Fiat je oživio svoju legendu i to sa stilom! Roadster 124 Spider, nasljednik duge tradicije talijanskih sportskih dvosjeda bez krova, pravi je pogodak. Dizajnerski, očekivano je atraktivan kao moderna reinkarnacija kultnog Spidera iz 1966. te plijeni pozornost gdje god smo se s njim pojavili bez obzira jesmo li imali spušten ili dignut platneni krov. Tehnički i vozački, Talijani nisu nimalo riskirali, već su 124 Spider napravili na temelju Mazde MX-5, najprodavanijeg roadstera u povijesti i provjereno odličnog vozačkog auta sa stražnjim pogonom. Čak se i proizvodi u Japanu.
I tu nema greške. Osjećaj u vožnji je kao u Miati, znači – izravan upravljač, savršeno precizan 6-stupanjski mjenjač s kratkim hodovima, sportski tvrd ovjes koji omogućuje dinamičnu brzu vožnju zavojima i potpune povratne informacije s ceste koje vozač prima trenutno na volanu i sjedalu. Pravi je gušt biti za njegovim upravljačem u stiješnjenom kokpitu s pogledom na dug poklopac motora s “dvije grbe”, baš onakvom kakav treba biti u roadsteru. Još je veći užitak kada spustite platneni krov, što traje svega nekoliko sekundi. Fiat 124 Spider nudi za ovakav tip automobila sasvim solidan prtljažni prostor od 140 litara. Kokpit je dosta asketski, u početnoj opremi bez multimedijskog ekrana, ali jasan i ergonomski jako dobar.
Kako 124 Spider ne bi bio potpuni Japanac, osim što nosi fini talijanski dizajnerski potpis, pokreće ga talijansko srce.
Za razliku od Mazde koja nudi atmosferske benzince, Fiat je ponudio 1,4-litreni turbobenzinski motor od 140 KS (u Abarth verziji 170 KS) i čak 240 Nm okretnog momenta pri 2250 o/min. Baš taj veliki okretni moment automobilu od svega 405 cm i 1125 kg daje poletnost i prave sportske performanse – ubrzanje od 0-100 km/h za 7,5 s i maksimalnu brzinu od 215 km/h. Uživo to izgleda još dojmljivije, što zbog lijepog sportskog zvuka motora, što zbog impozantnih ubrzanja i međuubrzanja. Potrošnja je pri umjerenoj vožnji vrlo solidna, prosječno 9,3 l/100 km, jedino u gradskoj vožnji skače i iznad 12 l/100 km.
Cijena od 245.724 kune možda djeluje visoka, ali kad iza 124 Spidera sjednemo za upravljač “običnog” automobila čini nam se sasvim opravdana.
Smeće ostaje smeće!