Predsjednički kandidati

Hrvatski političari ne znaju komunicirati na društvenim mrežama

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Hrvatski političari ne znaju komunicirati na društvenim mrežama
03.12.2009.
u 14:23
Hrvatski predsjednički kandidati po mišljenju stručnjaka koji su sudjelovali na panel-raspravi na konferenciji Weekend Session, nisu dobro iskoristili društvene mreže za svoje kampanje.
Pogledaj originalni članak

Svi su naši predsjednički kandidati zavirili na Obamine internetske stranice, ali nisu dobro pokrenuli vlastitu kampanju na društvenim mrežama u Hrvatskoj. Zaključak je to panel-rasprave na konferenciji Weekend Session na temu "Točka preokreta - Obamina kampanja ili kako su novi mediji preuzeli igru".

U vrlo zanimljivoj raspravi o društvenim mrežama govorilo se o tome kako se u  predizbornoj kampanji koristi internet, a posebno popularni Facebook i Twitter. Govornici Alemka Lisinski (T-HT), Vedran Vereš (Digitel medijski servisi), Vedran Gulin (Proximity) i Jan Jilek (INAMA, Xclaim) složili su se da je i sama nazočnost političara na internetu napredak za Hrvatsku, ali da to i ne rade baš vješto.

Posebnost konferencije je bila ta što su se izravno u raspravu uključivali i hrvatski twitteraši svojim komentarima i pitanjima postavljenima u realnom vremenu, a emitiranima na platnu usred pozornice.

Tako su twitteraši zaključili da je samo jedan politicar u Hrvatskoj izravno komunicira s gradanima (Vojko Obersnel poznat i kao @Obi_Rijecki)

- Glavni je problem nerazumijevanje interneta. Ne želim biti fan nekog predsjedničkog kandidata na Facebooku ako znam da tu neće biti dvosmjerne komunikacije - zaključio je Jan Jilek, a Vedran Gulin je iznio i konkretan primjer loše komunikacije političara na internetu: Jedan je kandidat stavio post na Twitteru u kojem je napisao da je stavio 15  slika na Facebook s tog i tog skupa. I šta sad? Pa to me uopće ne zanima - kritizirao je "robotski" pristup komunikaciji na netu. Nije otkrio da se radilo o profilu Ive Josipovića.

Uspoređujući "Obama-efekt" s kampanjom u Hrvatskoj, postavljeno je pitanje može li u Hrvatskoj tko iskočiti na sličan način.

- Od naših kandidata nitko nema potencijala za dostići Obaminu razinu. Niti je Hrvatska sada u takvu stanju političkog vrenja kao što je tada Amerika bila. I Hrvatska je u političkoj i ekonomskoj krizi, ali ipak nema takva vrenja niti tako jakih sadržaja kao što je zdravstvena reforma u SAD-u - ocjenjuje Alemka Lisinski iz T-HT-a.

- Obamina internetska kampanja je svijetla točka, ali da je koristio samo internet ne bi postao hrvats... pardon, americki predsjednik - tvrdi Vedran Vereš.  

Istaknuo se i problem pomanjkanja kulture volontiranja u Hrvatskoj, a jedno od konkretniih pitanja s Twittera bilo je: koliko stoji internetska kampanja u Hrvatskoj?
Vedran Vereš je "izračunao" da je potrebno 100.000 kuna, na što se u raspravu uključio i marketinški stručnjak Krešimir Macan sa svog profila na Twitteru ocijenivši da je "za superkampanju potrebno 200.000 kuna".

Obi_Rijecki
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

PI
Pippo9
08:44 04.12.2009.

ima,ima,pa tko tuče ove ankete za primorca?pogledajte koliko mu sanse daju a koliko ima na internetu

89
84-99-03-10
13:07 04.12.2009.

Tko želi postavljati pitanja profesoru Tuđmanu može mu ih postavljati na forumu Herceg Bosne, na rubrici Politika. (ukucati u google herceg bosna forum)

BT
bili-tartuf
23:25 03.12.2009.

ma kako nasí neznaju ??..san bija cúja ove iz Esdipija sa Poljskim telefonom-,...\"halo,..halo,...ovde Soko-prijem...halo ..halo ovde Orao..halo prijem..., halo jel imas´hladni obrok ??..halo...a rakije,...prijem..nesto krcí...\"