Novi Ford Focus na hrvatsko tržište službeno stiže početkom prosinca, no već smo isprobali novu generaciju ovog kompakta. Testni primjerak pogoni višestruko nagrađivani 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor snage 125 konja, uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Kako god se kroz generacije mijenjaju svi, pa tako i Fordovi modeli, neke stvari su konstanta. Jedna od njih je odličan mjenjač - glatkih izmjena i precizan - a druga je vrhunsko podvozje zbog kojega je Focus užitak voziti po zavojitim cestama.
Iako kod nekih vozača pojam jednolitrenog motora još uvijek izaziva dvojbe, nema razloga za bijeg od malog motora. Isprobani EcoBoost u normalnoj gradskoj vožnji ugodan je, nenametljiv, tek povremeno, u niskim okretajima, ostavlja dojam tromog motora. No, dizanjem na više od 2300 okretaja budi se dinamičan dio njegova karaktera. Reski zvuk, brz odziv, agilnost - pruža sve ono u čemu vozač može uživati. Tijekom testa prosječno nam je trošio 7,5 l/100 km, većinom u gradskoj vožnji.
Malen, ali živahan
Jednolitreni EcoBoost dostupan je i sa 100 konjskih snaga, a taj motor uz početnu Mood opremu predstavlja početak ponude. Cijena još nije službeno potvrđena, no možemo reći da Ford novim Focusom baca rukavicu Volkswagenu, čiji je Golf vladar ove klase. Početni Focus 15 je konja slabiji, ali je i malo jeftiniji. S druge strane, novi se Focus cjenovno pozicionirao uz modele od kojih ima bolji imidž, pa je očito da napada i njih. U svakom slučaju, bit će zanimljivih tržišnih okršaja.
Poklonicima benzinaca na raspolaganju je i novi 1,5-litreni EcoBoost benzinski motor snage 150 i 182 KS. S dizelske strane, u ponudi je novi dizelski 1,5-litreni EcoBlue motor snage 95 i 120 konja, a birati se može i 2,0-litreni EcoBlue sa 150 konja. Uz EcoBlue motor od 120 KS i EcoBoost sa 125 KS može se naručiti novi inteligentni 8-stupanjski automatski prijenos koji obrasce mijenjanja brzina prilagođava stilu vožnje. Novi Ford Focus već od početne Mood razine opreme dolazi uz LED dnevna svjetla, tempomat s limitatorom brzine, stražnje parking senzore, el. podesive i grijane vanjske retrovizore, radio uređaj uz USB, Bluetooth i šest zvučnika, glasovno upravljanje pojedinim komandama, upravljanje radiouređajem na upravljaču te uz Emergency Assistance funkciju, MY Key sustav, automatsko uključivanje svjetala, odabir načina vožnje, maglenke s funkcijom praćenja zavoja....
Paleta naprednih sustava
Paleta tehnologija za pomoć vozaču raspoređena je kroz sve razine opremljenosti, a uključuje sustav upozorenja prilikom prelaska vozne trake, inteligentni limitator brzine, sustav prepoznavanja prepreka, pješaka, biciklista i autonomnog kočenja, sustav upozorenja o mogućnosti sudara sprijeda... Interijer je ergonomski osmišljen, kabina je prostrana. Prostora ima dovoljno i za visoke putnike - kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima. Smeta nam samo nelogičan smještaj gumba za aktiviranje motora. Nezgodno je pozicioniran iza ručice za aktiviranje brisača.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
Golf kralj kompaktne klase ? Dobar vic! Focus je uvijek bio i bit će za korak ispred Golfa i to od prve linije Focusa do zadnje .Po svemu je bolji,jedino je kod nas Golf iz ne znam kojih razloga razvikaniji ali po ničemu bolji auto.