Dizelaš od 180 KS

Testirali smo prvi Alfin SUV: Stelvio je prava, čistokrvna Alfa

Alfa Romeo Stelvio
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
01.07.2017.
u 09:30

Prednji kraj dizajnerski jako podsjeća na vrlo uspješan Alfin kompakt 147 s početka ovog stoljeća, što mu zapravo odlično odgovara

Automobil nazvan po poznatom planinskom prijevoju - s 89 zavoja na 2757 metara nadmorske visine - predstavlja velik iskorak iz uobičajenog portfelja marke Alfa Romeo. Ne u smislu voznih osobina jer Stelvio je po performansama prava, čistokrvna Alfa, već po segmentu kojem pripada.

Stelvio je, naime, prvi Alfin SUV model, a nakon opsežnog testiranja u svim situacijama i na svim vrstama podloge možemo ga svrstati samo u jednu kategoriju - onu u kojoj su automobili koje nakon testiranja najradije ne bismo vratili vlasniku.
Stelvio smo isprobali u početnoj motornoj izvedbi i sa srednjom razinom opremljenosti (Super), ali ovo ‘početna’ zapravo je teško povezati s potentnim aluminijskim 2,2-litrenim JTDM dizelašem sa 180 KS. Radi tiho i uglađeno. Dizelska ergela ovdje se putem 8-stupanjskog ZF automatskog mjenjača šalje na stražnju osovinu, a u gami modela Stelvio na raspolaganju su, naravno, i izvedbe s pogonom na sva četiri kotača.

Alfa Romeo Stelvio
1/16

Odlična vozna svojstva

No, kupci SUV modela ipak više traže izvedbe bez 4x4 pogona. To ne čudi jer za najpovoljniji Q4 model s pogonom na sve kotače (2,0 turbobenzinac sa 280 KS) s jačom Super opremom treba izdvojiti 391.164 kune. Stelvio 2,2 JTDM 4x2 stoji od 334.345 kuna, dok za našu testnu verziju s opremom Super treba izdvojiti 376.991 kuna. Njegov standardni ZF automatik radi glatko, bez trzaja, a vjeruje li vozač ipak da u izmjenama stupnjeva prijenosa može biti brži i uglađeniji od ZF-a, može to pokušati preko polugica iza kola upravljača. Osim na gasu, brz je odziv na upravljaču, a pravovremeno reagiraju i snažne kočnice.

Vozač može pomoću DNA sustava birati vozačke postavke (dinamic, normal i all weather). Bez obzira na podignutu karoseriju, Stelvio se ni pri dinamičnijim prolascima kroz zavoje ne naginje previše. Drži zadanu putanju poput nižih rođaka s istim znakom na ‘nosu’. Vrhunskim voznim osobinama kumovala je i savršeno raspoređena težina u omjeru 50.50. Stelvio ima izvanredan omjer snage i težine zahvaljujući upotrebi laganih materijala pri izradi: karbonskih vlakana za radilicu i aluminija za poklopac motora, vrata, branike, vrata prtljažnika, motor i ovjes.

Vrlo bogata oprema Super

Stelvio prvi na svijetu ima ugrađen kočioni sustav (IBS), autonomni sustav kočenja u slučaju nužde (AEB) s prepoznavanjem pješaka i već spomenutu radilicu u potpunosti izrađenu od karbonskih vlakana. Razina opreme Super podrazumijeva, među ostalim, 18-inčne luksuzne naplatke od lake legure, presvlake u kombinaciji kože i tkanine, dvostruka ksenon svjetla od 35 W sa sustavom AFS, uređaje za pranje farova, automatska prednja svjetla, audio sustav s 8 zvučnika, instrumentnu ploču s 3,5” TFT zaslonom u boji, sustav za odabir načina rada Alfa DNA.

Komentara 15

PU
paul-umpe
10:02 01.07.2017.

jednom alfa nikad vise.Motor 2.4 jtd odlican tj vrhunski ostatak katastrofa.Kad sam je prodao mehanicar koji ju je radio se naljutio.

JU
jurajuric116
15:32 01.07.2017.

vidim ove komentare o kvarovima na alfi pa vw... ekipa nema više na tržištu kvalitetnih auta. sve je napravljeno da se vozi nekih 3-5 godina i po novi. sa standardom na zapadu to je normalno. i u te 3 godine redovni servisi i majstori. nema više 1.9 tdi u trojki iz 96'.

HR
Hrabraja
10:37 01.07.2017.

Meni se isto dogadalo s pasatom,nikada vise. Svake godine odlazi ovjes cca.7500 kn, ventili otisli na ,100.000, bosh pumpa na 120, turbina na 150. Amortizere mjenjao na 40.000.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije