Precijenjena dionica

Je li najpopularnija društvena mreža na putu u propast?

Foto: Reuters/PIXSELL
facebook
Foto: BIG PICTURES/Pixsell
'WORLD RIGHTS NO USA, FRANCE, AUSTRALIA. The boards at the Nasdaq change one by one as Facebook begins trading at the Nasdaq in Times Square in New York City. 18/05/2012 BYLINE UPI/BIGPICTURESPHOTO
Foto: BIG PICTURES/Pixsell
'WORLD RIGHTS NO USA, FRANCE, AUSTRALIA. President Barack Obama speaks at a town hall at Facebook headquarters, with Facebook CEO Mark Zuckerberg in Palo Alto, California, USA. 20/04/2011 BYLINE UP
04.01.2013.
u 17:00
Vrhunac 
popularnosti među korisnicima i investitorima Fejs je dostigao uoči IPO-a
Pogledaj originalni članak

U upravi Facebooka, najpopularnije društvene mreže koja je lani premašila broj od milijardu korisnika, hitno moraju pronaći nove modele zarade jer ovo mlado javno poduzeće bilježi usporavanje rasta prihoda i velik pritisak na cijenu dionice. Od izlaska na tržište sredinom svibnja protekle godine dionica se nikako ne može vratiti na početnu vrijednost. Tada, u IPO-u, uloženih 38 dolara po dionici sada vrijedi desetak dolara manje, a u jednom trenu, ljetos, vrijedila je tek 17 dolara.

Biznis ili misija

Uz bodrenje i uvjeravanje investitora da im je ulog dugoročno siguran, Mark Zuckerberg, čelnik kompanije i najveći dioničar i osnivač ove društvene mreže, želi zadovoljiti i svoju osnovnu ideju da je fejs više društveni pokret negoli je biznis. Ali i kada se radi o “pokretu”, odgovorni fejsovci imaju problema jer moraju smirivati paniku korisnika zbog zaštite privatnosti i negodovanja oko izmjena izgleda stranice.

Glasina da će Instagram, Facebookova akvizicija za dijeljenje fotografija, početi prodavati slike oglašivačima bez odobrenja izazvala je opću pobunu korisnika. Dodatno su se naljutili kada je odlučeno da korisnici više nemaju pravo odlučivanja o izgledu stranice i promjenama postavki privatnosti. Uz dionicu u padu i manje prihode, ljutnja korisnika nikako im nije trebala. Facebook hitno treba novac, a novac mogu prikupiti jedino od oglašavanja i dodatnih proizvoda poput prodaje virtualnih dobara u igricama. Riječ je o tankoj liniji na kojoj fejs balansira, a sve je skupa bolni danak rastu, smatra Victor Anthoni, analitičar Topeka Capital Marketsa, prenosi Bloomberg.

Sto stvari za novac

Pitanje na koje moraju odgovoriti jest koliko oglašavanja korisnici mogu podnijeti. Mnogi analitičari tvrde da je Facebook već potpuno usmjeren na monetizaciju.

Facebook je već dokazao da može brzo i uspješno lansirati novi proizvod. Jer, nakon najvećeg pada dionice na 17,55 dolara, uspio je prikupiti 60 posto vrijednosti i relativno se zaustaviti, no sada treba nove poslove koji će donijeti prihod. I Zuckerberg je shvatio da od njegove ideje “otvorenog i slobodnog interneta” ili, kako je napisao u prijavi za IPO, društvene misije, neće ostati puno. U posljednjem obraćanju investitorima naglasio je da je “Facebook tek krenuo”, naravno, u realizaciju novih prihodovnih proizvoda. Videooglašavanje, glazbeno i ostale videousluge, kao i proširenje pretraživača tek su neki od dodanih generatora prihoda koje u budućnosti Facebook želi uvesti. – Traži se što više načina koji će stvarati novac, možemo očekivati da će isprobati i sto stvari ne bi li ostvarili cilj. Prodaja videooglasa, koji bi trebali do 2016. doseći vrijednost od osam milijardi dolara, nije zanemariv biznis. Mogli bi po uzoru na Amazon i Apple krenuti u prodaju glazbe i iznajmljivanje filmova. Još je jedan način i tražilica koja omogućava pretraživanje interneta bez napuštanja Facebook-stranice, No, sve to neće biti dovoljno ako korisnici i dalje budu ljutiti, a popularnost krene nadolje. Facebook je dostigao svoj vrhunac uoči IPO-a i sada slijedi pad. Napravili su nekoliko pogrešaka, a nove tvrtke čekaju da ga zamijene – smatra Dan Lyon, urednik portala Redwrite.

>> Zuckerberg izgubio čak 10,5 mlrd. dolara na dionicama Facebooka

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

ŠO
Šokac1
18:49 04.01.2013.

billybull u potpunosti se slažem sa Vašom primjedbom. Tim više, što su do 1990. sva strana imena i pojmovi pisani isključivo etimološki, a ne fonetski. Sada, kad imamo svoju hrvatsku državu, jezik i pismo smo sasvim zanemarili, umjesto da ih njegujemo. . Nepobjedivi, izabrali ste loš primjer. Jer, čistilo, kao pojam u tehnologiji, ispravno se piše i izgovara detergent, a ne "deterdžent" (to je anglizam).

OB
-obrisani-
17:37 04.01.2013.

Dobro, zar Večernji čitaju samo ljudi slabijega obrazovanja i intelekta (ili oni koji intelekt svjesno odbijaju koristiti), zadrti pseudohrvati i oni koji dobro da se ne zadave krunicom od pola kilograma koja im visi oko vrata? V. S. Karadžić je veliki lingvist, a i hrvatski je jezik baziran na njegovome: "Piši kako govoriš, čitaj kako pišeš". To je takozvana fonemska ortografija i nema veze s time da li će se pisati "fejs" ili "Face"; odnosi se na to da se u bilo kojoj hrvatskoj riječi svaki pojedini fonem označava jednim grafemom: znači, piše se "Večernji list", a ne recimo "Wecherny leesth".

V4
Vladimir12-4
18:32 04.01.2013.

Facebook,da bog da, propala veceras.