Japanska Toyota je ponovno, treću godinu zaredom najprodavanija marka automobila na svijetu. Lani je Toyota prodala 10,23 milijuna vozila, što je povećanje od 2,5 posto u odnosu na 2013. godinu (9,98 milijuna).
Tako je japanski gigant u posljednjih sedam godina šest puta završio godinu kao najprodavanija marka automobila na svijetu, a primat im je u 2011. godini na kratko oduzeo američki General Motors, koji je prvo mjesto držao gotovo cijelo desetljeće prije nego što je vrh preuzela Toyota 2008. godine.
Podsjetimo, Toyota je 2001. godine imala velikih problema s proizvodnjom zbog nestašica struje prouzročenih velikim tsunamijem i katastrofom u nuklearnoj elektrani u Fukushimi. Ali, Japanci su se brzo oporavili i već godinu kasnije opet bili najbolji.
Toyoti prednost LKV vozila
Posebnu vrijednost Toyoti donosi podatak da je njihov svaki deseti prodani automobil lani bio hibrid, budući da su u 2014. godini prodali 1,3 milijuna hibrida.
Drugi najprodavaniji proizvođač automobila je VW grupa. Nijemci opasno dišu za vrat Toyoti, pogotovo ako se uzme u obzir da je i VW prešao magičnih 10 milijuna vozila, što su prema dugoročnim planovima očekivali tek 2018. godine. VW ima i veći rast od Toyote (4,2 posto), budući da su godinu ranije prodali 9,73 milijuna vozila. VW je u Volkswagen grupi najprodavanija marka s gotovo 6 milijuna prodanih automobila, a slijedi Audi sa 1,6 milijuna primjeraka. Od velike trojke Volkswagen grupa ima daleko najviše prodanih osobnih automobila, dok Toyota i GM imaju znatno više prodanih lakih gospodarskih vozila (LKV) u koja spadaju kamioneti i pick-upovi. A VW je prošlogodišnjom akvizicijom, preuzimanjem Scanije, povećao i broj teretnih vozila.
Kina ključ budućnosti
Nekadašnji dugogodišnji lider General Motors je na trećem mjestu s ukupnom prodajom od 9,92 milijuna vozila (rast 2% u usporedbi s 9,7 milijuna lani). Chevrolet, brend koji se lani povukao iz Europe, daleko je najpopularnija marka u GM-ovom portfelju s pet milijuna prodanih automobila.
Ali, vodeća trojka, Japanci, Nijemci i Amerikanci, toliko su izjednačeni da se bitka za prvo mjesto vodila do zadnjeg trenutka, a razlike su vrlo male, na 10 milijuna automobila Toyotina prednost pred VW grupom je 90.000 vozila, a pred GM-om 210.000 vozila.
Toyotino najveće tržište je SAD gdje su prodali 2,37 milijuna i Japan sa 2,3 milijuna, dok VW i GM najviše prodaju na najbrže rastućem tržištu na svijetu – u Kini. Nijemci su u Kini prodali 3,68, a Amerikanci 3,54 milijuna automobila.
Kad bi došao u Zagreb s novim Golfom i ostavio ga u gradu, kolika je šansa da ga nađem nakon nekoliko sati?