promocija

Hrvatski turizam kolateralna žrtva ADAC-ova lažiranja u izboru najboljeg auta

Foto: ''
Hrvatski turizam kolateralna žrtva ADAC-ova lažiranja u izboru najboljeg auta
20.02.2014.
u 13:03
Njemački autoklub nema utjecaj kakav je imao do skandala pa će učinci planirane kampanje biti lošiji
Pogledaj originalni članak

Na aferi koja je do temelja i nepovratno uzdrmala moćni njemački autoklub ADAC opekao se ovih dana i hrvatski turizam. Nakon što je 150 pozivnica već odaslano, ADAC-ovi su otkazali večeru na kojoj je uoči početka sajma turizma u Münchenu trebalo biti promovirano posebno izdanje ReISemagazina posvećeno Hrvatskoj.

Hrvatska je turistička zajednica uskočila, preuzela kompletnu organizaciju, uzvanici su se u srijedu navečer ipak okupili, ali svi se slažu da je Lijepa Naša ipak svojevrsna kolateralna žrtva činjenice da se ADAC trenutačno preslaguje od vrha do dna.

Izostaju, naime, pozitivna pozornost i publicitet kakve je ADAC donedavno dobivao u neograničenim količinama i efekti suradnje s ADAC-om neće biti maksimalni.

Preslagivanje kluba

Inače, u instituciji s čak 19 milijuna članova, kojoj su Nijemci bespogovorno vjerovali i kojoj je već u prvom tjednu nakon što se doznalo za lažiranje rezultata u izboru za automobil godine vraćeno 50.000 iskaznica, do daljnjeg su prekrižili sva slična događanja.

– ADAC je od izbijanja afere bio jednostavno neupitan i možda postao premoćan. Samo od članarine njemački je autoklub godišnje imao 1,5 milijardi eura. Milimetar oglasnog prostora u magazinu Motorwelt, primjerice, stajao je 139 eura. ADAC-u se vjerovalo uistinu bespogovorno. Ako bi njegove inspekcije rekle da tuneli u Švicarskoj ne valjaju, nitko to nije dovodio u pitanje. Isto kao i kad je ADAC rekao da Hrvatska ima najčišće more u Europi. Sada se taj imperij ljulja i ADAC više nikad neće biti što je bio – ocjenjuje Selimir Ognjenović, direktor njemačkog turoperatora ID Riva tours.

– Hrvatska, međutim, suradnjom oko Reisemagazina nije na gubitku, on se tiska u zavidnih 200.000 primjeraka i priskrbit će dosta pozornosti, ali, nažalost, manje nego što bi da sve nije palo u ovako nezgodan trenutak.

A zamišljeno je bilo da bolje ne može. Još je bivši ministar turizma prije godinu dana u Münchenu uglavio ovu suradnju s ADAC-om, kao i da Hrvatska 2014. bude zemlja partner na münchenskom sajmu f.re.e.

Te su dodatne aktivnosti Hrvatsku stajale i dodatnih dvjestotinjak tisuća eura (160.000 za Reisemagazin, a ostalo za dodatno oglašavanje na sajmu i izložbeni prostor), no očekuje se da će biti i dodatnih gostiju.

Raspoloženi za putovanja

Nijemci su, kako se čuje na münchenskom sajmu turizma, raspoloženi za putovanja, kriza je iza njih, očekuju da će im ove godine rasti plaće, a analize pokazuju da su na odmoru po osobi spremni trošiti i tridesetak eura više od lanjskih 1020 eura. Uspije li Hrvatska ponoviti samo lanjski rast od četiri posto, što ministar Darko Lorencin ne isključuje nakon razgovora s partnerima, Nijemaca bi na odmoru u nas moglo biti osamdesetak tisuća više, odnosno gotovo 2,1 milijun

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.