Vrijednost

Investicijski fondovi su u krizi, ali oldtimeri nisu

Foto: vw, fiat, mercedes
oldtimeri (1)
Foto: vw, fiat, mercedes
oldtimeri (1)
Foto: vw, fiat, mercedes
oldtimeri (1)
Foto: vw, fiat, mercedes
oldtimeri (1)
Foto: vw, fiat, mercedes
oldtimeri (1)
18.01.2011.
u 13:10
Stari automobili doprinos su nacionalnoj povijesti, istinska baština, obogaćivanje života, a u nekim sretnijim sredinama i mudro ulaganje - piše Auto motor i sport magazin
Pogledaj originalni članak

Nije svaka krama oldtimer. I ne vrijedi svaki oldtimer puno novca. To su dva osnovna pravila.

Oduvijek osebujno tržište starih automobila posljednjih godina doživljava izuzetne promjene. S jedne se strane stvaraju pravi kultovi pojedinih modela, a s druge većina starijih proizvođača protiv azijske najezde bori inspiracijama u vlastitim redovima. Povrh toga, retro stil je i dalje u modi. K tome, stasali su neki novi kupci odltimera koji nimalo ne cijene kočije, niti sve automobile do drugog svjetskog rata. Njima povijest automobilizma počinje tek 50-ih godina. Traže samo sportske automobile i kabriolete.

Uz njih se javljaju i ulagači koju su naučili da se na nekim automobilima može prilično zaraditi. Potaknuti time dosta ulažu i stvaraju prave, vrijedne kolekcije. No, postoje i oni koji jednostavno vole automobile, a kupnjom brojnih modela zapravo se osiguravaju od inflacije.

Milijun eura za auto

Sajmovi oldtimera niču kao gljive poslije kiše. Nekoć se 100.000 posjetitelja u Essenu, najvećem sajmu, smatralo odličnim poslom, a danas Techno classica bez problema okuplja 170.000 "vjernika". Pritom su sve snažniji sajmovi u Bremenu i Stuttgartu, gdje više nije vijest kad se automobil proda za više od milijun eura. To je samo dobar posao.

Sve je ipak prilična nepoznanica. Trenutačni rast cijena iznenađuje jer traje godinama, a po svemu sudeći neće pasti još nekoliko. Uz to, automobili se mogu pravdati i kao hobi. Bankovni računi u Švicarskoj ili Luksemburgu više nisu toliko diskretni kao što su nekad bili, a nekretnine ili dionice ne donose ovoliko. Dionice su upitne, nekretnine traže dulje razdoblje, a čarapa nije neko mjesto za držanje novca. Investicijski fondovi su u krizi, a oldtimeri nisu.

Precijenjeni oldtimeri

Ekonomisti znaju da se svako tržište kreće ciklično, s usponima i padovima, no tko može točno reći da je ovo bio vrhunac, a sad slijedi pad? Primjera suludog rasta vrijednosti u samo nekoliko godina ima bezbroj, bez obzira na starost ili klasu, oblik ili namjenu te vrijednost. Recimo, Mercedes 300 SL iz 1954., koji se oduvijek smatra jednim od najsigurnijih ulaganja, ima manji doprinos od VW-a T1. Njemački je kombi pak nekoliko puta skuplji, čak i ekskluzivniji od Fiata 500, koji je po mnogo čemu rekorder. Svi su oldtimeri precijenjeni. Tako svi puno vrijede i svi su zadovoljni. Starodobnim se automobilima većina ionako nikada ne vozi. To nije krama koja stoji na kiši i smeta susjedima na parkingu. Oldtimer je vozilo koje se s ljubavlju skriva u nekoj zabitoj garaži, nikada se ne vozi, a prikazuje se jedino na sajmovima oldtimera.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

OB
-obrisani-
00:57 21.01.2011.

SL 300