, kao i obračun trošarina nakon PDV-a - pojašnjavaju iz tvrtke Autocommerce, zastupnika marki Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Jeep.

CO2 tek usput spomenu

Slično je i u Chevrolet salonima, gdje se razgovor o CO2 emisiji eventualno odvija ako trgovac kupca navede na tu temu, ali i onda je to više na razini osnovnih informacija. Takvi su i dojmovi iz tvrtke Grand Auto, zastupnika za Ford, Jaguar, Land Rover i Infiniti:

- Kupci uglavnom traže osnovne, najjeftinije modele, koji su i najviše pojeftinili. Pritom ne navode potrošnju ili CO2 kao razlog kupnje, već samo nabavnu cijenu vozila. Većina ih pita za emisiju CO2 jer se to danas stalno i svugdje spominje.

Hondini kupci također ne traže automobile s manjom potrošnjom i emisijom CO2. Opći dojam je samo da su nešto upućeniji u podatke o potrošnji i emisiji CO2 nego što su to bili ranije. Iz zastupništva Honde, tvrtke Ruting, smatraju da nezainteresiranost kupaca za problematiku CO2 leži u činjenici da se u njihove modele već serijski ugrađuje sva oprema koja bi mogla dodatno sniziti emisiju CO2, kao što je to start-stop sustav.

>> Hoćemo li 2050. voziti bez emisija CO2?

NAJAVLJUJU POČETAK RADOVA

RS ne odustaje od zračne luke u Trebinju, a evo zašto je to jako loše za stanovništvo na jugu naše države

Bez obzira na to što dubrovački političari upozoravaju da BiH obvezuje Konvencija o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencija, kao i Protokol o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, Dodik je nedavno izjavi da je specifičnost lokacije dala mogućnost i drugima da utječu na gradnju, ali da oni unatoč tome neće odustati od projekta

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.